אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חממה מתקשה לאשר הכפלת שכר לבן המנכ"ל צילום: בועז אופנהיים

חממה מתקשה לאשר הכפלת שכר לבן המנכ"ל

אסיפת בעלי המניות של החברה נדחתה למועד לא ידוע עקב אי־הסכמה לגבי עלות שכרו החדשה של עידו חממה, שיהפוך למשנה למנכ"ל

15.09.2014, 08:26 | גיל קליאן

חברת המזון חממה סחר דחתה את אסיפת בעלי המניות שלה, שהיתה אמורה להתקיים ב־21 בספטמבר, למועד לא ידוע. זאת עקב אי־הסכמה עם בעלי המניות ודיונים מתמשכים עמם. בלב סדר היום של האסיפה עמדו שדרוג שכר ובונוס לעידו חממה, בנו של מנכ"ל החברה אלי חממה.

האסיפה תוכננה לעסוק גם בעדכון על סקירת ועדת הביקורת של הדירקטוריון לגבי עסקאות שנעשו בין החברה הציבורית שבשליטת משפחת חממה לבין חברות פרטיות שבבעלות המשפחה.

באשר לעידו חממה, לפי ההצעה, תפקידו ישודרג מ"סמנכ"ל סחר ופיתוח עסקי" ל"משנה למנכ"ל ומנהל הסחר". בעקבות כך, שכרו החודשי (ברוטו) יעלה בכ־50% ל־38 אלף שקל. במקביל, בחרה החברה להוריד את תקרת המענק, המבוסס על תוצאותיה, מ־500 אלף שקל ל־350 אלף שקל.

כך למעשה תקטין החברה את הקשר בין הביצועים של עידו חממה לתגמול שיקבל. כמו כן מבקשת החברה באותה אסיפה לאשר בונוס לעידו חממה בגובה שלוש משכורות — 76.6 אלף שקל ברוטו. זאת בגלל ההצלחה בגיוס האג"ח האחרון של חממה, שבוצע ביולי 2013.

עידו חממה, צילום: בועז אופנהיים עידו חממה | צילום: בועז אופנהיים עידו חממה, צילום: בועז אופנהיים

חממה יקבל פי תשעה מהשכר החציוני בחברה

התנאים החדשים של עידו חממה יכולים להכפיל את עלות שכרו. לפי חישוב החברה, עלות שכרו המקסימלית בשנה על פי ההסכם החדש עשויה להגיע ל־1.4 מיליון שקל. זאת לעומת עלות שכר של 763 אלף שקל שרשמה החברה עבור עידו חממה בשנת 2013. חממה דיווחה כי על פי הסכם זה, שכרו של עידו חממה יהיה פי תשעה מהשכר החציוני בחברה, ופי חמישה מהשכר הממוצע בה.

הדירקטוריון נימק את שדרוג התנאים לחממה: "במהלך השנים האחרונות חל גידול משמעותי בהיקף פעילותה של החברה, וכפועל יוצא מכך, חל שינוי בהיקף ובתחומי האחריות שעליהם הופקד מר עידו חממה, אשר לא מצא ביטויו בתנאי העסקתו ובהגדרת תפקידו. חברי ועדת הביקורת והדירקטוריון ציינו בכמה הזדמנויות, כי להערכתם, התגמולים שלהם זכאי מר עידו חממה הנם הוגנים וסבירים ואף נמוכים מכך".

בנוסף ציינה החברה כי תנאי השכר של עידו חממה נבחנו גם באמצעות סקר השוואתי מול חברות אחרות מתחום המסחר, בעלות היקף נכסים והיקף הכנסות דומים. עם זאת, החברה לא פרסמה את תוצאות ההשוואה, כך שלא ניתן לדעת מול אילו חברות נבדק שכרו של עידו חממה וכן אם שכרו גבוה או נמוך לעומת הנהוג בהן.

הרווחיות הגולמית לא עלתה נוכח ליקויים

חממה עוסקת באספקת מזון יבש, בעיקר אורז ושומשום, לשוק המוסדי. כלומר, עיקר לקוחותיה של החברה הם סיטונאים, יצרני מזון, בתי אריזה ובתי קלייה. במחצית הראשונה של 2014 רשמה החברה צמיחה של 0.8% במכירות, שעמדו על 265.2 מיליון שקל.

למרות העלייה במכירות, הרווחיות הגולמית של חממה נותרה במחצית הראשונה 8.2%, זהה לתקופה המקבילה, וזאת עקב ירידת מחירי הסחורות וכן נוכח תשלומים שנאלצה לבצע כדי לתקן ליקויים שנתגלו בביקורת של משרד הבריאות.

הרווח התפעולי של חממה במחצית השנה ירד ב־15.4% ועמד על 11.4 מיליון שקל, וזאת בין היתר על רקע עלייה בהפרשות לחובות מסופקים. בשורה התחתונה רשמה חממה רווח נקי של 6 מיליון שקל, ירידה של 25.5% לעומת המחצית המקבילה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות