אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ג'נרל מוטורס: עד לסוף 2016 נשיק קאדילק אוטומטית למחצה צילום: אי פי אי

ג'נרל מוטורס: עד לסוף 2016 נשיק קאדילק אוטומטית למחצה

מערכת ה"סופר קרוז" אותה השיקה החברה תשולב ברכביה העתידיים, ונועדה למנוע כ-80% מתאונות הדרכים

08.09.2014, 14:37 | שירות כלכליסט

ג'נרל מוטורס הודיע אתמול (א') כי בכוונתה להשיק מכונית אוטומטית למחצה, בעלת יכולת לנסוע ללא התערבות הנהג, עד לסוף 2016. כמו כן, תשיק החברה מערכת לתקשורת בין רכבים סמוכים המבוסס על טכנולוגיית WiFi, ומיועדת למנוע התנגשויות.

קראו עוד בכלכליסט

השקת הרכב מסמנת עליית מדרגה נוספת בתחרות בין יצרניות הרכב לקראת השקת רכבים אוטומטית למחצה, המיועדים למנוע תאונות דרכים ללא צורך בהתערבות נהג אנושי. בכירים בתעשיית הרכב אומרים שהטכנולוגיה נועדה למנוע כ-80% מתאונות הדרכים הנגרמות בשל טעויות אנוש.

מערכת ה"סופר קרוז" (Super Cruise), אותה הציגה החברה, מאפשרת לנהג לנסוע ברכב ללא הידיים על ההגה בכבישים מהירים בעלי סימון נתיבים מתאימים. גורמים רשמיים ב-GM ציינו כי מערכת הסופר-קרוז העתידית תדרוש מהנהג לשמור על ערנות ויכולת מיידית לחזור לשליטה מלאה על הרכב.

קאדילק CTS של ג קאדילק CTS של ג'נרל מוטורס קאדילק CTS של ג

המערכת תותקן באחד מדגמי "קאדילק" העתידיים, ומ-GM סרבו למסור מה יהיה מחירה. כמו כן, הם הדגישו את ההבדל בין המערכת האוטומטית למחצה שתשיק החברה לבין הרכב אוטומטי לחלוטין שמפתחת גוגל. כיום מציעה החברה חבילת סיוע לנהגי קאדילק בעלות של כ-3,000 דולר.

בתוך כך, GM הודיעה כי תחל להתקין מערכות תקשורת בין רכבים סמוכים המבוסס על טכנולוגיית WiFi ברכבי הקאדילק CTS 2017 שלה, החל מ-2016.

הודעתה של החברה אתמול (א') מגיעה על רקע המאבק בין חברות הטכנולוגיה ליצרניות הרכב הוותיקות על עתיד הרכב. מאות חברות מתעשיית הרכב בדטרויט, המבקשות להפיק רווח מהשגשוג הצפוי בתחום טכנולוגיית התקשורת מרכב לרכב ומהרכבים האוטומטים, מתכוננות לביסוס מעמדן במאבק על התחום.

תגיות