אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התאחדות התעשיינים: השבתת חטיבת המטענים ברכבת - נזק של 1.4 מיליון ש' ביום צילום: עמית שעל

התאחדות התעשיינים: השבתת חטיבת המטענים ברכבת - נזק של 1.4 מיליון ש' ביום

ההתאחדות עתרה לבית הדין לעבודה וציינה כי השביתה מובילה לנזקים עקיפים גבוהים: "מדובר בפגיעה בפעילות הסחר של מדינת ישראל, כולל סחר החוץ. ככל שתימשך, יתעצמו הנזקים עד לכדי אובדן לקוחות ממשי, שיפגע קשות במפעלים"

08.09.2014, 16:29 | ליאור גוטמן

השבתת חטיבת המטענים של רכבת ישראל גוררת נזק בהיקף של 1.4 מיליון שקל בכל יום, כך טוענת התאחדות התעשיינים בעתירה שהגישה היום (ב') לבית הדין הארצי לעבודה. הדיון בנושא נקבע למחר (ג'). 

כזכור, אתמול השבית ועד עובדי הרכבת את חטיבת המטענים תחת הטענה שההנהלה מנסה לכאורה לשנות חד צדדית את הסכמי העבודה הקיבוציים.

בעתירה, אותה שהגישה ראש תחום חקיקת עבודה בהתאחדות התעשיינים עו"ד מיכל וקסמן-חילי, נטען כי כל יום שהעיצומים נמשכים, מהווים פגיעה כספית קשה לתעשייה שהיא הלקוח העיקרי של חטיבת המטענים של רכבת ישראל. להערכת התאחדות התעשיינים אחרי שני ימי שביתה בלבד הנזק לתעשייה נאמד בלמעלה מ-2 מיליון שקלים. מדובר בנזק שמביא לעומס והמתנות של סחורות, הן אלה המיועדות לשינוע פנימי בתוך הארץ והן אלה המיובאות ומיוצאות לחו"ל.

רכבת ישראל. נזק של 1.4 מיליון שקל ביום, צילום: אלכס קולומויסקי רכבת ישראל. נזק של 1.4 מיליון שקל ביום | צילום: אלכס קולומויסקי רכבת ישראל. נזק של 1.4 מיליון שקל ביום, צילום: אלכס קולומויסקי

בנוסף טוענת התאחדות התעשיינים שהשביתה מובילה לנזקים עקיפים גבוהים שטרם הוערכו במדויק. "השביתה תוביל לייקור שינוע הסחורות בכ-30% לפחות, ייקור שמקורו בשינוע מטענים באמצעות משאיות במקום באמצעות הרכבת, וכן לעיכוב ארוך במשלוחים בשל כך ששינוע באמצעות משאיות זמין פחות משינוע באמצעות רכבות", נכתב בעתירה. "בנסיבות אלה שביתת עובדי הרכבת פוגעת בפעילות הסחר של מדינת ישראל, כולל סחר החוץ של ישראל, ומשפיעה בצורה ניכרת על היצוא ועל היבוא של הסחורות. השביתה גורמת ותגרום לנזקים כבדים, חלקם בלתי הפיכים לחברי המבקשת, במיוחד נוכח תלותם של חברי המבקשת בשירותי הרכבת. למותר לציין, כי ככל שהשביתה תימשך, יתעצמו הנזקים עד לכדי אובדן לקוחות ממשי, שיפגע קשות במפעלים".  

תגיות