אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסוד החדש של מפתחי סיקרט: אפליקציית התראות מסתוריות

הסוד החדש של מפתחי סיקרט: אפליקציית התראות מסתוריות

המפתחים חשפו את Ping, אפליקציה בסגנון שונה משל סיקרט: היא מפרסמת התראות ותזכורות רלוונטיות או כאלה שנראות כנונסנס מוחלט. הרעיון שמאחוריה מזכיר את YO - אפליקציית המסר המיידי שעשתה רעש עם חשיפתה אך ירדה מגדולתה במהירות

28.09.2014, 11:50 | עומר כביר
מפתחי סיקרט, הרשת החברתית לשיתוף סודות אנונימיים, השיקו אפליקציית מובייל חדשה - Ping - שנראה כי שימושה העיקרי הינו לשלוח התראות ביזאריות למשתמשים.

קראו עוד בכלכליסט

האפליקציה, שזמינה בשלב זה רק ל-iOS, מופיעה באפסטור מלווה בתיאור קצר ומעורפל בלבד: “אתם תאהבו אותי", כאשר בפועל היא מוקדשת לשליחת התראות בנושאים רנדומליים לכאורה.

ממשק האפליקציה החדשה ממשק האפליקציה החדשה ממשק האפליקציה החדשה

עם הפעלתה מתבקש המשתמש לבחור התראות בנושאים שנעים בין השימושי ("אפליקציות שכדאי להוריד”, "סרטים שכדאי לראות”), למשונה ("האם כבר יום שישי?”, "עוגיית מזל יומית”) ועד הביזארי לחלוטין (“Yeezus מדבר”, ששולח התראה בכל פעם שקניה ווסט מצייץ בטוויטר). האפלקיציה לא דורשת הרשמה ולא מבקשת שום גישה לפרטי משתמש או יכולות במכשיר, פרט ליכולת לשלוח התראות או לדעת את מיקום המשתמש (דבר שדרוש לקבלת התראות על מזג אוויר, למשל). לאחר בחירת סוגי ההתראות המבוקשות, צפויה האפליקציה להתחיל לשלוח התראות בהתאם.

"אנחנו חושבים שאפליקציה שאומרת לך את מה שאתה צריך לדעת, מתי שאתה צריך לדעת אותו, היא מרתקת", נכתב בפוסט שמציג את פינג. “למה לצוד תוכן שצריך להגיע אליך? מאסנו במוצרים שמעוצבים יתר על המידה וששמים דגש רב יותר על ממשק משתמש מאשר על התוכן עצמו. אז החלטנו לבנות מוצר שמסיר את הצורך בממשק משתמש מיותר ומתמקד רק בתוכן ובהקשר. התוכן הוא המרכז, וההקשר נותן לו משמעות".

הסגנון המשונה של YO

הדגש של פינג על ממשק משתמש מינימליסטי ושימושיות מוגבלת ומוגדרת היטב מזכיר את אפליקציית המסר המיידי YO של הישראלי אור ארבל - שבמקור אפשרה רק שליחת YO בין משתמשים (מאז התפתחה האפליקציה ומאפשרת להצמיד ל-YO גם תוכן משתנה כמו תגיות ולינקים) והתבססה על עיקרון עיצובי דומה לפינג בכל הנוגע לממשק המשתמש והשימושיות.

חרף העובדה שגייסה מיליון דולר, זכתה יו לביקורת רבה בטענה כי מדובר בקונספט מגוחך וחסר היגיון עסקי. למעשה, הבאז סביבה צנח במהירות וכמותו גם הפופולריות שלה: אם בשיאה החזיקה האפליקציה את המקום הרביעי בשיעור ההורדות בחנות אפל בארצות הברית, כיום היא נמצאת במקום ה-1,270.

 

ואולם, כעת עם ההצגה של פינג אי אפשר שלא לתהות האם אנו עומדים בפתחו של טרנד חדש באפליקציות המובייל, כאלו שמתמקדות בלעשות דבר אחד בלבד, בלי יותר מדי רעש וצלצולים, כתחליף נקודתי לשירותים עשירים ומורכבים.

תגיות