אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עוד אקזיט לפרסום בפייסבוק: Adquant תימכר ב־12 מיליון דולר צילום: אוראל כהן

בלעדי לכלכליסט

עוד אקזיט לפרסום בפייסבוק: Adquant תימכר ב־12 מיליון דולר

חברת הטכנולוגיה לפרסום בפייסבוק הגדולה בישראל תימכר לחברת הפרסום המקוון קנשו. מייסדי החברה מכרו חלק ממנה לפני כשנה למטומי. בתחילת החודש נמכרה סוכנות הפרסום DauUp לאקסלמדיה בעסקה בשווי של כ־19 מיליון דולר

14.09.2014, 06:52 | אסף גלעד

ענף הפרסום בפייסבוק מגיע לנקודת רתיחה עם אקזיט שני בתוך שבועיים - חברת הסטארט־אפ אדקוואנט (Adquant) מתל אביב, המתמחה בפיתוח טכנולוגיות פרסום לפייסבוק, תימכר לענקית הפרסום המקוון הישראלית קנשו (Kenshoo) בסכום המוערך ב־12 מיליון דולר, כך נודע ל"כלכליסט".

זוהי כאמור הרכישה השנייה בתחום בישראל בתוך שבועיים, לאחר שבתחילת החודש נמכרה גם סוכנות הפרסום DauUp לאקסלמדיה של צביקה בארינבוים בסכום של כ־19 מיליון דולר. בקנשו ובאדקוואנט בחרו שלא להגיב.

Adquant היא חברת הטכנולוגיה לפרסום בפייסבוק הגדולה בישראל, והכנסותיה מוערכות ב־10 מיליון דולר בשנה (מתחרותיה האמריקאיות laicos.moc ו־snaginaN מגלגלות כ-400 מיליון דולר כל אחת). היא הוקמה בידי ג'ו מקורמק ואליאס סנדלר שצפויים ליהנות ממרבית כספי הרכישה (92% יחד), ומתמחה בטכנולוגיה לשיפור הפרסום בפייסבוק. כמו מרבית החברות הפעילות בתחום בישראל, רוב לקוחותיה מגיעים מעולם משחקי הקזינו. זהו האקזיט השני של מקורמק וסנדלר, שמכרו באוקטובר 2013 את סוכנות הפרסום של Adquant (לשעבר Adotomi) לחברת מטומי בסכום שלא פורסם אך מוערך במיליוני דולרים ספורים. באמצעות המכירה פיצלו השניים את החברה: חלק אחד שלה, שנותר בבעלותם, מפתח טכנולוגיה לשיפור הפרסום בפייסבוק, והחלק השני, זה שבבעלות מטומי, הוא סוכנות פרסום המיישמת טכנולוגיה קיימת למכירת שטחי פרסום בפייסבוק. החלק הראשון הוא זה שיימכר בימים הקרובים לקנשו.

חיזוק ליעילות של קנשו

 

קנשו היא מחברות האינטרנט הגדולות הפועלות בישראל. היא מעסיקה כ־450 עובדים במשרדים בתל אביב והכנסותיה השנה מוערכות ב־80–90 מיליון דולר. קנשו מספקת למפרסמים מערכת אוטומטית לבדיקת יעילות קמפיינים פרסומיים באינטרנט. היא מנטרת בזמן אמת מה מתרחש במקומות החשובים ברשת — מה הגולשים מחפשים במנועי החיפוש, מהם הנושאים החמים ברשתות החברתיות ואילו פרסומות זוכות לפופולריות — ומתריעה על כך באופן אוטומטי ללקוחותיה המפרסמים. בכך היא מאפשרת להם לשנות את הקמפיין בתוך שניות כדי להגביר את יעילותו ולהוזיל עלויות.

רכישת אדקוואנט תשרת את קנשו בשתי דרכים: היא תחזק את טכנולוגיית אופטימיזציית הפרסום שלה בפייסבוק, ובנוסף תכניס את קנשו לעולם הפרסום מבוסס ביצוע, כלומר פרסום המבוסס על קליקים על פרסומות, בשונה מפרסום שייעודו העיקרי הוא לחזק מותג מסוים.

