אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מנכ"ל גט טקסי על התחרות עם אובר: "זה קרב של דוד מול גוליית"

שחר וייסר בוועידת המובייל של כלכליסט: "השקנו שירות בניו יורק בו הלקוח יכול לקחת לימוזינה ולנסוע לאיפה שהוא רוצה בתוך ניו יורק ב-10 דולר – זו התנהגות עסקית. זעזענו את השוק ואנשים דיברו על זה"

01.10.2014, 12:07 | תומר ורון
"נלחמנו עם אובר בארץ ולפני זה במוסקבה, זה קרב של דוד מול גוליית. בתחרות אתה חייב להתעסק מה נכון למשתמש ומה נכון לעסק ולא בתחרות עצמה כי אז אפשר לאבד את הרצפה שאתה דורך עליה. הפוקוס נשאר על השירות, על כמה זמן מגיעה המונית, זה מה שמשאיר את המשתמש בסופו של דבר", כך אמר שחר וייסר, מנכ"ל גט טקסי, בפנאל החברות המבטיחות של ועידת מובייל 2015 של כלכליסט.

וייסר התייחס לתחרות העזה עם אובר שהשיקה את שירותה בארץ ועל התנהגותה: "יש סיפורים שהם לא נעימים בתחרות הזאת, זו התנהגות לא עסקית ולא אתית אבל כל אחד בוחר בדרך שלו ואני לא רוצה להרחיב על זה. אנחנו מתמקדים במה שאנחנו יכולים לעשות, השקנו שירות בניו יורק בו הלקוח יכול לקחת לימוזינה ולנסוע לאיפה שהוא רוצה בתוך ניו יורק ב-10 דולר – זו התנהגות עסקית. זעזענו את השוק ואנשים דיברו על זה. זה עשה משהו".

בפאנל דיבר גם מנכ"ל סקיי-קיור, עדי שהרבני הפועלת בתחום ההגנה על המובייל. "יש פער גדול מאוד בתפיסה שצריך להגן על מחשבים ושרתים לבין תפיסת ההגנה על מובייל", אמר. שהרבני הראה על הבמה כיצד ניתן לחדור בקלות לסמארטפונים ופרץ לשם ההדגמה למספר סמארטפונים כאשר הראה כיצד הוא יכול להכנס לחשבונות פייסבוק של היושבים בקהל.

"אפל עשתה צעד חשוב בנושא זה עם האפסטור – חנות אחת שהאפליקציות בה עוברות תהליך של בדיקה וסינון", אמר שהרבני. "אך עדיין יש מוקדים בהם ניתן לחדור ללא שום סינון ובדיקה".

מור שלזינגר, מנהלת של מרכז הפיתוח הישראלי קוויקסי סיפרה על השינוי בחייה מאז הטלפון שקיבלה בינואר האחרון "הטלפון שקיבלתי מקוויקסי ללא ספק הרס לי את חווית המובייל", היא אמרה. "לפניו הייתי נאיבית וחשבתי איזה מכשיר נהדר יש בתוך הכיס שלי, מכשיר עם כל כך הרבה מידע אבל אחר כך הבנתי החיפוש היום במובייל שבור לחלוטין. הוא לא יעיל, זה נעשה בצורה כמו שעשינו לפני 15 שנה בווב – והיום אנחנו בעולם אחר".

"במובייל אפשר לעשות חיפוש נקי - הוא חייב לענות על הצורך של כל השחקנים. חייבים לאפשר למשתמשים להגיע לאינפרומציה – אם ניקח לדוגמא את שוק המוניות, איך אני אדע מי יביא אותי הכי מהר או הכי בזול? זה מידע שלא קיים היום בחיפוש פשוט".

משתתפי הפאנל. מימין מור שלזינגר, מעוז שכט, שחר וייסר, אורי יסעור ועדי שהרבני, צילום: נמרוד גליקמן משתתפי הפאנל. מימין מור שלזינגר, מעוז שכט, שחר וייסר, אורי יסעור ועדי שהרבני | צילום: נמרוד גליקמן משתתפי הפאנל. מימין מור שלזינגר, מעוז שכט, שחר וייסר, אורי יסעור ועדי שהרבני, צילום: נמרוד גליקמן

אור יסעור, מנהל הפיתוח בחברת טאבולה הוסיף כי במובייל "יש פער בין ההשקעה בפרסומות לבין הזמן שבו משתמשים במכשיר". יסעור הציג שקף נתונים שהראו כי במדיה המודפסת יש יותר השקעות מאשר הזמן שהצרכנים משתמשים בו בעוד במובייל יש פער הפוך – לכן ההזדמנות הגדולה היא שם, זה אתגר לא קטן". על פי הנתונים שהציג יסעור – בשנת 2013 11% מהרכישות און ליין נעשו במובייל. "אני מאמין שזה פער שייסגר בצורה משמעותית ב-2015 ושירות 'אפל פיי' זה קטליזטור למגמה הזאת".

מעוז שכט, מנכ"ל חברת ג'ינג'ר דיבר גם הוא בכנס וסיפר איך החברה שינתה את המיקוד שלה מהמחשב למובייל: "פעלנו בהתחלה בתחום הדסקטופ מתוך אמונה שזה הכלי המשמעותי שבו צורכים כותבים תוכן משמעותי. הוצאנו מקלדת גם למובייל כמוצר משלים והוכנו תהדמה כשניתחנו את התוצאות – הבנו שיותר ויותר משתמשים כותבים טקסטים ארוכים גם במובייל ולכן החלטנו לשנות פוקוס", סיפר שכט. "היום אנחנו פועלים כשהמובייל הוא המוביל והדסקטופ הוא המשלים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות