אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יוטיוב לערוצים מובילים: קחו כסף והמשיכו לייצר סרטונים צילום: בלומברג

יוטיוב לערוצים מובילים: קחו כסף והמשיכו לייצר סרטונים

אתר שיתוף הווידאו יעביר מיליוני דולרים לערוצים פופולריים שפעילים בו, יחבר ביניהם ובין מפיקים הוליוודיים ויקדם אותם. המטרה: למנוע מהם מלעבור למתחרים כמו Vimeo או Vessel, שמציעים מודל רווחי יותר ליוצרי התכנים

22.09.2014, 09:06 | נמרוד צוק
על רקע התחרות המתעצמת בענף הוידאו באינטרנט, יוטיוב מתכננת מהלך שנועד להשאיר את יצרני התוכן המרכזיים שלה אצלה: היא מציעה לכמה מהם סכומים בהיקף שמגיע למיליוני דולרים שיסייעו להם ליצור תכנים ברמת הפקה גבוהה יותר מזו שאפשרית כיום - כך חשף אתר re/code.

קראו עוד בכלכליסט

ב-2011 השקיעה יוטיוב יותר מ-100 מיליון דולר ביצירת שורה של ערוצי תוכן שכללו גם כוכבי על כגון מדונה או גופים בעלי רייטינג גבוה כמו ערוץ הספורט ESPN. כעת מתכננת החברה למקד את מאמציה ביצרני תוכן שכבר הצליחו ליצור לעצמם קהל אוהדים נאמן, כגון בלוגרית האופנה בת'אני מוטה, ולממן יצירת תוכניות ספציפיות במסגרת הערוצים שלהם. בנוסף למימון, התכנים יזכו לקידום נרחב בתוך האתר במטרה למקסם את מספר הצפיות.

אנשי SMOSH, אחד הערוצים הפופולריים באתר אנשי SMOSH, אחד הערוצים הפופולריים באתר אנשי SMOSH, אחד הערוצים הפופולריים באתר

בכמה מהמקרים יוטיוב מציעה לחבר את כוכבי הרשת עם מפיקים הוליוודיים בעלי שם בנסיון לשדרג את התכנים שלהם, כאשר לאחד היוצרים שמצויים במו"מ עם החברה הוצע ליצור סדרה בת 10 פרקים במימון של מספר מיליוני דולרים. המימון אמור לאפשר יצירת פרויקטים שאפתניים יותר מאלו שמתאפשרים במסגרת ההכנסות שמתקבלות מפרסום באתר.

יוצרי התכנים ביוטיוב מפיקים רווח דרך שני ערוצים עיקריים - פרסומות הוידאו והטקסט של גוגל באתר, מהן לוקחת החברה נתח לא קטן, ושילוב תוכן שיווקי בסרטונים, ממנו יוטיוב אינה דורשת אחוזים. במודל החדש יקבלו יוצרי התכנים חלון מובטח של חשיפה לסרטונים, כאשר יוטיוב מצידה תזכה לחלק מהרווחים אם התוכניות יקבלו במה גם בערוצי טלוויזיה מסורתיים.

רק אל תעברו למתחרים

את התוכנית מוביל ראש מחלקת הבידור ביוטיוב, אלכס קרלוס, שהתייחס אליה בפוסט שפרסם בבלוג שלו. "אנו מרגישים שזה הזמן הנכון להשקעה משמעותית נוספת ביוצרי התכנים שלנו. החלטנו לספק ליוצרי התוכן הראשיים שלנו מימון שיאפשר להם לא רק לממש את השאיפות האמנותיות שלהם, אלא גם להציע תכנים מסוג חדש למיליוני המעריצים שלהם", הצהיר.

ההשקעה מגיעה על רקע הצעות דומות שמגיעות לחלק מכוכבי מיוטיוב מכיוונן של מתחרות כגון Vimeo או אתר הווידאו החדש Vessel, פרויקט עתידי של היזם ג'ייסון קילאר, מנכ"ל הולו לשעבר. למרות שהם אינם יכולים להציע היקף חשיפה הדומה לזה של יוטיוב, הם מציעים חוזים שיכולים להבטיח הכנסה גדולה יותר.

תגיות