צילום: ערן יופי כהן
ועד הרכבת השבית את חטיבת המטענים
מדוע הושבתה החטיבה? תלוי את מי שואלים. בהנהלת הרכבת טוענים כי שלושה עובדים פוטרו מחשש לשימוש בסמים בזמן העבודה, לעומת זאת בוועד הרכבת באים בטענות על תנאי העבודה ופריצה לכאורה של הסכמים קיבוציים
07.09.2014, 19:19 | ליאור גוטמן
ועד הרכבת השבית במוצ"ש ובאופן מפתיע את חטיבת המטענים של רכבת ישראל. מדובר בחטיבה שאחראית על הכנסות של כ-150 עד 200 מיליון שקל בשנה מהסעת 7 עד 8 מיליון טון חומרים וסחורות בעיקר לתוך נמלי חיפה ואשדוד.
מדוע הושבתה חטיבת המטענים? תלוי את מי שואלים. בהנהלת הרכבת יודעים לספר שבשבוע האחרון פוטרו שלושה עובדים מחשש לשימוש לכאורה בסמים בזמן העבודה. במקביל, ועד עובדי הרכבת בא בטענות שונות על תנאי העבודה שלו ופריצה לכאורה של הסכמים קיבוציים, מה שהוביל להשבתה לכאורה של חטיבת המטענים. הנהלת הרכבת פנתה להסתדרות ובמידה והעיצומים שם יימשכו הנהלת החברה תפנה לבית הדין לעבודה.
בוועד עובדי הרכבת מספרים סיפור אחר לגמרי. שם טוענים שכבר בתחילת ספטמבר הם שלחו מכתב שמזהיר מפני נקיטת צעדים ארגוניים וזאת בעקבות בעיות בטיחות לכאורה בתחנות רכבת שונות. בנוגע לתנאי העבודה של עובדי הרכבת הועלו טענות על הדרכות טלפוניות, חיבור קרונות מעבר למותר ואי עמידה בהסכם הפעלת המוניות מול ההנהלה, זה שמחייב אותה בהסעות מיוחדות עבור הצוותים. טענה נוספת שהייתה נגעה בהתנכלות של אחד ממנהלי הרכבת לעובדים על ידי "השחלות" מכתבים לתיקים האישיים.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה