אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הון אנושי: אורזים מחדש צילום: נמרוד גליקמן

הון אנושי: אורזים מחדש

דווקא בהשקת האפליקציה של איש התקשורת אסף הראל התברר: המלחמה היתה אחלה, מצב סטימצקי היה נהדר. הכל רק בעיה בשיווק

04.09.2014, 08:58 | ארי ליבסקר

בחמישי בערב, לצורך השקת האפליקציה Jovie של אסף הראל, ביקרתי בחוץ לארץ. לא בלונדון, בפריז או בניו יורק, אלא ב־SOSA - South of Salame. כן, למקבץ הרחובות שבין סלמה, הרצל וקיבוץ גלויות בתל אביב יש מיתוג עם ניחוח זר. "זה לא פלורנטין, זה לא יפו, זה סוסה", נכתב בדף הפייסבוק שלה, שבזלזול מסוים טורח להזכיר את השם הוותיק, גבעת הרצל. לבני המעמד היצירתי שפועלים בשנים האחרונות בשכונה הרצל כנראה כבר לא נאה, והם תופסים את המקום ככזה שבו תצמח המקבילה הישראלית לסוהו הניו־יורקי (South of Houston) או ל־SoMa (South of Market) בסן פרנסיסקו.

אסף הראל, רון צוקרמן ומיכאלה ברקו, צילום: נמרוד גליקמן אסף הראל, רון צוקרמן ומיכאלה ברקו | צילום: נמרוד גליקמן אסף הראל, רון צוקרמן ומיכאלה ברקו, צילום: נמרוד גליקמן

אחד המוקדים הצומחים בשכונה הוא מתחם הסטארט־אפים הנקרא סוסה, שהקימו כמה מהאנג'לים המובילים. זה בעצם מועדון יוקרתי, שהוא גם במקרה חלל עבודה אדיר: כמעט אלף מ"ר יש שם, מעוצבים כלופט ניו־יורקי, אלא מה, עם תקרות גבוהות, קירות חשופי בטון, חלונות תעשייתיים וחללי עבודה שקופים. בקומה השנייה יש בית קפה ובר, ועל הגג עם דק העץ אפשר לקיים אירועים, כמו זה של Jovie. הראל, מיוצרי "מסודרים" ו"הפרלמנט", אירח שם חברים מהברנז'ה, ובצדם את אנשי ה־application nation, אלה שמדברים בשילוב משונה של עברית וסטארטאפית, שפה שמתבססת על אנגלית אבל יש לה חוקים משלה.

רמי ברכה , צילום: נמרוד גליקמן רמי ברכה | צילום: נמרוד גליקמן רמי ברכה , צילום: נמרוד גליקמן

האירוע התקיים יומיים אחרי ההכרזה על הפסקת אש, וחרף הרוח החו"לית רוחות המלחמה עוד הורגשו. רמי ברכה, מנהל שותף בקרן פיטנגו ומיוזמי המתחם, טען שהמצב לא פגע בעסקיו: "אנחנו מוגנים בכיפת ברזל פנימית. אנשי עסקים הגיעו לכאן גם כשנפלו טילים, ועשינו כמה עסקאות כמו מכירת חברת הענן neebula". וטל ברנוח, יזם ומשקיע ממקימי סוסה, הוסיף: "המשקיעים מחו"ל יודעים שהמלחמה היתה מצב זמני". אחד המשקיעים בחברה של הראל הוא רון צוקרמן, ממייסדי סאפיינס, שכיאה למעמדו כמקורבו של שר האוצר הקפיד על ההסברה: "הציבור טועה בכך שהוא חושב שהמלחמה היתה כישלון. היא היתה אחת המלחמות המוצלחות שהיו לנו, ניצחון מוחץ על חמאס. הבעיה היתה שלא ידעו איך לשווק אותה. אפשר היה לשווק אותה אחרת ואז הכל היה שונה".

איריס בראל, צילום: נמרוד גליקמן איריס בראל | צילום: נמרוד גליקמן איריס בראל, צילום: נמרוד גליקמן

בעיה בשיווק היא גם התירוץ של איריס בראל, המנכ"לית שעזבה את סטימצקי עם חובות עתק ונאבקת כעת על בונוס של כ־7 מיליון. "אני אקבל את הבונוס גם אם זה ייגמר בבית משפט", הכריזה. כששאלתי איך הרשת הפסידה כל כך הרבה בימיה, בראל אמרה: "מדובר בספין תקשורתי. כל זה היה נגמר אחרת לולא מותו של אמיר קס מקרן מרקסטון בתאונת דרכים. אם הוא לא היה נפטר אנחנו היינו על הגל והכל היה מסתדר". כשהזכרתי עדויות של עובדים שלפיהן בראל דיכאה כל ניסיונות התאגדות, היא אמרה: "דווקא בתקופה שלי היחסים עם העובדים היו מצוינים. רק כשאני עזבתי הם התאגדו והקימו ועד". אולי כמו כולם גם היא עובדת בימים אלה על אפליקציה, כזאת שמתמחה בייפוי המציאות.

אחרי המינגלינג הראל הקרין מעין פרק מיוחד של "מסודרים" שצולם לקראת ההשקה, שבו תומר לוי (אסי כהן) הוא מבעלי סוסה, בעיקר כדי להתחיל עם איזו בלונדינית, ואילו גיא פוגל (הראל) מקים את ג'ובי, אפליקציה שמכילה בנק של סרטוני וידיאו במגוון נושאים, שמורכבים רק מההתחלה והסוף של הסרטון - כשאת האמצע מצלם המשתמש עצמו. הקהל מחא כפיים בהתלהבות גם לפרק וגם לאפליקציה. אולי הם צודקים. אולי זה באמת מה שאנחנו צריכים בחיים, איזה סידור שייתן לנו רק את ההתחלה והסוף, בלי כל האמצע.

תגיות