אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אמזון חותכת את מחיר ה-Fire Phone לדולר אחד בלבד

אמזון חותכת את מחיר ה-Fire Phone לדולר אחד בלבד

הסמארטפון, שכולל ממשק תלת ממד דינמי מיוחד, הושק במקור במחיר של 200 דולר בחוזה לשנתיים אצל ספקית סלולר. עתה, לאור מה שמסתמן ככישלון מהדהד במכירות, מנסה החברה למשוך משתמשים שמחפשים סמארטפון עילית במחיר נגיש

09.09.2014, 11:38 | הראל עילם

אמזון מתקשה למכור את הטלפון החכם שלה, הפייר פון, ומורידה את מחירו בצורה חדה. החברה פרסמה אמש (ב') כי מחיר המכשיר ירד בצורה חדה מ-200 דולר (יחד עם הרשמה לתוכנית דו-שנתית של ספקית הסלולר AT&T) לדולר בודד.

קראו עוד בכלכליסט

מחיר המכשיר ללא הרשמה לתוכנית ירד בהתאמה גם הוא ב-200 דולר, ירידה של 31% מ-649 דולר ל-449 בלבד. החברה הודיעה כי תתחיל להפיץ את המכשיר בסוף החודש בבריטניה, דרך ספקית הסלולר O2. גם בבריטניה המכשיר ימכר במסגרת הרשמה לתוכנית דו-שנתית, ללא עלות נוספת.

הסלולרי הראשון של אמזון. לא משחזר את הצלחת הקינדל Fire הסלולרי הראשון של אמזון. לא משחזר את הצלחת הקינדל Fire הסלולרי הראשון של אמזון. לא משחזר את הצלחת הקינדל Fire

החברה הקמעונאית, שבשנים האחרונות נכנסת יותר ויותר לתחום החומרה, השיקה את הסמארטפון המהפכני שלה ביולי האחרון. הפייר פון כולל מספר טכנולוגיות מתקדמות, כגון ממשק תלת ממדי, זיהוי פנים שעובד גם בתנאי חשכה, מערך של מצלמות המסוגלות לסרוק עצמים מהסביבה ועוד. מכל שאר הבחינות, מדובר בטלפון בסיסי יחסית, עם מסך 4.7 אינץ', מצלמת 13 מגה-פיקסל ו-2 גיגה-בייט זכרון פעולה. הוא מריץ את Fire OS – מערכת הפעלה יעודית של אמזון המבוססת על אנדרואיד.

להוזיל זה לא מספיק

המכשיר עורר עניין רב בטרם הושק ויותר מ-60 אלף איש הגיעו לאירוע ההשקה שלו. הוא זכה גם לביקורות חיוביות במיוחד. ואולם, הוא נכשל בצורה משמעותית במבחן המכירות: לפי ההערכות, פחות מ-40 אלף יחידות נמכרו עד כה בארצות הברית.

הורדת המחיר היא החלטה לא פשוטה עבור החברה. מספר אנליסטים העריכו כי גם במחירו המקורי הפייר פון נמכר תמורת רווח שולי בהחלט, כאשר המודל האסטרטגי של החברה מבוסס על יצירת רווחים משירותי המדיה והתוכן שלה. לא ברור האם הצעד הזה יסייע לאמזון לחדור לשוק הסלולר כפי שרצתה. ויין לאם, אנליסט בחברת המחקר IHS, אמר לניו יורק טיימס שהוזלה חדה אינה פותרת בעיות שכאלה בדרך כלל והזכיר את הוזלת ה-"פייסבוק פון" של HTC, שגם הוא עלה בסוף 99 סנט (עם חוזה ספקית סלולר) אבל עדיין לא הצליח בשוק. אותו הדבר קרה גם למכשירי בלקברי ו-HP בזמנם, מה שלא שיפר את המכירות.

תגיות