אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סומוטו מספקת תחזית שנתית: ההכנסות יקפצו ב-38% ל-37.7 מיליון דולר צילום: עמית שעל

סומוטו מספקת תחזית שנתית: ההכנסות יקפצו ב-38% ל-37.7 מיליון דולר

התחזית המעודכנת ל-2014 מפורסמת בעקבות רכישתה של ג'ניו לפני כחודש תמורת כ-30 מיליון דולר

07.09.2014, 16:01 | ניר צליק
סומוטו, יצרנית תוכנות ההתקנה הישראלית, צופה כי תרשום הכנסות של 37.7 מיליון דולר בשנת 2014, אחרי רכישתה של ג'ניו לפני כחודש תמורת כ-30 מיליון דולר. זאת, לעומת הכנסות משותפות של 27.3 מיליון דולר ב-2013 - צמיחה של 38.3%. בנוסף, סיפקה סומוטו תחזית לרווח התפעולי התזרימי, שצפוי לעמוד על 9 מיליון דולר לעומת 4 מיליון דולר בשנת 2013.

הכנסות החברה הצפויות למחצית השנייה לשנת 2014 הינן כ-23.1 מיליון דולר - גידול של כ-70% לעומת כ-12 מיליון דולר במחצית השניה של 2013. הרווח התפעולי לפני הפחתות הצפוי למחצית השנייה לשנת 2014 הינו כ-6 מיליון דולר, גידול של פי 16 לעומת כ- 375 אלף דולר במחצית השניה של 2013.

בן גירון, סומוטו, צילום: עמית שעל בן גירון, סומוטו | צילום: עמית שעל בן גירון, סומוטו, צילום: עמית שעל
סומוטו למעשה בנתה תוכנת התקנה המאפשרת למשתמשים המורידים תוכנה, כגון התוכנה של בבילון או פריון, להתקין במקביל תוכנות אחרות על פי פרופיל. סומוטו מקבלת תשלום עבור התקנת התוכנות האחרות, כאשר לחברה יש מגוון מודלים עסקיים, החל מתשלום על כל התקנה וכלה בתשלום הנגזר מהכנסות הפרסום של התוכנות שהיא מתקינה. ג’ניו שהוקמה על ידי צבי והיו"ר יעקב טננבוים, פיתחה טכנולוגיות בינה מלאכותית לצורך ניתוח התנהגות משתמשים באינטרנט יחד עם פלטפורמת פרסום.

מוצר הפצת התוכנות של ג'ניו דומה לזה של סומוטו, אלא שהוא פועל על מחשבי מקינטוש ואילו זה של סומוטו פועל על מחשבי PC רגילים. בנוסף, ג'ניו פיתחה דף בית חכם שמותקן על המחשב האישי. מנוע ההמלצות של החברה בונה עבור המשתמש עמוד בית אישי בהתאם להרגלי הקריאה והגלישה שלו, כאשר בעמוד גם מוצגות פרסומות המותאמות ללקוח וכך ג'ניו גוזרת הכנסות פרסום.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות