אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מצרים: תכנון לקוי של תעלת סואץ החדשה גרם להצפות קשות באתר הבנייה צילום: גידי שפרוט

מצרים: תכנון לקוי של תעלת סואץ החדשה גרם להצפות קשות באתר הבנייה

לפי הדיווחים, עלות ניקוז ההצפות שנגרמו באתר הבנייה מוערכת במיליון דולר ביום. בתוך כך, התושבים המקומיים תובעים את הממשלה לאחר שלטענתם פונו בכוח מבתיהם, על מנת לפנות מקום לתעלה החדשה

07.09.2014, 15:57 | שירות כלכליסט

מצרים מתכננת לבנות את "תעלת סואץ החדשה", מעקף באורך 72.5 ק"מ שיאפשר תנועה דו סטרית לאורך חלק מהתעלה המפורסמת, המעקף ייצור יותר מרחב לספינות ואמור לספק הכנסה נוספת למדינה. במצרים תופסים את הפרויקט, שפורסם לפני חודש, כפתרון לכלכלה החלשה ולמשבר האבטלה, בייחוד בקרב הקהילות לאורך התעלה.

תעלת סואץ הוותיקה, צילום:  אי פי אי תעלת סואץ הוותיקה | צילום: אי פי אי תעלת סואץ הוותיקה, צילום:  אי פי אי

אולם כבר בשלבים המוקדמים הבנייה נפגעה מבעיות הנובעות מתכנון לקוי. הקרבה לתעלת סואץ גרמה בשבוע שעבר להצפות באתר, והניקוז עולה 1 מיליון דולר ביום. בנוסף, התושבים המקומיים תובעים את הממשלה לאחר שלטענתם פונו בכוח מהבתים שלהם. עיתון הגרדיאן האנגלי דיווח כי אלפי מצרים פונו מהבתים שלהם בלי לקבל פיצוי על מנת לפנות מקום לתעלה החדשה. עד כה נהרסו כבר 1,500 בתים ועוד 5,000 נמצאים תחת איום.

במקביל, קרוב ל-40 חברות צפויות להיות מעורבות בפרויקט, כולל כמה השייכות לצבא.

תעלת סואץ המקורית נפתחה ב-1869 כנתיב ספנות מהיר יותר בין אירופה ואסיה לאחר שחיברה בין הים התיכון והים האדום. 18 אלף ספינות עוברות בכל שנה בתעלה. בממשלה המצרית מעריכים כי התעלה החדשה תפחית את זמן ההמתנה של הספינות מ-11 שעות לשלוש שעות.

תגיות