אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בנק לאומי השקיע 35 מיליון שקל באיירון סורס צילום: נמרוד גליקמן

בלעדי לכלכליסט

בנק לאומי השקיע 35 מיליון שקל באיירון סורס

הגיוס באמצעות לאומי פרטנרס, המנוהלת על ידי ירון בלוך, נעשה לפי שווי של 800 מיליון דולר לחברת האינטרנט. איירון סורס סגרה באוגוסט גיוס ראשון של 60 מיליון דולר בסבב טרום־הנפקה

11.09.2014, 07:09 | גולן חזני

אחרי ההצלחה שרשם בהשקעה במניות מובילאיי, בנק לאומי סימן חברת טכנולוגיה נוספת בשלבים מאוחרים (late stage). ל"כלכליסט" נודע כי הבנק המנוהל על ידי רקפת רוסק־עמינח, השקיע 35 מיליון שקל (10 מיליון דולר) בחברת האינטרנט הישראלית איירון סורס (Iron Source).

קראו עוד בכלכליסט

איירון סורס, שמתכננת לצאת להנפקה ב־2015, כבר סגרה באוגוסט על גיוס ראשון של 60 מיליון דולר מעשרה משקיעים שונים, ועם הסבב השני מגיע הגיוס ל־80 מיליון דולר.

את ההשקעה, שנעשתה לפי שווי של 800 מיליון דולר לאיירון סורס, מובילה זרוע ההשקעות של הבנק, לאומי פרטנרס, המנוהלת על ידי ירון בלוך. האחרון גם הוביל ב־2007 השקעה של לאומי ב־2% ממניות מובילאיי הישראלית תמורת 60 מיליון שקל השקעה שעל הנייר הניבה לבנק רווח של כ־470 מיליון שקל. איירון סורס היא למעשה ההשקעה השנייה של לאומי בתחום אחרי מובילאיי.

 

המיזוג עם נועם לניר נפל

לפני שנה תכננה איירון סורס להתמזג עם בבילון שבשליטת נועם לניר, מיזוג שבוטל והביא את החברה לשקול הנפקה בבורסה. הגיוס הנוכחי מתבצע בסבב טרום־הנפקה שני שאותו מובילים ג'יי.פי. מורגן ומורגן סטנלי, ומלבד לאומי משקיעה בו, בין היתר, קרן דיסרפטיב של טל ברנוח שחלקה בסבב מגיע (לפי ההערכה) ל־15–10 מיליון דולר. שאר המשקיעים הנם גופים מוסדיים גדולים מארה"ב ומסין.

הסבב ישמש את איירון סורס לבצע רכישות נוספות לקראת ההנפקה. איירון סורס מבקשת לרכוש חברות בתחום הפרסום המקוון, חברות המנהלות היצע של מפרסמים או שטחי פרסום וכן חברות טכנולוגיות פרסום במובייל. נכון להיום, קרן כרמל - המשקיע החיצוני הוותיק בחברה - משמרת את מניותיה (16%) בחברה. מנהל הקרן, שלמה דוברת, מכהן כיו"ר החברה. לפי ההערכה, כרמל רכשה לפני כשנתיים מניות מידי המייסדים תומר בר זאב והאחים מילרד ב־15 מיליון דולר.

זינוק של 35% בהכנסות

איירון סורס שנחשבת כיום לאחת מחברות האינטרנט הפרטיות הגדולות בישראל, העוסקת בתחום התקנות חינמיות באינטרנט. היא מעסיקה 370 עובדים בבניין ברחוב לילינבלום בתל אביב. החברה נהנתה מצמיחה הדרגתית בהכנסות, שצפויות להגיע השנה לכ־270 מיליון דולר - עלייה של כ־35% ביחס לשנה הקודמת. על פי הערכות, הרווח הנקי של איירון סורס עומד על 40–50 מיליון דולר בשנה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות