אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תל אביב: מרכז המבקרים יפתח שנים לפני הרכבת הקלה הדמייה: נ.ת.ע

תל אביב: מרכז המבקרים יפתח שנים לפני הרכבת הקלה

חברת נת"ע שאחראית על הקמת הרכבת הקלה בעיר, פרסמה מכרז לקבלת שירותי ייעוץ עבור פתיחת מרכז מבקרים שיוצב בגינה הדרומית לרכבת מרכז. מועד ההשקה של הקו מתוכנן ל-2021

04.09.2014, 13:44 | ליאור גוטמן

מרכז המבקרים יפתח שנים לפני הרכבת: חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), שאחראית על הקמת מערכות הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, פרסמה בימים האחרונים מכרז לקבלת שירותי ייעוץ עבור פתיחת מרכז מבקרים לחברה.

מבדיקת "כלכליסט" עולה שהמרכז אמור להמחיש את חזון החברה, כלומר את היום בו רכבות עירוניות יחצו לאורכה ולרוחבה של תל אביב וערי הלווין שלה מצפון, דרום ומהמזרח. המרכז מתוכנן לקום בעלות של כמה מיליוני שקלים ועל פי התכנון כרגע הוא יוצב בגינה שממוקמת דרומית למתחם רכבת מרכז ("תחנת סבידור"), הוא המקום שבו תפתח תחנת רכבת תת קרקעית של הקו הראשון של הרכבת ("קו האדום"). עלות ההקמה אמורה להתחלק בין עיריית תל אביב לנת"ע.

הדמיית הרכבת הקלה בתל אביב הדמיית הרכבת הקלה בתל אביב הדמיית הרכבת הקלה בתל אביב

פרויקט הרכבת הקלה הולאם על ידי המדינה בסוף 2010, לאחר שהזכיין הפרטי שנבחר להקים את הפרויקט לכאורה לא עמד בהתחייבויות שלו. בדו"ח מבקר המדינה מאוקטובר 2013.

המדינה ספגה ביקורת קשה על התנהלותה מאז ההלאמה. מבקר המדינה יוסף שפירא טען כי משרדי האוצר והתחבורה לא בדקו את העלות הכלכלית של ההלאמה כך שבפועל תקציב הפרויקט המקורי זינק בכמעט 7 מיליארד שקל: מ־10.8 מיליארד שקל במקור לסכום של 17.3 מיליארד שקל לאחר הלאמת הפרויקט. מועד ההשקה של הקו (מפתח תקווה, דרך תל אביב, בת-ים ועד ראשון לציון) נדחה מ-2017 לסוף 2021. התכניות העכשוויות הן להשיק את החלק הדרומי של הקו, מדרום תל אביב ועד בת ים - כבר בסוף 2018, כך שמרכז המבקרים עשוי להיפתח כשלוש שנים טרם פתיחת הקו.

בסביבת נת"ע מחדדים שהקמת מרכז המבקרים אמור ללוות את הקמת קו הקו הראשון של הרכבת בתל אביב ("הקו האדום") ולשרת ציבור המשתמשים העתידי בתוכניות הפיתוח וההתקדמות בפרויקט. עם פתיחת הקו הראשון מכרז המבקרים עשוי להסגר.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
כבר מזמן לא בדיחה
בהתחלה עוד צחקנו - מועד הסיום קפץ מ-2000, ל-2003 וכן הלאה 2009 -->2012 --> 2015 --> 2017 --> 2019 ועכשיו 2021. כל פעם צחקנו והסתלבטנו על כמה אווילית הסיטואציה של רעיון משנות ה-30, הצהרה ממשלתית משנות ה-70, תוכניות משנות ה-80 והנחת אבן פינה בשנות ה-90 - יכולה להמשך כל כך הרבה זמן. זה כבר לא מצחיק. שיעזבו את הרעיון הזה הכבר ולא יחפרו כלום, כי כל מי שמעורב בפרוייקט הזה מבזה את עצמו. אם זה יקר - לא להקים את הרכבת הזו, אבל אם זה בר-עשייה - לתת הכל ומייד. כל דבר אחר זה פארסה אחת גדולה.
יגאל  |  04.09.14
3.
כמו כל דבר בעשורים האחרונים - הכל יחסי ציבור ובשטח אין כלום
בחיפה למשל עשו הדמיה של הרכבת הקלה בתחילת העשור הקודם. היא חצתה רחובות שוקקים ונראתה מרשימה מאוד. ככל שחלף הזמן הרכבת הפכה לפיליאס. הפיליאס הפך לאוטובוס אקורדיון שיפעל 24 שעות ויסע על מסלול ייעודי. בסוף קיבלנו אוטובוס אקורדיון ששניים מהקווים שלו לא פועלים בסופי שבוע ושהמסלול שלו הוא בלעדי רק בחלק מהתוואי. ויקרא שמו בישראל מטרונית. אני הייתי קורא לו יהבית על שם ראש העיר שמשקיע בלי סוף ביחסי ציבור ובשטח כולם נוטשים את העיר.
המציאות  |  04.09.14