אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסוף לחגיגה: סלינגר אוסרת לתגמל סוכני ביטוח באמצעות פרסים או מתנות צילום: נמרוד גליקמן

הסוף לחגיגה: סלינגר אוסרת לתגמל סוכני ביטוח באמצעות פרסים או מתנות

הממונה על הביטוח פרסמה טיוטת הוראות שנועדה להבטיח כי חלק מהותי מהתגמול לסוכן יהיה עבור שירות ללקוח. קבעה כי העמלות לסוכנים לא יהיו תלויות בגובה דמי הניהול

16.09.2014, 14:26 | שירות כלכליסט

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר דורית סלינגר, פרסמה היום (ג') טיוטת הוראות חדשות, המסדירות את מבנה העמלות המשולמות לסוכני ביטוח. לפי אגף שוק ההון, ההוראות נועדו להבטיח כי חלק מהותי מהתגמול המועבר לסוכן יהיה עבור שירות המוענק ללקוח.

התקנות קובעות כי לא ניתן יהיה לתגמל סוכני ביטוח באמצעות פרסים או מתנות, שעלולים לתמרץ סוכן לשווק מוצר שאינו מתאים ללקוח. כמו כן, עמלות לסוכנים לא יהיו תלויות בגובה דמי הניהול של המבוטחים. בנוסף, חלק מהותי מהתגמול המועבר לסוכן הביטוח יהיה עבור השירות שהוא יעניק ללקוח לאורך חיי המוצר. עוד נקבע, כי במקרים בהם נותק הקשר עם הלקוח או שהלקוח נפטר, יופסק תשלום העמלות.

התקנות, כך מבטיחים באגף הביטוח, ישפרו את השירות הניתן ללקוח ויקטינו את פוטנציאל ניגוד העניינים של סוכני הביטוח.

דורית סלינגר, צילום: אבי אוחיון, לע"מ דורית סלינגר | צילום: אבי אוחיון, לע"מ דורית סלינגר, צילום: אבי אוחיון, לע"מ

הוראה נוספת אוסרת על חברה לשלם עמלות לשני סוכנים במקביל. מצב שכזה מתרחש כאשר חברה חותמת על שיתוף פעולה עם סוכן חדש אך עדיין משלמת עמלות לסוכן הקודם. כפל העמלות עלול להשפיע על גובה דמי הניהול שמשלם הלקוח לגוף המוסדי. לכן נקבע כי עמלות בשל מוצר פנסיוני מסוים ישולמו לסוכן החדש בלבד.

סלינגר אמרה על התקנות כי: "התקנות נותנות מענה לכשלים שגילינו בתחום ההפצה של מוצרי ביטוח וחיסכון. השינוי צפוי ליצור התאמה טובה יותר של המוצר ללקוח, לשפר עבורו את השירות ואף להפחית את דמי הניהול".
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות