אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ארה"ב: ערעור על זכיית בואינג וספייס X במכרז של נאס"א

ארה"ב: ערעור על זכיית בואינג וספייס X במכרז של נאס"א

יצרנית מערכות האלקטרוניקה סיירה נבאדה טוענת שהצעתה זולה ב-900 מיליון דולר מההצעות הזוכות, ומבחינה טכנית "זהה להן כמעט לחלוטין"

27.09.2014, 17:54 | שירות כלכליסט

יצרנית מערכות האלקטרוניקה סיירה נבאדה הגישה ערעור על זכייתן של בואינג וספייס X  במכרז של נאס"א להטסת אסטרונאוטים אמריקאים לחלל.

במסגרת המכרז, עד 2017 תשלים בואינג, שההתקשרות עמה תסתכם ב־4.2 מיליארד דולר, את פיתוח החללית SCT-100, וספייס X, שהיקף ההתקשרות עמה יעמוד על 2.6 מיליארד דולר, תשלים את פיתוח החללית דראגון V2.

לטענת סיירה נבאדה, הצעתה זולה ב-900 מיליון דולר מההצעות הזוכות, ומבחינה טכנית "זהה להן כמעט לחלוטין". עוד טוענת החברה כי הליך המכרז סבל מחוסר עקביות.

אסטרונאוט של נאס"א בודק חללית של בואינג, צילום: רויטרס אסטרונאוט של נאס"א בודק חללית של בואינג | צילום: רויטרס אסטרונאוט של נאס"א בודק חללית של בואינג, צילום: רויטרס

סיירה נבאדה מבקשת לבחון שוב, ובאופן מקיף, את ההחלטה; לדברי החברה, מדובר בפעם הראשונה ב-51 שנותיה שהיא מערערת על החלטה הקשורה למכרז ממשלתי.

המכרז מסמן שינוי כיוון משמעותי עבור נאס"א, שבמשך שנים הפעילה מערך חלליות ומשגרים שהיה בבעלותה. כעת, במקום להגיע לחלל באמצעות רכבי חלל בבעלות ממשלתית, האסטרונאוטים ישכרו מקום ברכבים שיספקו חברות פרטיות.

ספייס X – שבבעלותו של היזם אלון מאסק שהקים גם את יצרנית המכוניות החשמליות טסלה – היתה החברה הפרטית הראשונה שכבר שלחה ציוד לתחנת החלל

תגיות