אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דוחות אסם: זה טוב בעיקר בחו"ל צילום: אוראל כהן

דוחות אסם: זה טוב בעיקר בחו"ל

חברת המזון סיימה את המחצית הראשונה עם עליה קלה של 1.1% במכירות, כשהפעילות מחוץ לישראל צמחה ב-4.4% ורשמה זינוק של 48% ברווח התפעולי. הרווח הנקי טיפס ב-7% ל-197.6 מיליון שקל, בזכות ירידה חדה בהוצאות המימון

31.08.2014, 09:28 | נורית קדוש

למרות ירידה של 3.2% במכירות הרבעון השני, הצליחה אסםלחתום את המחצית הראשונה של השנה בעליה של 1.1% בשורת ההכנסות והן הסתכמו ב- 2.09 מיליארד שקל.

אלא שעיקר העליה במכירות נבעה מפעילות אסם בחו"ל שצמחה ב- 4.4%, בעוד שבישראל רשמה החברה צמיחה שולית בשיעור של 0.5%, מול ירידה כוללת של 1.7% בשוק שבו פועלת החברה.

הפעילות בחו"ל, לצד ירידה חדה בהוצאות המימון של החברה, תרמה גם לעליה של 7% ברווח הנקי של אסם שהסתכם ב- 197.6 מליון שקל.

הרווח הגולמי צמח ב- 1.9% ביחס למחצית הראשונה אשתקד והסתכם ב- 879.4 מליון שקל. שיעור הרווח הגלומי עלה ל- 41.95% מהמכירות, לעומת 41.6% אשתקד.

העליה ברווח הגולמי, לצד עליה של 3.7% בהוצאות מכירה ושיווק שנדרשו להגברת המבצעים וקידום המותגים, לצד ירידה של 5.5% בהוצאות הנהלה וכלליות, הובילו לעליה של 3.1% ברווח התפעולי של המחצית הראשונה של השנה ל- 264.8 מליון שקל. הרווח התפעולי מהפעילות בחו"ל קפץ ב-48.3% ל-12 מיליון שקל.

אסם סיימה את המחצית עם ירידה חדה של 36.6% בהוצאות המימון ל- 9.6 מליון שקל לצד עליה חדה של 57.7 בהכנסות מימון שהסתכמו ב- 8.5 מליון שקל. 

בשורה התחתונה רשמה אסם עליה של 7% ברווח הנקי ל-197.6 מליון שקל.

בשוק הישראלי הציגה אסם במחצית הראשונה של השנה עליה של 2.4% במכירות חטיבת הקולנריה הכוללת פסטה, קטשופ, מרקים ועוד, אך הרווח התפעולי של החטיבה ירד ב- 11.5% בשל הנחות וקידום מכירות.

איציק צאיג מנכ"ל אסם, צילום: יוסי צבקר איציק צאיג מנכ"ל אסם | צילום: יוסי צבקר איציק צאיג מנכ"ל אסם, צילום: יוסי צבקר

מכירות החטיבה האחראית לקפה, מאפה, דגני בוקר וחטיפים מלוחים התמודדה עם קפאון במכירות (עלייה של 0.2%) שהסתכמו ב- 564 מליון שקל, לצד עליה של 9.4% ברווח התפעולי שהסתכם ב- 128 מליון שקל.

מכירות הגלידות של נסטלה ומשקה נסטי שהשיקה החברה לפני כשנתיים רשמו ירידה של 2.9%  בהכנסות ל- 370 מליון שקל, לצד צניחה של 34.5% ברווח התפעולי. זאת נוכח ירידה במכירות 2 הקטגוריות בכלל השוק.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות