אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"רעיון נכון למצב השוק כיום" צילום: עמית שעל

"רעיון נכון למצב השוק כיום"

20 מעצבים מקומיים משתפים פעולה במיזם Makers Outlet - חנות אאוטלט חדשה בהרצליה, שבה יימכרו פריטי עודפים ב־30%–70% הנחה

01.09.2014, 09:08 | תמרה וולמן

אין מי שנוסע לחו"ל ולא מחפש את אאוטלט המעצבים הקרוב לסביבתו. בימים אלה נפתח מיזם חדש בארץ שינסה למשוך את ארנקם של הקונים דווקא לתוצרת כחול־לבן. ב־Makers Outlet, חנות קונספט שנפתחה בהרצליה פיתוח (מדינת היהודים 89) בחלל רחב ממדים, תוכלו למצוא עודפים הנמכרים בהנחות של בין 30% ל־70% של מעצבים מקומיים, כמו גם ספרים, מגזינים ופריטים לבית.

תצוגה ברוטציה

המיזם מכיל פריטי מעצבים של גרטרוד, עלמה בנקר, אווה מנדלבאום, רקפת לוי, ביאנקו נרו, מריה ברמן, גוסטה, אלף אלף, ביקל, קום איל פו, פזית קידר תכשיטים, כיסים, מרי רהיטים, Karin:A ועוד. המחירים נקבעו כדי להתאים לכולם: ג'קטים יימכרו ב־400–700 שקל, מכנסיים ב־200–450 שקל, שמלות וחצאיות ב־180–700 שקל, נעליים ב־100–450 שקל ותיקים ב־300–700 שקל.

מלבד המחירים אין בחלל דבר שמזכיר את האאוטלטים שלהם הורגלנו. זו חנות מעוצבת להפליא, וישנה הלימה בין עולמות התוכן השונים של המעצבים. כל אחד מ־20 המותגים המשתתפים (ויש כוונה להרחיב את היצע המותגים) קיבל שטח תצוגה מכובד, וכדי לא ליצור תחרות על פריים לוקיישן בחלל מתקיימת בכל שבועיים רוטציה במיקומים שמאפשרת חשיפה ראויה לכולם.

Makers Outlet. אפרת לוין מאלף אלף: "זה לא מרגיש שוק, חוויית הלקוחה טובה מאוד", צילום: עמית שעל Makers Outlet. אפרת לוין מאלף אלף: "זה לא מרגיש שוק, חוויית הלקוחה טובה מאוד" | צילום: עמית שעל Makers Outlet. אפרת לוין מאלף אלף: "זה לא מרגיש שוק, חוויית הלקוחה טובה מאוד", צילום: עמית שעל

שם החנות שאוב מתנועת ה־Makers שבבסיסה עומד רעיון הקואופרטיב. את רוח הקולקטיב החברתית־שיתופית הזו מנסים ליישם באופן ניהול החנות.

"החנות היא תשובה למצב שכולנו נמצאים בו, גם הלקוחות וגם המעצבים הישראלים", אומרת ליאורה זק, סמנכ"לית סחר אופנה ושיווק במותג קום איל פו שיזם את הקמת האאוטלט, "שנים לא פשוטות עוברות על הענף וכל המעצבים נשארים עם מלאי טוב של סחורה רלבנטית. כל המעצבים כאן הם 'מייקרז' קטנים שמתמודדים עם הקשיים שמעמיד השוק. לכולנו יש השפעה על מה שקורה בחלל ויש לנו דיונים פתוחים בנושא. אני חושבת שאיחוד הכוחות נותן כוח גם מבחינה שיווקית, גם מבחינת מגוון הסחורה וגם מבחינת חוויות הקנייה".

שיתוף פעולה איכותי

אפרת לוין, אחת משתי המעצבות העומדות מאחורי המותג אלף אלף, אומרת כי מאחר שנתח הרווחים במכירת עודפים הוא ממילא נמוך, תצטרך החנות לייצר מכירות גבוהות כדי ליצור רווח. "הבגדים מוצגים באופן מכובד וזה לא מרגיש 'שוק', כך שחוויית הלקוחה טובה מאוד", אומרת לוין, "אם לפני כן מכרנו עודפים במכירות מיוחדות או בפריפריה, כאן ניתנת לנו האפשרות לקבץ הכל במקום אחד ומרשים".

גם יעל רוזן בן־שחר ממותג התיקים כיסים שבעת רצון מפלטפורמת המכירה הזו ומהתנאים שהיא מאפשרת. "לכל מי שמייצר בארץ יש גם עודפים", היא אומרת, "אין לי חנות עודפים, אבל יש לי בחנות פינת עודפים וכאן מדובר בעוד זירה ובלקוחות נוספות".

החודשים האחרונים, מספרת רוזן בן־שחר, יצרו כמובן האטה כלכלית וחוסר מוטיבציה מצד הלקוחות. "הרעיון הזה מאוד נכון למצב השוק כיום. נשים רוצות עכשיו הנחות, וכאן יש להן פלטפורמה יפה וראויה להשיג את זה. מבחינתי לא מדובר בערוץ כלכלי בהכרח, אלא באפשרות להניע מלאי עומד, ובשיתוף פעולה עם פרטנרים עם איכויות משלהם".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות