אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אסם ושופרסל על סף סיום הסכסוך ביניהן צילום: אוראל כהן

אסם ושופרסל על סף סיום הסכסוך ביניהן

לכלכליסט נודע כי מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן ומנכ"ל אסם איציק צאיג נפגשו והגיעו להבנות שצפויות לסיים את הסכסוך בין החברות. כעת מסכמים דרגי הביניים את פרטי ההסכם, שצפוי להיחתם בתוך כשבוע

15.09.2014, 08:35 | נורית קדוש

הסכסוך בין שופרסל לאסם עומד על סף פתרון, שלושה שבועות אחרי שפרץ. ל"כלכליסט" נודע כי מנכ"ל אסם איציק צאיג ומנכ"ל שופרסל איציק אברכהן נפגשו לפני שבוע והגיעו להבנות עקרוניות על תנאי הסחר, שתקבל רשת המזון הגדולה בישראל. כעת עובדים דרגי הביניים בחברות על פרטי ההסכם, ועל פי הערכות מקורבים לנושא, הוא צפוי להיחתם עוד לפני ראש השנה.

איציק צאיג מנכ"ל אסם, צילום: יוסי צבקר איציק צאיג מנכ"ל אסם | צילום: יוסי צבקר איציק צאיג מנכ"ל אסם, צילום: יוסי צבקר

אף שהצדדים הגיעו להבנות, באסם לא יזכו לקחת חלק במבצעי החג של שופרסל. זאת מאחר שבעקבות המשבר בין הצדדים התקבלה בשופרסל עוד בחודש שעבר החלטה שלא לשלב את אסם במבצעי החג, כסנקציה על סירובה לשפר את תנאי הסחר של הרשת. מבצעי החג נקבעים חודש וחצי לפחות לפני החג, ובהתאם מוזמנות הסחורות מהספקים.

שופרסל נקטה בצעד החריג בעקבות סירובה של אסם להגדיל את ההנחות שהיא מעניקה לה. הרשת מנסה לשפר את תנאי הסחר שלה מול ספקיה כחלק מתוכנית ההתייעלות שנועדה לשקם את הרשת, שהרווחיות התפעולית שלה הגיעה ברבעון הראשון לשפל של עשור (1.2% מהמכירות). עוד טוענת הרשת כי שיעורי הרווחיות התפעולית של הספקים רק השתפרו מאז המחאה, ואילו אלה של הקמעונאים נשחקו.

איציק אברכהן איציק אברכהן איציק אברכהן

בשלב ראשון העלתה שופרסל קמפיינים, שבהם חשפה שלושה מוצרים שיימכרו בהנחה גבוהה למשך ימים ספורים. בקמפיינים לא רק ששופרסל לא כללה את מוצרי אסם, אלא אף הציגה את המותגים המתחרים, כמו סלטי אחלה של שטראוס (המתחרה בסלטי צבר של אסם) וקפה ג'ייקובס (המתחרה בטסטר צ'וייס). בניסיון להתמודד עם החלטתה לצמצם את היקף הרכישות ממנה העבירה אסם לרמי לוי ולרשתות נוספות את תקציב ההנחות לחגים שיועד לשופרסל.

גם בעלון הרשת המציג את מבצעי ספטמבר בשופרסל דיל ובאתר שופרסל שפורסם בסוף השבוע לא נכלל אף מוצר של אסם. בין 200 המוצרים בעלון הציגה הרשת מוצרים מתחרים ומוצרי מותג פרטי בקטגוריות משמעותיות לאסם. כך לדוגמה, שופרסל מציעה ב־10 שקלים קטשופ היינץ, המתחרה בקטשופ אסם, רוטבי פסטה של ברילה, המתחרים בפסטה אסם, וקורנפלקס כריות של תלמה, המתחרה בדגני הבוקר של אסם.

מאסם נמסר: "כמדיניות איננו נוהגים למסור פרטים על ניהול יחסי המסחר שלנו". משופרסל נמסר כי איננה מתייחסת לנושאים מסחריים בתקשורת.

תגיות