אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הלקוח הגדול ביותר של עמוס 4 הפר חוזה מול חלל תקשורת צילום: איי אף פי

הלקוח הגדול ביותר של עמוס 4 הפר חוזה מול חלל תקשורת

לקוח נוסף נתקל בבעיות רגולטוריות ולא השלים עסקה עם הלוויין. חלל תקשורת הפסידה 2.9 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2014

31.08.2014, 07:58 | גיל קליאן

חלל תקשורת, בשליטת שאול אלוביץ', חשפה את קיומם של שני לקוחות מתנדנדים בלוויין עמוס 4 בדו"חותיה הכספיים למחצית הראשונה של השנה.

הראשון, קבוצת תקשורת אסייתית שהתחייבה לקנות שירותים בהיקף כספי של 77 מיליון דולר בנובמבר 2013 (מעט אחרי שיגורו המוצלח של עמוס 4 באוגוסט אותה שנה), והשני, חברת תקשורת רוסית שרצתה לקנות שירותים ב־18 מיליון דולר עוד במאי 2013. שני הלקוחות עדיין לא קיבלו אישורים רגולטוריים לתחילת פעילותם.

שתי העסקאות מהוות 93% מצבר ההזמנות של הלוויין, שעומד על 102 מיליון דולר. הלקוח הראשון שילם מקדמות של 712 אלף דולר בלבד.

עמוס 4 הסב הפסד גולמי של 3.8 מיליון דולר לחלל. עמוס 5, שמספק שירותי תקשורת ללקוחות באפריקה, מצליח לפצות על התוצאות העגומות של עמוס 4. הלוויין נהנה מצמיחה של 36% במכירות ל־21.9 מיליון דולר, ומזינוק של 80.4% ברווח הגולמי ל־10.7 מיליון דולר.

כאשר תוצאות לוויינים עמוס 2 ו־3 נותרו כמעט ללא שינוי במחצית הראשונה, היתה אפריקה מנוע הצמיחה והרווחיות של חלל תקשורת. כאשר מאחדים את כל הלוויינים יחד, עולה כי חלל תקשורת סיכמה את המחצית הראשונה של 2014 עם צמיחה של 16.2%, להכנסות של 55.6 מיליון דולר. הרווחיות הגולמית נשחקה מ־42.9% במחצית המקבילה ל־39%.

בשורה התחתונה עברה חלל תקשורת להפסד של 2.9 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 12.7 מיליון דולר במחצית המקבילה, כאשר במחצית המקבילה היה אירוע חד־פעמי, שבלעדיו החברה היתה רושמת הפסד.

מאז סוף 2013 מנסה אלוביץ' למכור את חלל תקשורת. בסוף 2013 דובר על שווי של 2 מיליארד שקל, יותר מכפול משווי החברה בבורסה, אך במאי 2014 פורסם ב"כלכליסט" כי אלוביץ' מנהל מגעים מתקדמים למכירת החברה להיספסאט לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל. העסקה לא הושלמה, אך לא ברור אם ירדה לחלוטין מהפרק. נכון ליום חמישי האחרון, נסחרה חלל תקשורת לפי שווי של כמיליארד שקל.

שאול אלוביץ שאול אלוביץ' שאול אלוביץ

תגיות