יעקב אפרתי מוביל במירוץ למועמדות מנכ"ל נתיבי ישראל
אפרתי שימש כמנכ"ל משרדי הפנים והתשתיות וגם כמנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל וכיו"ר דירקטוריון רכבת ישראל. המכרז לתפקיד המנכ"ל נסגר לאחרונה ועפ"י ההערכות רק קומץ אנשים מהחברה עצמה ומענף התחבורה עלו לשלב הבא
יעקב אפרתי, שכיהן בעבר כיו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, הוא המועמד המוביל למרוץ לתפקיד מנכ"ל חברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר). כך על פי הערכות בענף התחבורה ותשתיות המסילה. בשיחה עם "כלכליסט" אישר אפרתי שהגיש את מועמדותו לתפקיד מנכ"ל חברת נתיבי ישראל.
קראו עוד בכלכליסט
אפרתי (65) שימש כמנכ"ל משרד הפנים באמצע שנות ה-90 ולאחר מכן כמנכ"ל משרד התשתיות. בין 2001 ל-2007 כיהן כמנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל, ולאחר מכן עבר לכהן כאמור ברכבת. עם פרישתו מדירקטוריון הרכבת הוא עסק בתפקידי ייעוץ שונים.
חברת נתיבי ישראל היא זרוע הביצוע העיקרית של משרד התחבורה בכל הקשור לפיתוח תשתיות תחבורה בין עירוניות וחלק ממסילות הברזל בצפון הארץ כגון קו עכו-כרמיאל וקו חיפה-בית שאן.
החברה מנהלת מדי שנה פרויקטים בהיקף של 6-5 מיליארד שקל, כאשר עיקר התקצוב שלה הוא "צבוע", כלומר הוא משוריין ומאושר מראש במשרד האוצר, וזאת מתוקף "תוכנית חומש" שמטרתה להתחיל ולסיים פרויקטים לאומיים מבלי שהמדינה תאלץ להפסיק אותם משיקולי תקציב.
המכרז לתפקיד המנכ"ל נסגר לאחרונה ועל פי ההערכות רק קומץ אנשים מהחברה עצמה ומענף התחבורה עלו לשלב הבא.
חברת נתיבי ישראל מתנהלת זה כשנה וחצי ללא יו"ר דירקטוריון. האחרון שכיהן בתפקיד היה שר החקלאות הנוכחי יאיר שמיר. המנכ"ל הנוכחי שי ברס הודיע לאחרונה על פרישתו כאשר ברקע התפרסמו בתקשורת ידיעות שונות כאילו דו"ח של מבקר המדינה מצא ליקויים לכאורה בהתנהלות החברה. ברס הגיש בשבוע שעבר מכתב התפטרות והוא צפוי לעזוב את החברה בעוד כשלושה חודשים. בשבועות האחרונים עבר חלק ממטה חברת נתיבי ישראל לעבוד בחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), שמקימה את הרכבת הקלה בתל אביב.
5 תגובות לכתיבת תגובה