אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
iGO רוכשת את nfusion האמריקאית תמורת כ-10 מיליון דולר

פרסום ראשון

iGO רוכשת את nfusion האמריקאית תמורת כ-10 מיליון דולר

חברת התוכנות לרכב NNG בבעלות דודי ורניק וקובי הלפרין, המוכרת תחת מותג הניווט iGO, רוכשת את החברה המתמחה בפיתוח אבות טיפוס ממשקי אדם-מכונה

15.09.2014, 12:21 | אסף גלעד

חברת התוכנות לרכב NNG בבעלותם של דודי ורניק וקובי הלפרין, המוכרת תחת מותג הניווט iGO, רוכשת את nfusion האמריקאית המתמחה בפיתוח אבות טיפוס ממשקי אדם-מכונה. סכום העסקה לא פורסם, אך הוא מוערך בכ-10 מיליון דולר, כך נודע ל"כלכליסט".

NNG אמנם מצויה בבעלותם של שני הישראלים ורניק והלפרין, אך היא פועלת מבודפשט שבהונגריה, ובקרוב גם תפתח סניף מו"פ נוסף בעיירת האוניברסיטה סגד, הממוקמת בדרום המדינה המרכז-אירופית. היא מעסיקה כיום 700 עובדים המרוכזים ברובם בהונגריה, והיתר בסניפים מכירות ושירות בארה"ב, גרמניה ויפן. בחירתם של ורניק והלפרין להפעיל את החברה מהונגריה נובעת הן משיקולי מס והן בגלל שהונגריה משופעת בכח אדם טכנולוגי איכותי, לדברי המקורבים לה.

החברה התפרסמה כיצרנית תוכנת הניווט iGo שנמכרה בעבר למכשירי ניווט ידניים (PDA), לאחר מכן החלה גם במכירתו כאפליקציית ניווט לסאמרטפונים המתחרה ב- Waze, אך שינתה כיוון והפכה ליצרנית תוכנות ניווט למחשבים מובנים ברכב, וכיום היא מהחברות הבולטות בענף זה, לצד גרמין. בשנה וחצי האחרונות הרחיבה את מגוון התוכנות שהיא מציעה, והוסיפה לתוכנות הניווט שלה תוכנות נוספות למערכות הבידור לרכב הכוללות גם את תוכנת החיבור ל-USB, לטלפון ולבלוטות'. את מערכת הבידור והמידע של iGo אפשר למצוא כבר על גבי מאזדה 3 החדשה.

דודי ורניק , מבעלי חברת התוכנות לרכב NNG דודי ורניק , מבעלי חברת התוכנות לרכב NNG דודי ורניק , מבעלי חברת התוכנות לרכב NNG

מנכ"ל החברה, דודי ורניק, אמר ל"כלכליסט" כי החברה גדלה בכל שנה בכ-50% בהכנסותיה ובכ- 20% במצבת כח האדם שלה. לחברה חוזים עם 34 יצרניות רכב בהן מאזדה, רנו, טויטה, קרייזלר, פורשה ופרארי. ורניק הוסיף כי החברה חתומה להתקנת מערכותיה בכ-50 מיליון רכבים עד שנת 2019. את תוכנת הניווט שלה, מטמיעה NNG במערכות של יצרניות מערכות מידע ובידור לרכב שעובדות עם ענקיות הרכב, כגון LG (רכבי רנו), ג'ונסון קונטרול (מאזדה), והרמן (קרייזלר וטויוטה).

nfusion - חברה שלה 5 סנפים בארה"ב

כחלק מהאסטרטגיה שלה לבנות מערכות מידע ובידור שאינן קשורות רק לניווט, רכשה NNG את nfusion האמריקאית, חברה לה 5 סנפים בארה"ב, העוסקת בפיתוח ממשקי אדם ומכונה. לפי ההודעה של NNG, יכולותיה של nfusion "משתרעות מתכנון תעשייתי ועיצוב ממשקי משתמש להנדסת מכונות וחשמל. החברה מביאה עמה 14 שנות ניסיון וידע במערכות בידוק לרכב לאחר שעבדה עם מותגי רכב בינלאומיים רבים וצפויה לספק ל-NNG מגוון חדש של כלים, מוצרים וייעוץ לשימוש בפרויקטים עתידיים".

בהתרחבותה למערכות בידור לרכב, מרחיבה NNG את התחרות שלה עם שחקניות כמו TomTom ו- Garmin. במקביל, NNG משתפת פעולה עם חלקן. למשל, היא מספק לטום טום את מפות ישראל, שמופיעות בתוכנת הניווט של אפל.

הצמיחה הגבוהה של NNG מעלה שאלות רבות באשר לכוונתה לצאת להנפקה, במיוחד ששחקנית ישראלית אחרת בתחום הרכב, מובילאיי, עשתה זאת בגדול עם ההנפקה הישראלית הגדולה בכל הזמנים. "חברות יוצאות להנפקה כשהן נזקוקת לגיוס הון", אמר ורניק. "יש לנו כיום מספיק אמצעים לגדול ולבצע רכישות ולכן הנפקה אינה עומדת על הפרק".

לחברה גם סניף בישראל העוסק בשירות ומכירות, חברת הבת GPS אנד מור הממוקמת בהרצליה ומעסיקה כ-40 נציגי שירות.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
תוכנת ניווט
כל הכבוד. צריך לדעת מתי לפרגן. השתמשתי במוצר בחו"ל - הוא איכותי ואמין באופן בלתי רגיל גם באזורים כפריים באירופה וארה"ב. הובלה רצינית של יזמים ומנהלים רציניים. אכן יישר כוח לדודי והלפרין אשר הגיעו להישגים מעבודה קשה ומכספם הפרטי ולא מהנפקות של חברות בועה בבורסה.
אבי , מודיעין  |  26.09.14