אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בקרוב: מצלמות המהירות לא יאפשרו עוד לנהגים "מרווח טעות" צילום: יובל חן

בקרוב: מצלמות המהירות לא יאפשרו עוד לנהגים "מרווח טעות"

כדי להגביר את ההרתעה, המשטרה מתכוונת להוריד את רף המהירות שעליה יורשעו נהגים; מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: "59% מהתאונות הקטלניות נגרמות בגלל הנהגים"

11.09.2014, 19:24 | תומר הדר

נהגי ישראל שימו לב: אם תבקשו לערער על דו"ח שקיבלתם בשל מהירות מופרזת, למשטרת ישראל יש פיתרון: הפחדה באמצעות הורדת רף המהירות שבגינה מצלמות מצלמות המהירות החדשות.

קראו עוד בכלכליסט

כלומר, אם עד כה אפשרו המצלמות 'מרווח טעות' מסוים לנהג, מעתה יצומצם מרווח טעות זה באופן משמעותי. כך עולה מדברים שאמר היום ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב משה אדי בדיון שנערך בוועדת הכלכלה של הכנסת.

לדברי אדרי, פרויקט פריסת מצלמות המהירות "יצר פקק בבתי המשפט, בגלל המדיניות לאכוף נסיעה במהירויות גבוהות. לכן אנחנו רוצים להחזיר את האכיפה לסף נמוך כדי ליצור הרתעה. הזמן הממוצע שעובר בין ביצוע העבירה ועד למשפט עומד על 227 יום".

לדברי אדרי, המטרה היא להגיע ל-150 מצלמות שיוצבו ויוחלפו בין 250 עמדות. הוא ביקש את עזרת הוועדה לקדם הצבת מצלמות מהירות בשטחים העירוניים, ואמר כי ראשי רשויות לעיתים מערימים קשיים כי הם מרגישים שהדבר פוגע בתושבים.

תאונת דרכים (ארכיון), צילום: ערן יופי כהן תאונת דרכים (ארכיון) | צילום: ערן יופי כהן תאונת דרכים (ארכיון), צילום: ערן יופי כהן

נציגת מינהל התכנון במשרד הפנים, רחלי דיאס, אמרה בתגובה כי הצבת עמדת מצלמה אינה מחייבת אישור של הרשות המקומית, וכי מספיקה הודעה על כך לרשות 15 ימים לפני ההצבה.

ח"כ דוד צור אמר כי לא צריך לשאול את ראשי הרשויות משום שמדובר ב"שאלת קיטבג", אלא להודיע להם.

ניצב אדרי סיכם כי בכוונת המשטרה להגביר אכיפה, בדגש על הולכי הרגל, וכן לטפל במגזר הערבי, להגביר את פריסת מצלמות המהירות ולצייד את השוטרים בניידות במצלמות.

"59% מהתאונות הקטלניות נגרמות בגלל הנהגים"

מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מרדכי בהירי-דואני, התייחס לנושא הולכי הרגל. לדבריו, 59% מהתאונות הקטלניות נגרמות בגלל הנהגים: "הולך הרגל לרוב אשם רק בכך שהוא היה על הכביש". הוא הוסיף כי 61% מהנהגים לא נותנים זכות קדימה. לפי נתוני הרשות, בישראל נהרגים 35-30 הולכי רגל בממוצע בשנה, לעומת 20 במדינות המפותחות.

 

בהירי-דואני הוסיף כי לנוכח הנתונים הרשות תמקד את ההסברה בנושא מתן זכות קדימה בהולכי הרגל. כחלק מהטיפול בעבירות בתחומי הרשויות אמר המנכ"ל כי הרשות תומכת במתן סמכויות אכיפה לפקחים העירוניים. הוא אף ציין כי בשל העובדה שעוד לא החלו דיוני התקציב הוא אינו יודע מה יהיה תקציב הרשות ל-2015. אם לא יהיה קיצוץ התקציב צפוי לעמוד על 260 מיליון שקל, ציין.

תגיות