דו"ח טכנולוגי
סוכנויות הביון מאיימות: אם לא נרגל אחריכם, לא נצליח לעצור פושעים
חברות הטכנולוגיה מתחילות להצפין הכל ומלחיצות את ה-FBI, ואיך Ello היא ההוכחה שחינם זה יקר מדי
אמא'לה, הצפנה!
לאפל וגוגל נמאס מהריגול הממשלתי. הגרסה הבאה של אנדרואיד תגיע, כברירת מחדל, עם כל אפשרויות ההצפנה מופעלות. אפל לא מחזיקה יותר את הסיסמאות של משתמשיה על שרתיה. אם הממשלה רוצה לרגל אחרי המשתמשים, הם יצטרכו לפנות למישהו אחר.
כל זה גרם ל-FBI להכנס להתקף פאניקה. היא שוב מאיימת שהצפנה להמונים תמנע ממנה יכולת להלחם בפשיעה. רק שכמו בדרך כלל, היא מגזימה או מפריחה בדותות. אחד הדוברים של הארגון, רונלד הוסקו – לשעבר ראש מחלקת החקירות הפליליות של הבולשת – טען שאם תהיה הצפנה, הארגון לא יוכל להציל קורבנות חטיפה. כדוגמא, הוא ציטט מקרה שבה הוא פיענח חטיפה באמצעות האזנות סתר. לדבריו, במקרה של הצפנה, לא יהיו האזנות סתר. קודם כל, האזנת סתר יכולה לומר הרבה מאד דברים גם אם התוכן של השיחה מוצפן. זה, אחרי הכל, אחד הלקחים העיקריים מהדלפות סנודן. שנית, מה שהוסקו אומר פשוט לא נכון. כן, הבולשת קיבלה צווי האזנה במקרה החטיפה שעליו הוא דיבר – אבל לא קיבלה גישה למכשירים עצמם אלא רק לאחר ששחררה את בן הערובה ולכדה את החוטפים. נסיון יפה. ואחרי כל זה, צריך לומר דבר אחד ברור: אלמלא ניצלו הממשלות את כוחן לרעה בתחום הזה, סביר שלא היה לחץ כבד כל כך להגביל את הגישה שלהן למידע. טלו קורה.נסיון להתחיל מהתחלה
הרעיון הוא פשוט: אתם לא תצטרכו לשלם על כלום. אנחנו ניתן לכם מוצר, אתם לא תשלמו, אבל אנחנו ניקח את המידע שלכם ונעשה ממנו פרסומות. נמכור אותו לאנשים המאוסים ביותר על כדור הארץ, והם יציפו אתכם במידע שאתם לא צריכים ובנסיונות להוציא ממכם כסף שאין לכם בהתבסס על החולשות שלכם. ואחרי שזה לא יעבוד, ופרסום מקוון הרי לא עובד, אז המפרסם יצטרך להציף אתכם בעוד ועוד פרסומות כדי שאולי אחת תעבור את ההגנות שלכם. בשלב מסוים, יש יותר פרסומות ממוצר. נשמע מוכר?
זאת הדרך שבה התנהלה הרשת ב-15 השנים האחרונות. התפיסה אמרה שמאחר ויש כל כך הרבה תוכן, המשתמש לא יסכים לשלם עליו. ומאחר ויש כל כך הרבה פלטפורמות, זו שתדרוש כסף בהכרח תפסיד. רשת חברתית חדשה, Ello, תפסה את הכותרות באתרי הטכנולוגיה במהלך החג. הרעיון שלה כמעט מהפכני: היא תיתן לך שירות, אבל היא לא תאסוף את המידע שלך. היא לא תציג לך פרסומות. היא אפילו לא תצנזר את רוב התכנים והיא פתוחה לעירום ותכנים אירוטיים. אם תרצה משהו שהוא מעבר לשירות הבסיסי, תצטרך לשלם עליו. המודל עצמו לא חדש. זה מודל Freemium הישן והמוכר: גרסה בסיסית בחינם, ואם זה באמת מוצא חן בעיניך, אנא שלם כמה זלוטס. זה בדרך כלל גם הוגן, ואתה תמיד יכול להפסיק – מה שלא נכון, למשל, במקרה של פייסבוק, שתמשיך לעקוב אחריך ברשת באמצעות כפתור הלייק גם אם "תקפיא" (קשה מאד למחוק) את החשבון שלך במשחטת הפרטיות של צוקרברג.ואם המודל החינמי-לכאורה והיקר-בפועל של פייסבוק, גוגל ושות' היה החטא הקדמון של הרשת, Ello אמורה להיות הכפרה עליו. לא בטוח שזה יעבוד: מדובר בשירות שנמצא בבטא, שמקבל הזמנות ובינתיים לא הרבה יותר מזה, אבל כבר צצו בעיות. המשקיעים בחברה, מטבע הדברים, רוצים לראות החזר על ההשקעה. האם פרימיום יכול לעשות את זה? זה נדע רק עוד כמה שנים.
3 תגובות לכתיבת תגובה