מייסדי ובעלי Adquant  ג מייסדי ובעלי Adquant ג'ו מקורמק (מימין) ואליאס סנדלר. אקזיט בשני חלקים | צילום: אוראל כהן מייסדי ובעלי Adquant  ג

 

בזכות הגיימינג והפורקס

 

הגידול במספר החברות ובהכנסותיהן של הסטארט-אפים, בהם Adqunt ,Bidalgo או MentAd, לא נובע משוק הפרסום המקומי, אלא בעיקר משוק ענקיות האינטרנט והגיימינג הישראליות להן תקציבי פרסום גלובליים של מיליוני דולרים, שנועדו לגיוס משתמשים מעבר לים. המנוע המרכזי עליו נשען ענף הפרסום הישראלי בפייסבוק הוא ענף הגיימינג שמפיק מפרסמים ישראלים גדולים כמו Plarium ,Playtech ,Dragonplay ,Win.com ,William Hill ו- Mytopia מקבוצת 888. חברות אלה רואות את הצמיחה העיקרית במשחקי מובייל ופייסבוק מהווה עבורן ערוץ הפצה מרכזי. כיום, 25% מעוגת הפרסום העולמית במובייל שייכת לפייסבוק.

יש לציין כי לא מדובר במשחקי הימורים אלא במשחקים המדמים הימורים. למשחקים אלה תפאורה המזכירה קזינו וזירת משחקי מזל, אך הן לא מאפשרות להמר מפני שפייסבוק אוסרת על כל פעילות שכזו במסגרתה. ההכנסות, אם כך, נובעות מרכישת תורים נוספים בלבד, כלומר עבור האפשרות לשחק בעוד ועוד סיבובים.

נוסף על ענף ההימורים, מפרסמים ישראלים גלובליים נוספים עם ענקיות פורקס (מסחר במט"ח) כמו פלוס 500, הרשת החברתית למסחר בשוק ההון eToro, וספקית אתרי האינטרנט החינמיים Wix.com.

חברות הטכנולוגיה לפרסום בפייסבוק, דוגמת אדקוואנט ובידלגו מאפשרות למפרסם לשפר את אחוזי ההמרה של הפרסום בשטחי הפרסום השונים של פייסבוק: הן באתר הנצפה במחשב (מה שמכונה קאנבס) והן דרך המובייל, בסמארטפונים ובטאבלטים, בכלל שטחי הפרסום של פייסבוק: פוסטים ממומנים וטור הפרסומות המופיע בצד הממשק.

הגולש הנכון בזמן הנכון

Adquant ודומותיה מאפשרות למפרסם לשפר את יעילות הפרסומות שלו בפייסבוק במחשב ובמובייל. השירות ניתן בפוסטים ממומנים ובטור הפרסומות הצדדי ברשת החברתית. החברות הללו מתמחות באלגוריתמים המאפשרים למפרסם להגיע למשתמש הנכון בזמן הנכון. לשם כך הן משתמשות במידע רב ומפולח על המשתמשים, שהן מקבלות מפייסבוק. החברות שעומדות בדרישות שמציבה פייסבוק מקבלות רישיון PMD — רישיון המקנה חיבור למאגר המשתמשים, וגם אוסר להעביר פרטים מהמאגר למפרסמים. בין החברות הישראליות שאוחזות ברשיון PMD מפייסבוק ניתן למנות בנוסף ל- Aquant גם את Bidalgo, Taykey, Gigya, SocialCliks ו- Zibaba.

 

החברות גם מפתחות אלגוריתמים שיאפשרו למפרסמים להריץ כמה קמפיינים בו בזמן (אתגר ברשת חברתית גדולה כמו פייסבוק) ומציעות גישה לניהול הקמפיין דרך הענן.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות