אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הבלוגרים המקומיים נלחמים על מקומם בתעשיית האופנה: "בחו"ל זו עבודה רצינית, בישראל זה תחביב"

הבלוגרים המקומיים נלחמים על מקומם בתעשיית האופנה: "בחו"ל זו עבודה רצינית, בישראל זה תחביב"

בזמן שהקולגות מהעולם יושבים בשורות הראשונות בשבועות האופנה המרכזיים ומגלגלים מיליוני דולרים, בארץ המצב קצת פחות מזהיר: בלי שכר או הזמנות לאירועים

18.09.2014, 09:18 | מורן לונדון
הם מגלגלים מיליוני דולרים בשנה, יושבים בתצוגות בשורה הראשונה, מוטסים לארצות אקזוטיות כדי להשתתף בהשקות, מוציאים קולקציות קפסולה ולעתים אף מייעצים למעצבים: ברחבי העולם בלוגרי אופנה מצליחים זוכים למעמד של כוכבי־על, אפילו טוב מזה של סלב מן השורה. הם לא סתם מדווחים על אופנה, אלא גם קובעים מה היא תהיה.

בשעה שבלוגר אופנה מצליח בחו"ל מחזיק במשרד, בעובדים, בצוות מאפרים, במעצבי שיער ובצלם אישי שמנציח את רגעי הפאשן החשובים באמת, לבלוגרים הישראלים נותר רק לקנא. הם עובדים לבד וקשה, לא זוכים כמעט לשיתופי פעולה ממותגים גדולים, והרבה פעמים מוצאים את עצמם מתחננים בפני סטודנטים לצילום שיעבדו בתמורה לקרדיט.

בלוגרית איטלקיה אלאגורה קריסטי (במרכז) בתצוגה במילאנו, צילום: Gettyimages בלוגרית איטלקיה אלאגורה קריסטי (במרכז) בתצוגה במילאנו | צילום: Gettyimages בלוגרית איטלקיה אלאגורה קריסטי (במרכז) בתצוגה במילאנו, צילום: Gettyimages

מחד, לתעשיית האופנה הישראלית עדיין לא ברור איך היא יכולה להרוויח מהבלוגים, כך שהיא שומרת על מרחק. מאידך, הקוראים סקפטיים לגבי הבלוגים, מאחר שהם עדיין לא כלי תקשורת מבוסס. לאט לאט נפתחות לעברם הזרועות, אבל ביחס לשאר העולם - זה עדיין קורה לאט מדי.

הזמנות לשבוע האופנה במילאנו שקיבלה הבלוגרית הישראלית קורין אברהם הזמנות לשבוע האופנה במילאנו שקיבלה הבלוגרית הישראלית קורין אברהם הזמנות לשבוע האופנה במילאנו שקיבלה הבלוגרית הישראלית קורין אברהם

קורין אברהם, למשל, חגגה לא מזמן שלוש לבלוג Ya Salam. שלוש שנים שהיא מקפידה להגיע לאירועים ולהשקות, להתעדכן בנעשה מסביב לעולם ולהצטלם להפקות מושקעות. למרות הוותק היחסי, "בשבוע האופנה האחרון בתל אביב לא הוזמנתי לערב הפתיחה", היא מספרת.

ההצלחה של בלוגרים בחו"ל לא מעידה על עבודה איכותית או נמרצת יותר מהקולגות הישראלים - היא פשוט מתאפשרת על ידי התעשייה וקהל היעד. בתחילת דרכם הוקמו הבלוגים כבמה לביטוי אישי, וכאשר בלוגים טובים צברו קהל קוראים נאמן, המותגים הבינו את הפוטנציאל הרב הטמון בהם. התחום הלך והתפתח, ובלוגים מצליחים נחשבים כיום לאתרים אינפורמטיביים לכל דבר.

הבלוגרית הישראלית קורין אברהם (מימין) עם קיארה פראני הבלוגרית הישראלית קורין אברהם (מימין) עם קיארה פראני הבלוגרית הישראלית קורין אברהם (מימין) עם קיארה פראני

עובדים בלי שכר

 

"המותגים מרוויחים עוד פלטפורמה בעלת חשיפה גדולה וממוקדת לקהל היעד, הקהל מרוויח תכנים איכותיים ויפים בגישה בלתי אמצעית שקל לו להזדהות איתה ולסמוך עליה, והבלוגר מרוויח את הסיפוק שבלהשתכר מהמקצוע", אומרת יולי זיו, ישראלית לשעבר המתגוררת בניו יורק, שייסדה את סוכנות הבלוגרים Style Coalition המונה כ־300 בלוגרים ועובדת עם מותגי ענק כגון טארגט, לוריאל, מייסי'ס, HP ומיקרוסופט. "המצב בישראל מזכיר לי את השנים הראשונות של הבלוגרים בארצות הברית. נלחמתי כדי לקבל הכרה, והקמתי את הסוכנות מתוך המחשבה שאם נתאחד וניאבק יחד, נגיע להישגים. זה לקח לי שנתיים ובסוף זה קרה בגדול. היום מותגים ומשרדי יח"צ רודפים אחרי בלוגרים עם הצעות לשיתופי פעולה בתשלום, לא להפך".

סוכנת הבלוגרים יולי זיו סוכנת הבלוגרים יולי זיו סוכנת הבלוגרים יולי זיו

בלוגרי אופנה בישראל אמנם מוזמנים לעתים לאירועים ומקבלים חומרים ממותגים וממשרדי יח"צ, אך כמעט תמיד אינם מקבלים תמורה כספית. "משרדי יח"צ צריכים לעמוד על הרגליים האחוריות מול הלקוחות ולהסביר להם איפה נמצא הקהל", אומרת זיו, "אם הם יתייחסו לבלוגרים ברצינות הם ירוויחו מדיה חדשה. ב־2009, למשל, בתחילת דרכינו, פנו אלינו מלואי ויטון שנארגן ארוחת בוקר לבלוגרים רק מתוך הרצון להבין מה זה בדיוק. 15 בלוגרים הוזמנו לארוחה והבאזז היה כל כך מרשים, שמאז לואי ויטון שומרים על המסורת ומקיימים ארוחה כזו מדי שנה".

תחביב ולא מקצוע

 

דיאנה סוסנר, בעלת הבלוג "שמה עין", שומרת על משנה זהירות כשהיא פונה למותגים ומשרדי יח"צ. לדבריה, היא שמעה כבר מספיק פעמים שהיא "מבוגרת מדי" או "בעלת מראה דרמתי מדי". זיו טוענת שפה בדיוק טמונה הטעות של השוק הישראלי: "מה שנפלא בבלוגר זה שהוא מדבר לקהל מתוך מקום של הזדהות", אומרת זיו. "אנשים שונים יעקבו אחרי בלוגרים שונים. לא כל מותג צריך לקבל חשיפה אצל כל בלוגר, אבל כאשר מקפידים לעשות את החיבור הנכון מתקבל קמפיין מדויק".

בלוגרית האיפור מורן טרסוב בלוגרית האיפור מורן טרסוב בלוגרית האיפור מורן טרסוב

מורן טרסוב היא בעלת הבלוג וערוץ היוטיוב MT Makeup Moran Tarasov, מדריך מצולם לסגנונות איפור. כדי לשמור על סטנדרט הגשה גבוה היא השקיעה בציוד תאורה וצילום איכותי, ומעידה שהרבה מותגים ומשרדי יח"צ מבינים את רוחב החשיפה של תכניה. "למרות זאת, התשלום כמעט תמיד נעשה במוצרים או בשוברים לרכישה", אומרת טרסוב. "בלוגרים בחו"ל נתפסים כרציניים והבלוג הוא המקצוע שלהם", היא אומרת. "בישראל זה נתפס כתחביב. הבלוג שלי אינו מכניס כסף".

גם שני ספיבק, בעלת בלוג האופנה Blonde Bleach, מסכימה: "מותגים נהנים להשתמש בפלטפורמה שיצרתי והרבה פעמים מבקשים לשתף עמי פעולה. אני שמחה על זה כי זה יוצר עוד חומר מעניין לקוראים שלי, אבל אני לא חיה מזה".

דיאנה סוסנר, צילום: אלעד גרובנר- זום 18 דיאנה סוסנר | צילום: אלעד גרובנר- זום 18 דיאנה סוסנר, צילום: אלעד גרובנר- זום 18

 

10 בלוגים אופנתיים ששווה לעקוב אחריהם

 

1. The Blonde Salad. קיארה פראני האיטלקייה היא הבלוגרית הכי מצליחה בעולם.

2. Sea Of Shoes. לג'יין אלדריג' האמריקאית יש סגנון ייחודי, המשלב בין מאפיינים טקסניים לווינטג'.

3. The Man Repeler. ליאנדרה מדין היא ניו־יורקית שמציגה אופנה בצורה שנונה ומצחיקה.

4. Susie Bubble. סוזאנה לאו היא הבלוגרית הכי צבעונית שיש. לא בטוח שתאמצו את סגנון הלבוש שלה, אבל ביקור בבלוג יעשה לכן שמח.

5. Chic Muse. הבלוגרית הצרפתייה דני אליאס מתהדרת בשפתיים אדומות ושיער שחור ארוך. חובבות הלוק הדרמטי ילמדו ממנה הרבה.

6. Ya Salam. קורין אברהם היא הבלוגרית הישראלית הכי חו"לית שיש.

7. Afoona. בלוגרית ישראלית ותיקה שמקפידה להעלות תכנים שיקיים ולא מתאמצים שקל לאמץ למלתחה הביתית.

8. Ira Simonov. בלוג שעוסק רובו ככולו במותגי יוקרה שנגישים בעיקר בכיכר המדינה.

9. Platforma Blogs. קהילת בלוגרים המאוגדת תחת קורת גג אחת. מעניין ומגוון.

10. ModaLand. אינה גוטמן משלבת בנעימות אופנה וחיי יומיום עם שיק מקסים.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
בלוגרים טובים הם אנשים שחיים את השטח
שעשו דבר אחד או שניים כבר בחייהם, שהם באים מהתחום ומבינים על מה כותבים. שיש להם ניסיון של שנים באופנה או באיפור. שהם צברו מספיק ידע וניסיון כדי להעביר אותו לקוראים שלהם. ושהם באמת יכולים לסחוף אחריהם קהל של קוראים נאמן שיכול להזדהות עם מה שהם כותבים ולהאמין להם. הם צריכים להיות מחוברים לתצוגות ולטרנדים השונים המתחלפים. ללכת לתצוגות הכי נחשבות בעולם ולחדש לקוראים. קצת קשה להתחבר למישהו שקם בוקר אחד והחליט שהוא רוצה להיות בלוגר רק כי הוא/היא אוהבים אופנה או איפור. זה מאוד חובבני.
בלוגר צריך להיות מקצועי , עם ידע וניסיון  |  18.09.14
לכל התגובות