אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איב סאן לורן בדרך החוצה מהמשביר לצרכן, סופר-פארם צפויה לקבל בלעדיות צילום: מיקי נועם אלון

בלעדי לכלכליסט

איב סאן לורן בדרך החוצה מהמשביר לצרכן, סופר-פארם צפויה לקבל בלעדיות

לוריאל, יבואנית איב סאן לורן, מתכננת להוציא את מותג הקוסמטיקה מרשתות המשביר לצרכן ואפריל. היא נמצאת במגעים מתקדמים עם סופר־פארם לחתימה על חוזה לשיווק המותג באופן בלעדי ב־30 סניפי הרשת. מטרת המהלך להפחית מבצעים שפוגעים ביוקרת המותג ולרכז מאמץ שיווקי ופרסומי ברשת אחת. סופר-פארם: "מותג איב סאן לורן צפוי להמשיך להימכר ברשת באותה מתכונת בה נמכר עד היום"

15.09.2014, 08:00 | אורנה יפת

קבוצת לוריאל צפויה להוציא את מותג הקוסמטיקה היוקרתי איב סאן לורן מרשתות המשביר לצרכן ואפריל, כך נודע ל"כלכליסט".

לוריאל צפויה להעביר את פעילות המותג באופן בלעדי לרשת סופר־פארם, ולרכז אותו בסטנדים שיוצבו ב־30 סניפים של רשת הפארם. העסקה טרם נחתמה, אך בימים הקרובים, אם לא יהיו שינויים, צפויים הצדדים לחתום על מזכר הבנות. גם כיום פרוס מותג הקוסמטיקה בכ־30 סניפים, אך הוא מפוזר בין שלוש הרשתות: סופר־פארם, המשביר לצרכן ורשת אפריל.

אף שמדובר במותג הממוצב בקטגוריה היוקרתית לצד מותגים כמו דיור וגרלן, נראה כי תדמיתו נפגעה בשל המבצעים שמבצעות עליו רשתות הפארם. בעוד על דיור ניתן לראות מבצעים של עד 20% הנחה בלבד, את איב סן לורן ניתן למצוא במשביר במבצעים של 50%. ניתן להניח כי בלוריאל מעדיפים לרכז מאמצים שיווקיים ברשת פארם מובילה שתיתן למותג נראות יוקרתית, ולכן מעוניינים להוציא את המותג מהמשביר.

על פי הערכות, שוק הקוסמטיקה בישראל מגלגל מחזור מכירות של 2 מיליארד שקל בשנה. מתוך סכום זה תופס שוק הקוסמטיקה היוקרתית נתח של 600 מיליון שקל.

רמי שביט הבעלים של המשביר לצרכן, צילום: אוראל כהן רמי שביט הבעלים של המשביר לצרכן | צילום: אוראל כהן רמי שביט הבעלים של המשביר לצרכן, צילום: אוראל כהן

איב סאן לורן הוא אחד מבין שורה של מותגי קוסמטיקה שמייבאת לוריאל לארץ. מותגים נוספים הם לנקום, גרנייה, מייבלין, קיל'ס, קרסטס, ומותגי בישום כגון ויקטור ורולף, דיזל, ג'ורג'יו ארמני, ראלף לורן ואחרים. איב סאן לורן הוא אחד ממותגי הדגל של לוריאל, אף שהוא תופס נתח זניח מכלל מכירות הקונצרן ושוק הקוסמטיקה הסלקטיבית היות שהוא מותג יקר שמחיריו אינם מתאימים לכל צרכן.

עד 2008 שווק איב סאן לורן על ידי קבוצת שסטוביץ במשך שמונה שנים. באותה שנה רכשה לוריאל העולמית את מותג הקוסמטיקה מידי קבוצת PPR הצרפתית תמורת כמיליארד יורו, ובעקבות הרכישה עבר המותג גם בארץ לידי לוריאל ישראל.

מאז שעבר איב סאן לורן ללוריאל הוא איבד נתח שוק לעומת התקופה שבה היה בשסטוביץ. בענף הקוסמטיקה מסבירים כי לוריאל קיבלה החלטה שגויה בתחילת הדרך לייבא לישראל רק את מוצרי האיפור של המותג ללא הטיפוח, מה שהתגלה כטעות ברמה השיווקית. אף שהבישום של המותג מופץ בתפוצה רחבה, הוא לא נחשב להצלחה מבחינת המותג.

הפרידה הצפויה מהמשביר אינה השינוי האסטרטגי היחיד שעושה לוריאל בישראל. בין היתר עושה הקבוצה שינויים פרסונליים של מנהלים בתפקידי מפתח ומשנה אסטרטגיה של מותגים נוספים בקבוצה. לאחרונה עמד על הפרק בלוריאל מהלך שבמסגרתו היתה אמורה הקבוצה לפתוח חנויות של מותג הקוסמסטיקה העממי מייבלין באמצעות קבוצת פוקס. למרות בחינה מעמיקה של הנושא, לפני כחודש הוחלט בלוריאל לוותר על המהלך.

לוריאל ישראל סירבה להגיב לידיעה.

מסופר-פארם נמסר בתגובה: "אנו מקיימים יחסי סחר שוטפים עם חברת לוריאל לאורך כל השנה. מותג איב סאן לורן צפוי להמשיך להימכר ברשת באותה מתכונת בה נמכר עד היום. יש לנו הערכה רבה לעבודת רשתות הקומסטיקה בתחום בכלל, ובפרט למשביר לצרכן כפלטפורמה מצוינת למכור מותגים בינלאומיים".

תגיות