אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חדש בטוויטר: בוא ותראה כמה אנשים צפו בציוצים שלך

חדש בטוויטר: בוא ותראה כמה אנשים צפו בציוצים שלך

הרשת החברתית פתחה את שירות האנליטיקס שלה לכל המשתמשים. מי שירצה יוכל לדעת כמה אינטראקציות נוצרו בעקבות ציוציו, לגלות כמה קליקים קיבל כל לינק שפרסם וללמוד על המיקום והמגדר של העוקבים שלו

28.08.2014, 17:19 | נמרוד צוק
ביולי האחרון השיקה טוויטר את "טוויטר אנליטיקס" - כלי שאיפשר למפרסמים ולמשתמשים בקטגוריית Verified לקבל נתונים מפורטים בזמן אמת על היקף החשיפה של הציוצים שפרסמו ועל העוקבים שלהם. אתמול הודיעה החברה על פתיחת הכלי לכלל המשתמשים.

קראו עוד בכלכליסט

השירות, שפועל בכתובת analytics.twitter.com, זמין כעת לכל בעל חשבון טוויטר שעברו לפחות שבועיים מאז נרשם לשירות ואינו מוגדר כמוגבל, מוגן או מושעה (סטטוס שניתן לחשבונות ששימשו להפצת ספאם או נחשדים בבריונות רשת). בגרסה החינמית שלו הוא מציג נתונים מ-28 הימים האחרונים בלבד לכלל הציוצים בחשבון מסוים ולא מאפשר לבדוק את הביצועים של ציוץ ספציפי.

ממלכת טוויטר מתחדשת, צילום מסך: Youtube ממלכת טוויטר מתחדשת | צילום מסך: Youtube ממלכת טוויטר מתחדשת, צילום מסך: Youtube

מלבד מספר הריטוויטים והפיברוטים, נתונים שהיו זמינים גם קודם לכן, מציג השירות החדש כמה מדדים חדשים: "חשיפות" - המספר הכולל של צפיות בציוצים שפורסמו בחשבון, מעורבות (Engagement) - המספר הכולל של אינטרקאציות סביב הציוצים, כולל הקלקות, פרסום ציוצי תשובה, ריטוויטים, פבירוטים ועוקבים חדשים, ו-Engagement Rate - מספר שמתקבל מחלוקת מספר האינטראקציות במספר החשיפות ואמור להעיד על האפקטיביות של הציוצים מבחינת יצירת עניין.

דף נוסף בשירות מציג נתונים על העוקבים: השינוי במספרם לאורך החודש, תחומי העניין שלהם, החלוקה לפי מיקום גאוגרפי, התפלגות לנשים וגברים, ורשימת 10 המשתמשים הנעקבים ביותר על ידי העוקבים של בעל החשבון. דף שלישי מציג נתונים על השימשו בכרטיסיות של טוויטר, שמכילות תכנים כגון לינקים למאמרים או קישורים להורדת אפליקציות.

החברה, שמנסה להגדיל בחודשים האחרונים את הכנסותיה מפרסום, מחפשת לאחרונה דרכים חדשות להציג תמונה ברורה ומחמיאה יותר של נתוני השימוש בשירות. לאחר הצגת הדו"ח הרבעוני האחרון שלה לפני כשבועיים, היא אף שינתה את אחד הנתונים שנכללו בו. זאת, משום שהנתון עורר חשש כי מספר גדל והולך של משתמשים (14% לפני התיקון, שהוריד אותו ל-11%) הם בוטים או כאלה שלא נחשפים לפרסומות שמוצגות בו.

תגיות