אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אומרים שלום לשוליים: מה למדנו מתערוכת IFA 2014

IFA 2014

אומרים שלום לשוליים: מה למדנו מתערוכת IFA 2014

הסמארטפונים שהוצגו בברלין בימים האחרונים הקטינו את הרווח בין המסך לקצה המכשיר, אבל לא רק שם השוליים נעלמו: מוצרי נישה כמו צמידים חכמים, טלוויזיות קעורות ומצלמות סלפי מצאו את עצמם השנה במרכז הבמה

08.09.2014, 10:57 | הראל עילם, ברלין

השנה הבשילו סוף סוף המגמות החדשות בתעשיית הטכנולוגיה - זאת המסקנה המתבקשת מאירועי IFA, תערוכת הטכנולוגיה הגדולה באירופה שתינעל השבוע בברלין. עליית המציאות המדומה, פריצת המחשוב הלביש, מסכים ברזולוציית 4K, טלוויזיות קעורות - כל אלה היו רק הבטחות מעורפלות לפני שנה, שלא היה ברור אם יתממשו.

קראו עוד בכלכליסט

IFA הוכיחה כי בתקופה שבה קצב ההתקדמות הטכנולוגית של תעשיית הסלולר מצוי בהאטה החברות יודעות למצוא נישות חדשות ולהביא אותן לרמה ראויה בתוך זמן קצר.

התערוכה ב-2013 נחשבה למאכזבת יחסית בשל מעט הכרזות מעניינות על מוצרים חדשים.

מבקרים בתערוכת IFA 2014, צילום: אי פי איי מבקרים בתערוכת IFA 2014 | צילום: אי פי איי מבקרים בתערוכת IFA 2014, צילום: אי פי איי

צלה של אפל, שאינה משתתפת בתערוכות כאלה, הורגש היטב, כשהחברות המציגות היססו לחשוף מכשירים חדשים לפני השקת אייפון 5. אפל אמורה להציג מחר את האייפון הבא ואולי גם מוצרי מחשוב לביש, אך נראה שהפעם החברות בתערוכה לא התרגשו מכך. היא כללה לא מעט חשיפות של מוצרים משמעותיים, מטלפוני דגל כמו Xperia Z3 של סוני, Note 4 של סמסונג ו-Ascend Mate 7 של חואווי ועד הדור הבא של השעונים החכמים.

מחשוב לביש: שעונים, טבעות וצמידים

ב-IFA שנערכה לפני שנה הציגה סמסונג את השעון החכם הראשון שלה, גלקסי Gear. מכירותיו המאכזבות גרמו לרבים לחשוב שהעניין בשעונים חכמים יתפוגג בקרוב, כפי שקרה בתחילת העשור הקודם. חברות הטכנולוגיה חשבו אחרת.

אסוס ואלקטל הציגו בתערוכה את השעונים החכמים הראשונים שלהן, ואילו סמסונג, LG, סוני ורבות אחרות חשפו דגמים חדשים. השעונים האלה הם כבר לא גימיק לא ברור, אלא מוצרים מעוצבים היטב, לא יקרים והכי חשוב - שימושיים.

השעון החכם גיר S של סמסונג, צילום: הראל עילם השעון החכם גיר S של סמסונג | צילום: הראל עילם השעון החכם גיר S של סמסונג, צילום: הראל עילם

ואולם, לא כל יצרניות המחשוב הלביש בחרו להתמקד בשעונים. חברת MOTA עוררה לא מעט עניין כשחשפה טבעת חכמה המציגה התראות על מיילים ועדכונים ברשתות החברתיות. אינטל חשפה צמיד דומה, אבל כיוונה לקהל מבוסס יותר - צמיד ה-MICA שהציגה עשוי מעור וכולל מסך OLED איכותי; מחירו הוא לא פחות מ-1,000 דולר. סוני, אייסר וגרמין הוציאו צמידים חכמים, שכוללים מדי דופק ויכולות נוספות שפונות לאוהבי הכושר.

הצמידים החכמים של אינטל הצמידים החכמים של אינטל הצמידים החכמים של אינטל

גם בתחום המציאות המדומה הבינה התעשייה סוף סוף שהדרך להצלחה בקרב הקהל הרחב עוברת בעיצוב. משקפי המציאות המדומה של אוקולוס הם עדיין מסורבלים ומכוערים, אבל Gear VR של סמסונג הוא מוצר נוח ונאה, שהופך כל טלפון חכם מבית החברה לפלטפורמת מציאות מדומה.

סמארטפונים חדשים: יופי במקום כוח

לרוב הטלפונים והטאבלטים כיום יש כוח, זיכרון ויכולת רבים יותר ממה שרוב המשתמשים צריכים. הקהל אינו מרגיש שהוא צריך לשדרג את הטלפון בתדירות גבוהה, ופונה למכשירים זולים יותר. החברות, בתגובה, מתמקדות פחות בחומרה של המכשיר ויותר בעיצוב.

מונח השנה בתחום הזה הוא Bezel - מסגרת המסך, שמפרידה בין קצותיו לשולי המכשיר. הסמארטפונים שהביאו לתערוכה חברות גדולות, כמו שארפ, חואווי וסמסונג, כמעט לא כללו שטח כזה. סמסונג הגדילה לעשות כשהציגה את Note Edge, שכולל מסך צדדי נוסף בשולי המכשיר המאפשר הצגת התראות.

