אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לא שילמתם את האגרה? ברשות השידור ירדפו אחריכם אחרי החגים  צילום: עמית שאבי

לא שילמתם את האגרה? ברשות השידור ירדפו אחריכם אחרי החגים

הכנ"ר המשמש כמפרק הרשות צופה חוסר של 33 מיליון שקל בתזרימי הרשות לחודש דצמבר והוא מקדם מבצע לפריסת חובות וקמפיין פרסומי שיבהיר לציבור כי עד הסגירה הרשמית ממשיכה חובת התשלום

22.09.2014, 11:05 | אופיר דור

כונס הנכסים הרשמי (הכנ"ר), המשמש כמפרק רשות השידור, בוחן אפשרות של יציאה לקמפיין פרסומי לעידוד תשלום אגרת הטלוויזיה, כך נודע ל"כלכליסט". הקמפיין נועד להתמודד עם הירידה החדה בשיעור תשלומי אגרת הטלוויזיה על ידי הציבור, בעקבות ההחלטה לבטל אותה עם סגירת רשות השידור בשנה הבאה. הקמפיין ינסה להבהיר לציבור כי עד סגירת רשות השידור באופן רשמי, ממשיכה החובה לשלם את אגרת הטלוויזיה.

קראו עוד בכלכליסט

בדיווח שהעביר לבית המשפט בשבוע שעבר, מסר הכנ"ר כי הוא צופה חוסר של 33 מיליון שקל בתזרים המזומנים של רשות השידור בחודש דצמבר, וחוסר גדול יותר בחודשים שלאחר מכן. הכנ"ר מציין כי קיימים חובות אגרה שלא נגבו בסכום כולל של כ-875 מיליון שקל, כאשר חובות אלו "נחוצים בדחיפות לצורך מימון עלויות הניהול השוטף והפירוק של הרשות וממילא קיים הכרח לגבותם באופן יעיל ומהיר".

הכנ"ר כותב עוד כי הוא פועל לקדם מבצע מיוחד לגביית חובות אגרה שייערך לאחר חגי תשרי ויאפשר לחייבים לשלם את חובם בפריסה, תוך הפחתת קנסות והוצאות אחרות.

הכנ"ר דוד האן. "קיים הכרח לגבות חובות באופן יעיל ומהיר", צילום: מיקי אלון הכנ"ר דוד האן. "קיים הכרח לגבות חובות באופן יעיל ומהיר" | צילום: מיקי אלון הכנ"ר דוד האן. "קיים הכרח לגבות חובות באופן יעיל ומהיר", צילום: מיקי אלון

בתוך כך העבירה בשבוע שעבר עמותת "הצלחה", הפועלת רבות בנושאי מערך הגבייה ברשות השידור, מכתב לרשות שכותרתו "חשש לכשלים לכאורה במערכת הגביה והצורך בתיקונם". במכתב מזכיר היועץ המשפטי של הצלחה, עו"ד אלעד מן, כי מבצע הגבייה שבוצע בשנה שעברה בסמוך לחגי תשרי, הוביל לביקורת ציבורית עזה על רקע כשלים ואי-דיוקים רבים שנתגלו אגב משלוח ההודעות.

מן מזהיר כי מאגר הנתונים של רשות השידור אינו עדכני ולא מטויב כך שאזרחים רבים שהעבירו דיווחים על שאינם מחזיקים במקלט טלוויזיה, לא נגרעו מהמאגר ופרטיהם עדיין נכללים בו. כמו כן מציינת עמותת הצלחה כי המענה הטלפוני שעומד לרשות הפונים ברשות הוא מוגבל מאוד, ולטענתה עומד על כ-15 שעות שבועיות בלבד. "ראוי כי בטרם ישלחו הודעות חיוב בהיקפים משמעותיים תעשה עבודת בקרה וביקורת הנוגעת למסד הנתונים", נכתב במכתב.

מרשות השידור טרם נמסרה תגובה.

תגיות