אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נוטשת את העבר: בבילון מוכרת את פעילות התרגום תמורת 2.5 מיליון דולר ותמלוגים צילום: ענר גרין

נוטשת את העבר: בבילון מוכרת את פעילות התרגום תמורת 2.5 מיליון דולר ותמלוגים

בבילון מתרוקנת מפעילות ומגדילה את קופת המזומנים: התוכנה שעמה החלה בבילון את דרכה נמכרה למייסד אמנון עובדיה

18.09.2014, 12:26 | ניר צליק

אחרי חלוקת הדיווידנד המסיבי, בבילוןמוותרת באופן סופי על תחום הפעילות העיקרי של החברה: בבילון מוכרת את פעילות התרגום בתמורה ל-2.5 מיליון דולר, כשמיליון דולר מסכום זה יועבר במועד סגירת העסקה. 750 אלף דולר יועברו שנה אחרי סגירת העסקה ו-750 אלף דולר יועברו שנה מאוחר יותר (קרי, שנתיים לאחר הסגירה).  

קראו עוד בכלכליסט

הרוכשת היא חברה פרטית רשומה בישראל שהוקמה לפני כריתת ההסכם, הנמצאת בשרשור בשליטת  מייסד בבילון אמנון עובדיה, יחד עם רעייתו בלה עובדיה.

הרוכשת תקבל רישיון ל-8 שנים לשימוש במותג בבילון ובדומיינים נוספים הקשורים לפעילות זו. בנוסף ל-2.5 מיליון דולר תשלם הרוכשת לבבילון תמלוגים של 45% מהרוווחים שתפיק מהפעילות, עד שיחלפו 8 שנים מסגירת העסקה.

במועד הסגירה תעניק החברה לרוכשת אופציה הניתנת למימוש לרכוש אחרי חמש שנים את הדומיין Babylon.com בתמורה למיליון דולר נוספים.

בנוסף, במסגרת ההסכם, בבילון תהיה זכאית ל-75% מההכנסות למכירת תוכנות של צדדים שלישיים הנמצאים כבר בתהליך מכירה. כ-30 מעובדי בבילון יועברו לרוכשת.

בכך הופכת למעשה בבילון לחברה עתירת קופת מזומנים שאין לה כעת פעילות אמיתית מלבד פעילות הפיתוח, כאשר החברה עובדת על מספר מוצרים, ביניהם מנוע חיפוש. בבילון החליטה לחלק דיווידנד אדיר של 125 מיליון שקל לפני כחודש וחצי, כאשר בקופתה נשארו כ-75 מיליון שקל.

בבילון השתמשה בתוכנת התרגום שלה כדי להתקין את סרגל הכלים של החברה ועמוד הבית שלה בעת תהליך ההורדה, כאשר בעת שמשתמשים ערכו חיפוש באמצעותם, היא גזרה חלק מהכנסות הפרסום של יאהו או כל מנוע חיפוש אחר עימו היא עבדה. בנוסף שימשה בבילון כגורם מתווך בין חברות קטנות יותר לבין יאהו, כאשר אלו התקינו את סרגל הכלים או עמוד הבית של בבילון וחלקו עימה את ההכנסות מיאהו.

בעל השליטה בבבילון נועם לניר, צילום: מאור סויסה בעל השליטה בבבילון נועם לניר | צילום: מאור סויסה בעל השליטה בבבילון נועם לניר, צילום: מאור סויסה

בבילון הגיעה למבוי סתום בפעילותה. על רקע הירידה בהכנסות מהתקנת עמוד הבית של החברה או סרגל הכלים, התקנתם הפכה ללא כדאית כלכלית בחלק נכבד מהטריטוריות שבה פועלת החברה. יאהו, עימה לחברה יש הסכם חיפוש, וגוגל, שחקנית נוספת בתחום מנועי החיפוש, הורידו משמעותית את התשלום שהן מוכנות לתת עבור משתמשים חדשים.

הכנסות בבילון ברבעון השני לשנת 2014 הסתכמו בכ-34.5 מיליון שקל, לעומת 162.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בהכנסות החברה נבע בעיקר מהירידה בהכנסות מגוגל כתוצאה מאי חידוש ההסכם, וכן מירידה בהכנסות מיאהו, בעיקר עקב ירידה בהשקעה ברכישת משתמשים חדשים. הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ- 8.7 מיליון שקל, לעומת כ- 40.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות