אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקמפיין ל-ALS: אחרי דלי הקרח, יש כבר דלי אורז צילום: עמוד הפייסבוק Rice Bucket Challenge

הקמפיין ל-ALS: אחרי דלי הקרח, יש כבר דלי אורז

בהודו תרגמו את הקמפיין שנועד לעורר מודעות למחלה הקשה לאתגר דלי אורז מבושל לנזקקים. עמוד הפייסבוק המקומי כבר צבר יותר מ-20 אלף לייקים

26.08.2014, 14:58 | שירות כלכליסט

כולם כבר שמעו על אתגר דלי הקרח, הקמפיין שנועד לעורר מודעות למחלת ALS שכבש את האינטרנט בסערה, אך כעת בהודו החליטו לתת לו פרשנות ייחודית והפכו אותו לאתגר דלי האורז.

בניגוד לאתגר דלי הקרח, בהודו המשתתפים לא שופכים על עצמם דלי של אורז, אלא הם מתבקשים לקנות או לבשל דלי של אורז ולהעניק אותו לנזקקים. מי שאינו רוצה לבשל את האורז צריך לתרום תרופות בשווי של 100 רופי (1.65 דולר) לבית החולים הממשלתי הסמוך למקום מגוריו.

הקמפיין, שהושק בסוף השבוע האחרון, הוא פרי מוחו של העיתונאי ההודי מנג'ו לאתה קלנדיהי, שחיפש תגובה "מקומית, פרקטית ובת ביצוע" לאתגר המפורסם. עמוד הפייסבוק המקומי כבר צבר למעלה מ-20 אלף לייקים.

אתגר דלי הקרח של מרתה סטיוארט אתגר דלי הקרח של מרתה סטיוארט אתגר דלי הקרח של מרתה סטיוארט

"זה בעל ניחוח מקומי, מתאים לתרבות ההודית ומהווה פתרון פרקטי לנושאים המעסיקים את הקהילות. במקום לבזבז מים על אתגר דלי הקרח, חסכו מים והאכילו את הרעבים", כתב קרישנה ראג'ה, אחד המשתתפים באתגר בעמוד הפייסבוק שלו. "חשבתי שאתגר הקרח היה מגניב, אבל עכשיו שקראתי על אתגר האורז, אני חייב להודות שזה הרבה יותר מגניב", כתב בפייסבוק סם פול, שתרם למטרה.

ברוח האתגר, ביום שני התחייבו 2,000 סטודנטים ממכללת אפורבה מדרום המדינה לתרום 2,200 ק"ג של אורז לעניים.

על אף ההתקדמות הכלכלית שחוותה הודו בעשורים האחרונים, המדינה עדיין סובלת מרמות "מדאיגות" של רעב. אחוז הילדים מתחת לגיל חמש הסובלים מתת משקל הוא הגבוה ביותר בעולם, כך לפי נתוני המכון הבינלאומי למחקר מדיניות המזון.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות