אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
היעד הבא של Waze: למצוא לכם חניה בכחול-לבן צילום: יובל חן

היעד הבא של Waze: למצוא לכם חניה בכחול-לבן

העדכון האחרון של אפליקציית הניווט הפופולרית כולל יכולת לאתר את המכונית שלכם לאחר החניה - אך החברה עתידה להשתמש בחכמת ההמונים כדי למפות רחובות עתירי מקומות חניה זמינים. הפיתוח עשוי לחולל מהפכה ביישומי הנהיגה

30.09.2014, 11:30 | עומר כביר

אחרי שחילצה אותנו מהפקקים, ווייז (Waze) מתחילה לחשב את הנתיב לפתרון הבעיה הקשה הבאה: מציאת מקום חנייה. אפליקציית הניווט הפופולרית, שנרכשה על ידי גוגל בכמיליארד דולר, הצליחה באמצעות חכמת ההמונים לקצר משמעותית את הזמן שאנחנו עומדים בפקקים, לנווט אותנו מסביב לדרכים חסומות ולהתריע על מפגעים בדרך.

קראו עוד בכלכליסט

בגרסה החדשה שלה שהושקה הלילה, מתחילה האפליקציה את הצעדים הראשונים בדרך להתמודדות עם המשימה המפרכת של מציאת מקום חנייה בעיר צפופה.

העדכון של ווייז לאייפון ולאנדרואיד כולל אפשרות לשמור אוטומטית את מקום החנייה של הרכב, כדי להקל על איתורו כאשר חוזרים אליו. ואולם, זו היא לא המטרה האמיתית של התכונה החדשה. כפי שמעידה ווייז עצמה, שמירת מקום החנייה "תסייע לווייז ללמוד איפה למצוא חנייה וכמה זמן נדרש לכך".

פונה לתחום החניות. ווייז פונה לתחום החניות. ווייז פונה לתחום החניות. ווייז

בעדכון זה, וייז מתחילה, להערכתי, ליצור מאגר מידע על מקומות חנייה בערים. כאשר מאגר מידע זה יהיה מקיף מספיק, תוכל החברה לנצל אותו על מנת להציע שירותים שונים הקשורים לחנייה. אלו יכולים לכלול, בתור התחלה, את הצגת הזמן המוערך שדרוש למציאת מקום חנייה מרגע ההגעה ליעד וגם מתן הוראות ניווט ישירות לחניונים סמוכים ליעד או לרחובות שבהם קל יחסית למצוא חנייה. בהמשך, תוכל גם ווייז לנצל את מאגר המידע שמתעדכן בזמן אמת על מנת להכווין נהגים למקום חנייה שהתפנה זה הרגע על ידי משתמש אחר בשירות, ואולי גם לאפשר תשלום על חנייה ברחוב או בחניון, עצמאית או בשיתוף עם אפליקציות כמו פנגו (כפי שהציעה בזמנו אפליקציית הניווט המנוחה של טלמאפ).

בדרך למהפכה בחוויית הנהיגה

ווייז כבר הפכה לכלי חובה יומיומי עבור נהגים ונהגות רבים בדרכם מהבית למשרד ובחזרה, שמבקשים ללמוד על תקלות אפשריות ובלתי צפויות בדרך והיא מספק סיוע משמעותי בהימנעות מעומסי תנועה ובקיצור זמן הנסיעה. כעת, עם העדכון החדש, תתחיל ווייז לטפל באחת הבעיות המשמעותיות שמתעוררות עם ההגעה ליעד. אם תצליח האפליקציה לעשות למציאת מקום חנייה את מה שעשתה להתמודדות עם עומסי תנועה, תהיה זה לא פחות ממהפכה בחוויית הנהיגה.

וזה לא הכול. חידושים נוספים בגרסה החדשה כוללים אפשרות להוסיף או לערוך מידע על מקומות, דוגמת חנויות ומשרדים, ובפרט מידע הקשור לנהיגה כמו האם למקום יש חניון צמוד או drive-thru, וכן להעלות תמונות הגעה שיסייעו למשתמשים אחרים לזהות את היעד. בנוסף, יכולת ההשלמה האוטומטית בעת חיפוש הורחבה לכל המדינות שבהן פעילה ווייז, כולל ישראל ובעברית. מבדיקה קצרה, נראה שהיא עובדת מצוין (רק שימו לב לתוצאה הראשונה שמוצגת, שלפעמים היא מודעה בתשלום).

תגיות

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
ל-10 איזה זכות יש למשתמש וייז שלי אין?
אני לא הולך להתקין וייז, אין לי שום רצון שגוגל תוכל לדעת היכן אני נמצא. מדוע שלך שכן התקנת וייז העירייה תעזור למצוא חניה ולי לא? גם ככה המצב הוא גבולי ובמידה ווייז יאפשרו הודעה מראש על פינוי מקום חנייה הם יפתחו את עצמם לתביעות כי לא הגיוני לפגוע באדם אחר רק בגלל שהוא לא התקין את האפליקציה שלך.
ggg , ta  |  03.10.14
14.
עדכנתי ועכשיו בשביל לשתף נסיעה אני צריך לאמת את הטלפון שלי
ולא הבנתי אם גם לתת הרשאה לסנכרון אנשי הקשר. למה סגרו את האופציה לשתף נסיעה דרף ממשק השיתוף (ווטסאפ , הנגאווט וכו) מתי חברות יבינו שרשימת אנשי קשר היא לא רשימת חברים ?? לא כל איש קשר הוא חבר שלי ! יש לי אנשי קשר שהם למטרת סינון, יש אנשים שקשורים לעבודה ויש אנשים ששם שנים ואני לא בקשר איתם. לא רוצה שוויז תשפר את ממשק החברים שלי .. רוצה ניווט.
צ  |  02.10.14
12.
שתי הערות
דבר ראשון, למגיב 10: לגבי הצעה מס' 2 שלך, זה כבר קיים - בגוגל maps. אין שום בעיה לעבור מניווט רכב/אופניים לניווט רגלי. אני עושה את זה די הרבה. שנית: הגיע הזמן שווייז יטפלו כבר בנושא של פניית הפרסה, כפי שגוגל עושה. לעזאזל, הם אפילו לא מסוגלים לומר לנהג לצאת ביציאה X בכיכר כשהוא צריך לעשות פרסה - וזה אמור להיות הדבר הכי בסיסי שיש! למעשה, בגלל הבעיה הזו (שכבר כתבתי עליה בפורומים שלהם מלא פעמים, ותמיד אומרים לי שזה "ייפתר בגירסה הבאה"...), אתם מאלצים נהגים להסתכל שוב ושוב במסכים בזמן נהיגה, כי פשוט אי אפשר לסמוך עליכם במקומות שאני לא מכיר. הסטת המבט מהכביש מסכנת את הנהג ואת הסביבה שלו. בשבוע שעבר נסעתי צפונה, לאיזור שאני לא מכיר, והייתי צריך לעשות פרסה, אבל החיווי הקולי של ווייז אמר לי לפנות שמאלה. המזל שלי היה, שהאינטואיציה שלי אמרה שווייז טועה, הסתכלתי על המסך, ורק אז הבנתי שווייז בכלל מכוון אותי שמאלה ומיד שוב שמאלה - כלומר סיבוב פרסה... למזלי, זה היה ברמזור אדום הפעם. אבל קרו לי הרבה מקרים, שבהם לא היה רמזור, וזה מסכן את כולם. זו גם הסיבה שהתחלתי לאחרונה להשתמש יותר ויותר בגוגל maps, וזאת למרות שלרוב הם פחות מדוייקים מבחינת זמני הנסיעה בעת פקקים. כשאני נוסע למקום לא מוכר, אני מעדיף ביטחון על פני זמנים. כשאני נוסע למקום מוכר, אני כנראה אשתמש בווייז (בגלל הדיוק היחסי בזמנים, שגם הוא כבר סובל מבעיות לאחרונה). זו פשרה מעצבנת שניתן לפתור יחסית בקלות - אבל ווייז לא עושה את זה, ולא ברור למה.
גיא  |  01.10.14
לכל התגובות