אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מליסרון מתכננת קומה שלישית בקניון רמת אביב צילום: עמית שעל

בלעדי לכלכליסט

מליסרון מתכננת קומה שלישית בקניון רמת אביב

מתחם המזון המהיר בקניון יועבר לקומה נוספת שתיבנה על 700 מ"ר, ואת מקומו יתפסו חנויות אופנה חדשות. בתי הקולנוע שהוצאו מהקניון לפני שבע שנים יחזרו אליו. מליסרון כבר ביקשה היתר בנייה

10.09.2014, 08:56 | אורנה יפת

קבוצת מליסרון מרחיבה את השטח המסחרי של קניון רמת אביב, הנחשב לקניון הדגל שלה. ל"כלכליסט" נודע כי הקבוצה שבשליטת ליאורה עופר מתכננת לבנות קומה שלישית בקניון על שטח של 700 מ"ר, והגישה לעיריית תל אביב בקשה לקבלת היתר בנייה.

קראו עוד בכלכליסט

מליסרון מתכננת להשקיע 10 מיליון שקל בהקמת הקומה, שתמוקם מעל מתחם המזון. עבודות הבינוי יתחילו בשנה הקרובה, בכפוף לקבלת אישורי בנייה. במסגרת המהלך יעבור מתחם המזון מהקומה השנייה, שבה הוא ממוקם, לקומה השלישית החדשה. מסעדות המזון המהיר יוצאו מהקניון ויוחלפו במסעדות יוקרתיות יותר.

"מתחם המזון לא יישאר במתכונת של פיצה, חומוס ומקדונלד'ס. זו מתכונת שעברה מהעולם", אמר בכיר במליסרון. "גם במתחם החדש יהיה המבורגר, אבל נכניס מסעדות איכותיות יותר כמו אלה שהכנסנו בשנתיים האחרונות".

השינוי המשמעותי ביותר בקומה החדשה שתיבנה יהיה שובם של בתי הקולנוע לקניון רמת אביב. על פי תוכניתה של מליסרון, בתי הקולנוע שהוצאו מהקניון ב־2007 ייפתחו מחדש. במתחם המזון ייבנו שני אולמות קולנוע שיציגו סרטי איכות בליווי הרצאות.

קניון רמת אביב היה החלוץ שהוציא את בתי הקולנוע מתוכו עוד כשהיה בבעלות אפריקה ישראל. הוא פינה את השטח לטובת חנויות אופנה שהוקמו במתחם. באותן שנים הלכה והתרחבה המגמה של הוצאת בתי הקולנוע מהקניונים, אף שקודם לכן נחשבו אלה לעוגן המרכזי שלהם. באותן שנים החלו רשתות האופנה לפרוח, ולארץ החלו להגיע מותגי אופנה בינלאומיים שביקשו שטחי מסחר נרחבים בקניונים. כך הפכו אולמות הקולנוע לנטל עבור הנהלות הקניונים. במקביל עברו הצרכנים לצפות בסרטים במתחמים ייעודיים כגון יס פלאנט וסינמה סיטי, שתפסו תאוצה והצליחו להחזיר את הקהל שזנח את בתי הקולנוע.

קניון רמת אביב, צילום: עמית שעל קניון רמת אביב | צילום: עמית שעל קניון רמת אביב, צילום: עמית שעל

במקביל להשבתם של בתי הקולנוע, במליסרון לא מוותרים על חנויות האופנה, ומתכננים להכניס לשטח מתחם המזון המהיר בין ארבע לחמש חנויות יוקרה חדשות על כ־400 מ"ר.

קניון עופר רמת אביב הוא קניון הדגל של מליסרון ונכון לסוף 2013 עמדה התפוסה בו על 100%. שטחו המסחרי עומד על 20 אלף מ"ר, והוא כולל גם שטחי משרדים בהיקף של 9,000 מ"ר וחניון בשטח של 20 אלף מ"ר. מליסרון רכשה את הקניון מאפריקה ישראל ב־2009 לפי שווי של מיליארד שקל, וכיום עומד שוויו על יותר מ־2 מיליארד שקל. בעוד בתקופה שבה נרכש הקניון עמדו ההכנסות שלו משכירות נטו (NOI) על 115 מיליון שקל, בסוף 2013 הסתכם פרמטר זה ב־137.5 מיליון שקל, כאשר הוא נמצא במגמת עלייה שנתית.

מתחמי המזון המהיר כבר לא מייצרים פדיונות גבוהים כמו שייצרו עבור הקניונים בעבר, ולכן כבר לפני שנתיים וחצי החלו בקבוצה במהלך של ביטול מתחמים אלה לטובת חנויות אופנה, ופיזור של מסעדות מזון ברחבי הקניון. הנכס הראשון שבו נעשה השינוי היה קניון השרון בנתניה, שבו פונו המסעדות במתחם המזון לטובת מתחם אופנה חדש שהוקם בהשקעה של 5 מיליון שקל.  

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות