אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרכבת רוצה לקלוט עוד 1,250 עובדים חדשים צילום: יריב כץ

הרכבת רוצה לקלוט עוד 1,250 עובדים חדשים

הנהלת החברה הגישה תוכנית להעסקת 250 חדשים עובדים בשנה בחברות־הבנות לפיתוח מתחמי נדל"ן ומטען

22.09.2014, 22:06 | ליאור גוטמן

הנהלת רכבת ישראל הגישה למשרדי האוצר והתחבורה תוכנית לקליטת כ־250 עובדים חדשים מדי שנה. הקליטה תימשך לפחות חמש שנים, כך שבסופה יתווספו לרכבת כ־1,250 עובדים עד סוף העשור.

ברכבת מנמקים את המהלך בפתיחתן של שתי החברות־הבנות החדשות — אחת לפיתוח מתחמי מסחר ונדל"ן בתחנות והשנייה להובלת מטענים, כמו גם בשדרוג קווי תחבורה שונים בדרום ובמזרח המדינה.

אם המהלך יצלח, מדובר בזינוק ניכר בהיקף ההעסקה של עובדים ברכבת ישראל. לפי נתוני רשות החברות הממשלתיות, בסוף 2013 עבדו ברכבת ישראל כ־2,800 עובדים, וההערכות הן שנכון לחציון 2014 מספר העובדים הקבועים כבר הגיע ל־3,300.

רכבת ישראל, צילום: דוברות רכבת ישראל רכבת ישראל | צילום: דוברות רכבת ישראל רכבת ישראל, צילום: דוברות רכבת ישראל

לפיכך, קליטה של עוד כ־1,200 עובדים תביא את מספר עובדי הרכבת לכ־4,500 איש.

המשמעות היא שעם סיום הליך הגיוס מספר עובדי הרכבת בהשוואה למספרם בסוף 2012 יזנק בקרוב ל־80%, ועמו גם עלויות השכר של המונופול הממשלתי.

לפי משרד האוצר, נכון לסוף 2013 עמדה עלות ההעסקה של עובד על כ־266 אלף שקל לשנה. עבור 1,250 עובדים מדובר במאות מיליונים בשנה.

לפי הרכבת, המהלך לפיתוח מתחמי הנדל"ן יושלם בתוך עשר שנים ויכניס כ־400 מיליון שקל בשנה. 

תגיות