3 בוגרי תחרות המובייל של "כלכליסט" גייסו 24 מיליון דולר
חברות ניהול התשלומים ZooZ ו־MyCheck וחברת אבטחת המידע בסלולר Zimperium, התבלטו השנה מבין 60 המיזמים שהשתתפו בתחרות הסטארט־אפים של "כלכליסט", מכון היצוא ובנק לאומי בשנים האחרונות. ההרשמה לתחרות הקרובה נסגרת מחרתיים
ההרשמה לתחרות הסטארט־אפים של "כלכליסט" תסתיים ביום רביעי הקרוב. התחרות מיועדת לחברות צעירות שמפתחות אפליקציה או שירות לסלולר, טאבלט או מחשוב לביש.
יותר מ־60 חברות השתתפו בתחרות בשנים האחרונות, ואם לשפוט לפי גיוסי ההון - השנה האחרונה היתה השנה של חברות הסייבר והתשלומים הסלולריים, שהצליחו לייצר צמיחה ולגייס מיליוני דולרים כל אחת. מתוכן התבלטו במיוחד שלוש בוגרות: זוז (ZooZ), מייצ'ק (MyCheck) וזימפריום (Zimperium).
חברת התשלומים זוז הצליחה לגייס 12 מיליון דולר בהובלת קרן בלאמברג של דיוויד בלאמברג, שאליה הצטרפו אקסס, קאמפ־וואן ועוד. החברה החלה כמערכת לניהול תשלומים עבור אפליקציות סלולריות, שממליצה למשתמש על אמצעי תשלום בהתחשב בנתוני המיקום שלו או היסטוריית הרכישה שלו. בהמשך היא פיתחה מנוע חדש, שמספק המלצה בזמן אמת לקמעונאי על הסולק המתאים והזול ביותר עבורו.
חברת התשלומים הסלולריים מייצ'ק גייסה בשנה האחרונה כ־4.2 מיליון דולר בהובלת קבוצת סבן, יואב חרל"פ ומשפחת ורטהיימר, לאחר שכבר הספיקה לגייס הון בשלב מוקדם יותר מהדוגמנית בר רפאלי ואף לצרף אותה לקמפיין פרסום שלה.
מייצ'ק פיתחה אפליקציית תשלומים סלולרית המתמקדת בענף המסעדות והבארים, כשהיא פעילה כבר בכמה רשתות בלונדון ובניו יורק, ולאחרונה אף חתמה על שיתוף פעולה עם פייפאל לאפשר חיוב במסעדות באזור סן פרנסיסקו ואוסטין.
זימפריום, זוכת תחרות המובייל לשנת 2012, השלימה גיוס של 8 מיליון דולר בהובלת סיירה ובהשתתפות סמסונג. החברה פיתחה אפליקציה בשם zAnti לאנדרואיד ולאייפון, המונעת מתקפות על הטלפון על ידי ניטור פרצות אבטחת מידע ברשתות תקשורת, כמו רשת ה־WiFi. האפליקציה מונעת את אחת המתקפות הפופולריות על סמארטפונים, "האדם שבתווך", שבה מנצלים האקרים את החולשה של רשת התקשורת באמצעות התחזות ושליחת לינקים זדוניים.
גמר תחרות הסטארט־אפים יתקיים ב־1 באוקטובר בוועידת Mobile 2015, הנערכת השנה בשיתוף בנק לאומי ומכון היצוא הישראלי. המנצח ישתתף בביתן של מכון היצוא בתערוכת הסלולר שתתקיים במרץ בברצלונה, ויזכה בחבילת הטבות מבנק לאומי, ייעוץ פיננסי וקמפיין ב"כלכליסט".
2 תגובות לכתיבת תגובה