אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אינסוליין הבטיחה 40 אלף משתמשים עד אמצע 2014; בפועל יש רק 5,300 צילום: יובל חן

אינסוליין הבטיחה 40 אלף משתמשים עד אמצע 2014; בפועל יש רק 5,300

יצרנית המדבקה המסייעת לספיגת האינסולין בקרב חולי סוכרת, פרסמה את דו"חות המחצית הראשונה ואכזבה קשות את המשקיעים עם הכנסות של 233 אלף שקל בלבד

31.08.2014, 12:03 | ניר צליק
אינסוליין, יצרנית המדבקה המסייעת לספיגת האינסולין בקרב חולי סוכרת, פירסמה הבוקר את דו"חות הרבעון השני ואכזבה קשות את משקיעי החברה. בסוף חודש מאי דיווחה החברה כי על פי נתוני מערכת המעקב של LifeScan, שותף השיווק של החברה בגרמניה, הופצו כ-8,000 ערכות משתמש ראשוניות למוצרי החברה, ובנוסף התקבלו כ-2,500 הזמנות בתשלום לערכות התחלה ממפיצים ובתי מרקחת ולערכות מוצרים מתכלים. כעת, עידכנה החברה כי מאז החלה פעילות השיווק בגרמניה נמסרו בסך הכל כ-5,300 ערכות משתמש ראשוניות.

קראו עוד בכלכליסט

לטענת החברה, הפער נובע מהערכות ומידע מעודכנים שהצטברו והתקבלו בידי החברה מידי לייף סקאן ומגורמים נוספים כגון רופאים. עוד כתבה החברה כי היא לא תמשיך עוד לדווח על כמות ערכות המשתמש הראשוניות שנמסרו בתקופה הרלוונטית כל עוד החברה אינה רואה במידע זה כמידע מהותי.

אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק

מעבר לפער הנוכחי בדבר משתמשי המוצר של אינסולין, בכנס ביומד שנערך בספטמבר 2013 טענה החברה כי עד למחצית 2014 יהיו לחברה כ-40 אלף משתמשים ועד סוף 2014 יהיו לחברה כ-75 אלף משתמשים. כאמור, כיום עומד מספר המשתמשים של החברה על כ-5,300 בלבד. בנוסף העריכה אז החברה כי היא עשויה להגיע כבר ב-2015 למכירות של 60 מיליון דולר.

"כל משתמש", כתבה אז החברה, "שווה כ-200 יורו בשנה בממוצע לחברה". בהנחה כזו, היתה אמורה החברה לגיע לרמת הכנסות של כ-80 מיליון יורו במחצית 2014 ו-150 מיליון יורו בסוף 2014. מנכ"ל החברה עצמו, רון נגר, אמר כי פוטנציאל המכירות של החברה בגרמניה הוא 70 מיליון יורו ב-2014. מאז התחלף מנכ"ל החברה, וכיום עומד בראשה מייק נץ, מנכ"ל טבע ישראל לשעבר.

לעת עתה, את הרבעון השני סיכמה החברה עם הכנסות 233 אלף שקל בלבד ואת המחצית עם מכירות של 382 אלף שקל, כאשר בשנת 2013 לא רשמה החברה הכנסות כלל במחצית הראשונה. ההפסד הרבעוני הסתכם ב-8.7 מיליון שקל, לעומת 5.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ובמחצית הפסידה החברה 17 מיליון שקל לעומת הפסד של 10 מיליון שקל במחצית המקבילה.

לדברי מייק נץ, מנכ"ל החברה החדש שמונה בחודש אפריל, והיה בעברו מנכ"ל טבע ישראל, "כשאתה מתחיל תהליך של בניית שוק מתחילים בחלוקת דוגמאות ובחודשים הראשונים אתה יודע כמה דוגמאות נתת ואחר כך מתחילים לנתח כמה חילקו בפועל וככה נוצר הפער בין הדיווח הראשוני על הערכות לדיווח הנוכחי".  

באשר לפער מהתחזיות ב-2013 אמר נץ, "התחזיות שניתנו ב-2013 התבססו על זה שהחברה תקבל בשנת 2014 רישום בקטלוג המוצרים הרפואיים בגרמניה. למעשה, זה ארגון על של קופות החולים. הנחת היסוד היתה שבמהלך 2014 נקבל את השיפוי הביטוחי הזה וזה עדיין לא קרה. אנחנו מאוד אופטימיים לגבי קבלת האישור, אבל יש לנו חוסר ודאות לגבי התזמון שלו. כל התהליך של ההגשה לאישור נעשה בצורה הטובה ביותר"

 

תגיות