אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בקרוב במוסכים: סרגל כלים לפיו תקבע חומרת התאונה צילום: שאטרסטוק

בקרוב במוסכים: סרגל כלים לפיו תקבע חומרת התאונה

שמאי הרכב שיבחנו מכוניות לאחר תאונה יפעלו לפי סרגל ניקוד מיוחד לפני שייקבעו האם יש להמליץ על רישום הערה ברישיון הרכב

26.08.2014, 18:43 | תומר הדר

שמאי הרכב שיבחנו מכוניות לאחר תאונה יפעלו לפי "סרגל" ניקוד מיוחד לפני שיקבעו האם יש להמליץ על רישום הערה ברישיון הרכב, כך עולה מתוכן טיוטת מסמך שפרסם איגוד שמאי הביטוח בישראל בתגובה לנוהל החדש של משרד התחבורה לפיו תאונות חמורות יצוינו בהערה מיוחדת ברישיון הרכב.

כזכור, מתחילת החודש כל מכונית שעברה תאונה נבדקת על ידי שמאי, או לסירוגין על ידי מוסכניק מוסמך, שתפקידו הוא לקבוע את חומרת התאונה. במידה ומדובר בתאונה חמורה תתווסף לרישיון הרכב הערה המדגישה כי הרכב עבר תאונה שפגעה בתכונותיו הבטיחותיות.

תאונה, צילום: תומר הדר תאונה | צילום: תומר הדר תאונה, צילום: תומר הדר

ואולם, כפי שנחשף ב"כלכליסט" הגדרת משרד התחבורה לקריטריונים שלפיהם ייקבע האם התאונה היתה חמורה, פתוחה לפרשנות מרובה ועלולה להביא לרישום כוזב של תאונות, או לסירוגין להתעלמות מתאונות חמורות. הסיבה היא שעל פי משרד התחבורה יש לרשום הערה רק במקרה של נזק בטיחותי "מהותי", אך ללא הגדרה מסודרת למה הוא בעצם אותו נזק מהותי. כעת מציע האיגוד קווי מנחים ברורים. לפי נוסח מכתב האיגוד יגובש "סרגל מדידה" שלפיו תסומן חומרת הפגיעה בחלקי הרכב השונים. על פי הנוסח שמציע האיגוד, סרגל המדידה מתייחס לדוגמה למצב של פגיעה בעמוד מרכב קדמי ימני, שמקבל עד מקסימום של חמש נקודות. בפגיעה בעמוד מרכב אמצעי ימני תוגדר חומרת הפגיעה עד ארבע נקודות, פגיעה בקורת מסגרת הגג תקנה עד שלוש נקודות - ואילו פגיעה בקורת שלדה קדמית ימנית ושמאלית פירושה תשע נקודות, ציון המעיד על פגיעה קשה.

תגיות