אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

היורש של הקונקורד: להגיע מלונדון לניו יורק ב-3 שעות

חברת התעופה האמריקאית Aerion משתפת פעולה עם אירבוס כדי ליצור את מטוס המנהלים AS2 שיכול לטוס במהירות על קולית. כך יראה המטוס המהיר ביותר בעולם

28.09.2014, 15:04 | שירות כלכליסט

אם אי פעם חלמתם לטוס מניו יורק ללונדון בתוך שלוש שעות בלבד אז החלום שלכם עשוי להתגשם בקרוב בזכות הפיתוח של מה שמתוכנן להיות מטוס המנהלים המהיר בעולם.

חברת התעופה האמריקאית אריון (Aerion) משתפת פעולה עם אירבוס כדי ליצור את מטוס המנהלים AS2 , שיוכל לטוס במהירות של 1,958.5 קמ"ש, שהיא מהירות שיוט של 1.6 מאך, הכפולה מהמהירות הנוכחית של המטוסים האזרחיים היום.

ה-AS2 מבפנים. המטוס יכיל 12 נוסעים, צילום: aerionsupersonic.com ה-AS2 מבפנים. המטוס יכיל 12 נוסעים | צילום: aerionsupersonic.com ה-AS2 מבפנים. המטוס יכיל 12 נוסעים, צילום: aerionsupersonic.com

במהירות הזו ניתן יהיה לטוס מניו יורק ללונדון בשלוש שעות ובין לוס אנג'לס לטוקיו בשש שעות בלבד. מהירות כזו גבוהה לא נצפתה מאז ימי הקונקורד, שהגיע למהירות של 2,172 קמ"ש, והצליח לבצע את הטיסה בין ניו יורק ללונדון בשלוש שעות (המטוס העל קולי הזה הוצא לגמלאות ב-2003 לאחר שנרשמה ירידה במספר הנוסעים).

AS2. מהירות כפולה מהמהירות בה טסים מטוסים אזרחיים כיום, צילום: aerionsupersonic.com AS2. מהירות כפולה מהמהירות בה טסים מטוסים אזרחיים כיום | צילום: aerionsupersonic.com AS2. מהירות כפולה מהמהירות בה טסים מטוסים אזרחיים כיום, צילום: aerionsupersonic.com

מכיוון שחל איסור לטוס במהירות הקול מעל שמי ארה"ב, למטוס תהיה גם האפשרות לטוס במהירויות נמוכות יותר של 1,213.5 קמ"ש.

ה-AS2. הניסויים נעשו בשיתוף נאס"א, צילום: aerionsupersonic.com ה-AS2. הניסויים נעשו בשיתוף נאס"א | צילום: aerionsupersonic.com ה-AS2. הניסויים נעשו בשיתוף נאס"א, צילום: aerionsupersonic.com

המטוס AS2 הוא תוצר של למעלה מעשור של מחקר. באריון אף ביצעו ניסויים בשיתוף, עם נאס"א. הטכנולוגיה שבה משתמשים מאפשרת צריכת דלק קטנה יותר וטווח טיסה ארוך יותר. כתוצאה מכך, ה-AS2 יוכל לטוס יותר מ-8,990 ק"מ, כלומר הוא יוכל לחבר בין ערים כמו לונדון או סן פרנסיסקו עם טוקיו מבלי לעצור לתדלוק. המטוס יוכל להכיל עד 12 נוסעים.

עלות הפרויקט נאמדת ב-100 מיליון דולר, ובחברה מקווים להתחיל בטיסות המבחן עד 2019.

תגיות

18 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
13 צודק. לא זו בלבד שבעידן של היום הצורך להיות נוכח פיזית כבר מזמן איננו קיים
רק עכשיו מנכ"ל הבורסה לניירות ערך סיפר למשל שאת הראיון הראשון לתפיקד עשה בסקייפ ולעניינו אכן שיחות וידאו פותרות את מרבית המקרים שבהם צריך להגיע פיזית. לא ברור מה עומד מאחורי השיקול לייצר מטוס כזה מלבד שתי סיבות עיקריות: האחת: כי אפשר השניה: יש תמיד מי שישלם בעבור זה. זה בדיוק מה שאמרה מרצדס כשיצרה לראשונה את המייבאך
turh tur  |  01.10.14
לכל התגובות