במקביל מתחילות החברות להשתמש בחומרים איכותיים יותר כדי להתבדל ולשפר את מכשיריהן. חואווי עברה להשתמש באבן ספיר בחלק ממכשיריה, ו-HTC הביאה את שיטות הייצור המתקדמות שלה, שיוצרות גוף מתכתי ומרשים, גם למכשירים זולים יחסית כמו דזייר 820. אפילו סמסונג, הידועה בעיצוב הפלסטיקי שלה, הציגה את גלקסי אלפא, שכולל מסגרת מתכתית.

פאבלט האסנד מייט 7 של חואווי, צילום: הראל עילם פאבלט האסנד מייט 7 של חואווי | צילום: הראל עילם פאבלט האסנד מייט 7 של חואווי, צילום: הראל עילם

בכל מקום בתערוכה אפשר היה לראות את יצרניות האופנה מתערבות בדרכים מעניינות בשוק. כך למשל, יצרנית עטי היוקרה מון בלאן הציגה עט נובע המתפקד כסטיילוס דיגיטלי עבור Note 4, וגם יצרנית התכשיטים הידועה סברובסקי תציע כיסוי לפאבלט.

טרנד הסלפי לא ייעלם בקרוב

אם לשפוט על פי הסמארטפונים והטאבלטים שהוצגו בתערוכה, גם בשנה הבאה נראה הרבה מאוד אנשים מצלמים את עצמם. בניגוד למצב עד כה, הפעם החברות שחשפו טלפונים חכמים מקדישות לאוהבי צילומי הסלפי מחשבה מיוחדת - בין שבאמצעות מצלמות קדמיות מתקדמות ובין שבעזרת אפליקציות ייעודיות.

פאבלט הנוט 4 של סמסונג, בעל מצלמה קדמית משופרת, צילום: הראל עילם פאבלט הנוט 4 של סמסונג, בעל מצלמה קדמית משופרת | צילום: הראל עילם פאבלט הנוט 4 של סמסונג, בעל מצלמה קדמית משופרת, צילום: הראל עילם

נוקיה השיקה אפליקציית סלפי שמאפשרת לערוך את התמונות אחרי הצילום והוסיפה את PureView, טכנולוגיית ייצוב התמונה המתקדמת שלה, למצלמה הקדמית בכל הטלפונים החדשים בסדרת לומיה.

HTC הוסיפה מצלמה קדמית באיכות של 8 מגה-פיקסל לדיזייר 820; סמסונג עברה לעדשה רחבה גם בפאבלט Note 4, שמכוון בעיקר לקהל העסקי והמבוגר; השעון החכם של אסוס מאפשר להפעיל את המצלמה מרחוק כדי לצלם סלפי; ולנובו מציעה כלים שמאפשרים צילום סלפי אוטומטי מהמצלמה האחורית כאשר המשתמש מחייך או מסמן וי בידיו. ואם כל זה לא מספיק, LG הוסיפה מצלמת רשת למקרר החכם שלה, כך שאפשר לצלם תמונות סלפי גם משם. מה ששמעתם.

סמארטפון הלומיה 735 של נוקיה ומיקרוסופט סמארטפון הלומיה 735 של נוקיה ומיקרוסופט סמארטפון הלומיה 735 של נוקיה ומיקרוסופט

4K ומסכים קעורים: יוצאים מסלוני היוקרה

IFA אינה התערוכה הראשונה שבה חברות הטכנולוגיה מדברות על 4K, הרזולוציה הסופר-גבוהה שמיועדת להחליף את Full HD במסכי הטלוויזיה והמחשב. הכרזות שמדובר בעתיד של תעשיית המסכים נשמעו גם בתערוכה בשנה שעברה ובתערוכת CES שנערכה בינואר בלאס וגאס. ואולם, קשה להתעלם מהכמות האדירה של מסכי 4K שנראו בתערוכה, כולל כאלה של חברות שמתמקדות במוצרים לקהל רחב יחסית.

מסך 105 אינץ מסך 105 אינץ' מסך 105 אינץ

פיליפס הצהירה בברלין כי תוציא בקרוב מסכי 4K זולים מהמקובל בשוק, וגם הדגמים של חברות כמו TCL ו-Loewe בלטו. רבות מהחברות החלו נוסף על כך להתמקד בטלוויזיות עם מסכים קעורים, פטנט שאמור לשפר את חוויית הצפייה. אף על פי שהטלוויזיות הללו טרם קנו אחיזה בשוק, ולא ברור אם יעשו זאת, גם חברות גדולות פחות (Haier, למשל) דאגו לחשוף מסכים כאלה בתקווה שמדובר בטרנד הבא בסלון הביתי.

כמו ב

רוב התערוכות גם השנה קטגוריית הטלוויזיות היא שהולידה את המכשיר שראוי לתואר "המוצר המוגזם". הפעם אחראית לכך סמסונג, שקידמה אב טיפוס של טלוויזיה ענקית - 105 אינץ'. היא כוללת מסך גמיש שהמשתמש יכול להחליט ברגע נתון אם יהיה קעור או שטוח. לא ברור מתי המפלצת הזאת תגיע לשוק, אם היא בכלל תועבר לייצור המוני, אבל סמסונג כבר מעריכה שטלוויזיה בודדת תעלה יותר מ-200 אלף דולר. אאוץ'.

הכותב היה אורח סמסונג בתערוכה

תגיות