אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איך לחזור לעבודה מחופשה בלי להיכנס לדיכאון צילום: שאטרסטוק

איך לחזור לעבודה מחופשה בלי להיכנס לדיכאון

נקו את השולחן במשרד לפני שאתם יוצאים לחופש, מצאו את הכיף ביום יום וזיכרו איך הרגשתם בחופשה - הטיפים שיגרמו לחזרה לשגרה להיות קצת פחות מדכאת

25.08.2014, 15:20 | שירות כלכליסט
הגענו לתקופה הזו בשנה. רובנו או בדרך לחופשה או בדיוק חוזרים ממנה. בכל מקרה, השיבה לשגרה ולעבודה היא לרוב אתגר לא קל. באתר mashable פרטו כמה דרכים שיעזרו לנו לחזור לחיים האמיתיים בלי הדיכאון שמתלווה לרוב לחזרה לשגרה.

קראו עוד בכלכליסט

נקו את השולחן לפני החופשה

חזרה מחופשה יכולה לסייע לכם לראות את המשרד בעיניים חדשות, אך התגלית הזו עלולה להפוך לחוויה לא נעימה אם השארתם שולחן מבולגן. ערימות של תיקיות, תיבת מייל עולה על גדותיה, כוסות קפה מלוכלכות ועוד. חזרה לסדר ולא לכאוס עוזרת לחדד את המחשבה, לכן, סידור אזור העבודה לפני היציאה לחופשה תעזור להכניס אתכם לסביבה נעימה כשתשובו.

הדחקה של המציאות היא חסרת תועלת

הדבר הגרוע ביותר שתוכלו לעשות הוא להתכחש למצב. אתם לא צריכים להתנהג כאילו הכל מושלם בחיים, אבל אם תשבו כל היום ורק תפנטזו על החופש, לא תתקדמו יותר מדי. הדחקה והתנגדות לחזרה הזו לשגרה רק תגרום לכם להרגיש יותר גרוע. אולם לעיתים התקשרות עם הסובבים איתכם תוכל לסייע לשפר את המצב. אם אתם מוצאים עצמכם מפתחים תחושות התנגדות לעבודה המצפה לכם, לפגישות המתוכננות ואפילו להליכה עצמה לעבודה בכל בוקר, תקבלו החלטה מודעת להישאב לעבודה.

גם אחרי החזרה לשגרה, זכרו איך הייתם בזמן החופשה, צילום: שאטרסטוק גם אחרי החזרה לשגרה, זכרו איך הייתם בזמן החופשה | צילום: שאטרסטוק גם אחרי החזרה לשגרה, זכרו איך הייתם בזמן החופשה, צילום: שאטרסטוק

מצאו את הכיף

עבודה, חשבונות, לחץ ושגרה. זה לא נשמע כמו כייף גדול. לעיתים קרובות מרגישים שברגע שהחופשה מסתיימת נגמר איתה גם כל הכיף. לכו נגד הגישה הזו וחפשו דרכים להכניס רגעים של הנאה לחיים. לדוגמה הירשמו לחוג, תיזמו פרויקט חדש בבית, הכירו חבר חדש, צאו למסעדה חדשה וכן הלאה. לכו בעקבות הכיף, זה עשוי להתגלות אפילו כמהנה יותר מהחופשה עצמה.

שמרו על קשר

בדרך כלל כשמנצלים את החופשה כדי לבקר חברים, מבטיחים לשמור על קשר ולעשות זאת שוב בקרוב, אבל החיים לרוב מפריעים למימוש ההבטחות. האמת היא שלא חייבים לעשות הרבה כדי לשמור על קשר. תסמנו לעצמכם ביומן להתקשר או לפנות בסקייפ אחת לכמה חודשים, כדי להתעדכן, לצחוק ולשתף בסיפורים. זה יעניק לכם אנרגיה להמשך.

תגוונו

השגרה היא מוכרת, בטוחה ומנחמת, אך היא יכולה להיות גם משמימה. יכול להיות שבעבר הייתה סיבה לכך שאתם עושים את הדברים בצורה מסוימת (לדוגמה, הדרך לעבודה, המקום בו אוכלים צהריים ואפילו האנשים שאתם מדברים איתן במשרד). אך אין שום סיבה שהמצב יישאר ככה ללא שינוי. לפעמים רצוי לגוון קצת: לשנות את דרך הנסיעה לעבודה, להקשיב לדיסק במקום לרדיו, לקום רבע שעה קודם כדי להספיק מדיטציה, לקום לדבר עם האנשים במשרד במקום לשלוח מייל או אפילו לחפש דרך חדשה לנהל את רשימת המטלות היומית. הגיוון יכניס דם חדש לשגרה.

לזרוק: יש משהו משחרר בזריקת דברים ישנים שאין בהם צורך (אפילו שמראש אגרתם אותם מתוך מחשבה שאולי יום אחד הם יתגלו כשימושיים). תהליך הזריקה לא רק מפנה לכם מקום פיסי, ומקל עליכם לזוז ולנשום, אלא הוא משחרר גם רגשית.

זכרו איך הייתם בחופשה

אתם בוודאי הרגשתם טוב ומשוחררים בחופשה. יכול להיות שהרגשתם כמו האדם שתרצו להיות: שליו, זורם וחי. הדרך שבה אתם מתנהגים בחופשה היא לרוב אתם בשיאכם - אתם משתחררים ומרשים לעצמכם ליהנות. החדשות הטובות הן שתוכלו לחזור להרגשה הזו בכל זמן ובכל מקום - כל שעליכם הוא לשחרר את הלחצים. תנסו את זה השבוע בעבודה. אתם כנראה תופתעו מהתוצאות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות