אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ליי ג'ון: מייסד ומנכ"ל שיאומי צילום: רויטרס

ליי ג'ון: מייסד ומנכ"ל שיאומי

"סטיב ג'ובס" הסיני עושה בית ספר לחברות הסמארטפונים הגדולות

22.09.2014, 09:31 | יואב בורנשטיין
רק ארבע שנים חלפו מאז שהקים ליי ג'ון (45) עם שבעה שותפים את שיאומי, הסטארט־אפ הסיני שעושה לחברות הסמארטפונים הגדולות את מה שההורדות באינטרנט עשו לתעשיית המוזיקה. אולי בסוף הוא יאלץ גם אותן להוריד מחירים. 

קראו עוד בכלכליסט

במערב כמעט אף אחד לא שמע על שיאומי, אבל במזרח אסיה החברה לא עומדת בביקוש לטלפונים, והיא אף עקפה את סמסונג והפכה ליצרנית הסלולר הגדולה בסין. ב"מכירת בזק" שנערכה לטלפונים מדגם Mi3 של החברה בהודו בחודש שעבר, 20 אלף היחידות שעמדו למכירה אזלו בתוך 2.4 שניות.

הרעיון של שיאומי הוא לבנות סמארטפונים עם ביצועים חזקים ונתונים טכניים מרשימים, ולמכור אותם במחירים נמוכים משמעותית מהמתחרים. החיסכון בעלויות מתבטא בין היתר בתקציב שיווק אפסי ובהוצאות נמוכות על מחקר ופיתוח, מפני שהחברה לא שואפת למקוריות בטכנולוגיה או בעיצוב.

חוקי הקניין הרוחני בסין מחמירים פחות מאשר בעולם המערבי, והשלטונות שמחים לפעמים להעלים עין כאשר חברה מקומית מצליחה על חשבון חברה זרה. ואכן, "הניו יורק טיימס" כינה את ליי, שהונו מוערך ב־4.2 מיליארד דולר ואינו דובר אנגלית, "העתק" של סטיב ג'ובס: בדיוק כמו מנכ"ל אפל המנוח, ליי נוהג להנחות בעצמו את השקות המוצרים של החברה, לבוש בג'ינס כחול וחולצה שחורה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות