אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הבייבי החדש של נועם לניר: ישיק אפליקציית מקלדת של קבוצות כדורגל צילום: אוראל כהן

הבייבי החדש של נועם לניר: ישיק אפליקציית מקלדת של קבוצות כדורגל

האפליקציה החדשה תציע שירותים לתיקון ושיפור הכתיבה במכשירי אנדרואיד תחת מיתוג של קבוצות כדורגל אירופאיות. האפליקציה תופעל כחלק משיתוף פעולה עם קבוצות הכדורגל עצמן שיקבלו בתמורה מידע אודות "האוהדים השרופים" שלהם

08.09.2014, 06:51 | אורן פרוינד

אחרי שנחל מפולת עם מפתחת תוכנות התרגום הישראלית בבילון, פונה נועם לניר לכיוון חדש. ל"כלכליסט" נודע כי חברת אפליי, משווקת האפליקציות שבשליטת נועם לניר (47%) שבה שותפים גם גופים מוסדיים כמו ילין לפידות (5%) והפניקס (9%) צפויה להשיק בימים הקרובים את אפליקציית המקלדת החכמה למכשירי הסלולר שפותחה בשיתוף עם חברת וויטסמוק הבורסאית (בחלקים שווים).

נועם לניר, צילום: ארטיום דגל נועם לניר | צילום: ארטיום דגל נועם לניר, צילום: ארטיום דגל

על רקע השקת האפליקציה זינקה אתמול (א') מניית אפליי בשיעור של 28% במחזור חריג של 1.8 מיליון שקל לשווי של 190 מיליון שקל, גבוה ב-45 מיליון שקל משוויה של בבילון בשוק. הנהלת אפליי בראשותו של אורון צל אישרה את הפרטים ודיווחה על כך לבורסה בתל אביב בעקבות פנייה של "כלכליסט".

האפליקציה החדשה תציע שירותי מקלדת לתיקון ושיפור הכתיבה במכשירי אנדרואיד תחת מיתוג של קבוצות כדורגל אירופאיות כמו ברצלונה וריאל מדריד. כך למשל, אוהד הדוק של קבוצת הכדורגל ברצלונה יוכל להוריד למכשירו אפליקציית מקלדת הכוללת לוגואים של הקבוצה ותמונות של שחקניה. האפליקציה תופעל כחלק משיתוף פעולה עם קבוצות הכדורגל עצמן שיקבלו בתמורה מידע אודות "האוהדים השרופים" שלהם. בשלב מאוחר יותר יוכלו קבוצות הכדורגל להשתמש במידע זה על מנת לשווק מוצרים נוספים לאוהדים.

אפליי (לשעבר השלד הבורסאי בסט פיול) אינה עוסקת בפיתוח אפליקציות בפעילות הליבה שלה, אלא בשיווק והפצה של אפליקציות קיימות בפלטפורמות אינטרנטיות ובעיקר אתרי חדשות. כך למשל, כאשר תגלשו באתר מסוים ותחפשו אחר מסעדה מסוימת המערכת של אפליי תציע לכם להוריד אפליקציה של מסעדות ותגזור קופון עבור כל הורדה. הגרסה הראשונה של מערכת הליבה של אפליי (המבוססת על אלגוריתם ואופטימיזציה) נכנסה לפעילות בחודש ינואר 2014 והחלה להניב הכנסות במהלך הרבעון הראשון של 2014. במחצית הראשונה של 2014 רשמה החברה הכנסות של 3.6 מיליון שקל והפסד תפעולי של 4.7 מיליון שקל. למרות הפעילות הזניחה, רשמה בשבוע האחרון מניית אפליי עלייה של 50%.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות