אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מפעלי המזון של טיב טעם צמחו דרך הגדלת המכירות ללקוחות שמחוץ לרשת צילום: אסף לב

מפעלי המזון של טיב טעם צמחו דרך הגדלת המכירות ללקוחות שמחוץ לרשת

הרשת דיווחה על ירידה של 2.6% במכירות בחנויות זהות במחצית. עם זאת, היות שטיב טעם גדלה בחמישה סניפים מאז יוני 2013, סך כל מכירות הרשת עלו ב־1.2% ל־477 מיליון שקל

28.08.2014, 10:36 | גיל קליאן
רשת החנויות של טיב טעם לא הצליחה להגדיל את נתח השוק שלה במחצית הראשונה של 2014. הרשת דיווחה אתמול על ירידה של 2.6% במכירות בחנויות זהות במחצית. עם זאת, היות שטיב טעם גדלה בחמישה סניפים מאז יוני 2013, סך כל מכירות הרשת עלו ב־1.2% ל־477 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

חגי שלום, צילום: אסף לב חגי שלום | צילום: אסף לב חגי שלום, צילום: אסף לב

אי־הצלחת הרשת להגדיל את המכירות שלה בחנויות זהות תואמת את המגמה במחצית הראשונה בענף המזון של ירידה במכירות חנויות שאינן חנויות דיסקאונט והמשך המעבר לחנויות מוזלות.

מנגד, פעילות ייצור ויבוא המזון של טיב טעם הציגה במחצית הראשונה צמיחה איתנה של 6.1% להיקף מכירות של 193 מיליון שקל, עקב עלייה במכירות ללקוחות שאינם רשת טיב טעם. הוצאות התפעול הקשורות בסניפים החדשים קלקלו את הרווח התפעולי המאוחד של טיב טעם (הכולל את הקמעונאות עם ייצור ויבוא המזון). הרווח התפעולי ירד ב־8% ועמד על 17.1 מיליון שקל במחצית. ירידה של הוצאות המימון בגלל הריביות הנמוכות הצילה בסוף היום את הרווח הנקי של טיב טעם, שעלה ב־8.8% ל־9.8 מיליון שקל.

טיב טעם החזירה לחגי שלום, בעל השליטה בחברה, הלוואת בעלים של 15 מיליון שקל. למרות החזר הלוואת הבעלים, הגירעון בהון החוזר של החברה נכון לסוף יוני 2014 הצטמצם ב־22%, לעומת סוף יוני 2013.

תגיות