אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מנהל המכירות של טוויטר במזה"ת: "אנשים משתפים רגשות בטוויטר וזו הזדמנות עסקית"

מרק סטוקס אמר את הדברים בוועידת מובייל 2015 של "כלכליסט". לדבריו מרבית הציוצים נוגעים לרגשות, רצונות ושופינג; סטוקס חשף כי רשת החברתית עובדת כיום על כלי שיאפשר לבצע קניות בפיד מבלי לצאת ממנו

01.10.2014, 15:34 | רן אברמסון

"אנשים משתפים את הרצונות שלהם בטוויטר, וזו הזדמנות גדולה לעסקים לקדם את עצמם בצורה ממוקדת ויעילה", כך אמר היום (ד') מרק סטוקס, מנהל המכירות באיזור אירופה, המזה"ת ואפריקה של הרשת החברתית טוויטר, בוועידת מובייל 2015 של "כלכליסט".

קראו עוד בכלכליסט

כדי להמחיש את מרכזיותה של טוויטר - על 271 מיליון משתמשיה - בעולם כיום, הביא סטוקס דוגמא מאירועים מקבילים בהיסטוריה. הוא הציג צילום של נשיא ארה"ב בשנות ה-60 של המאה שעברה ג'ון קנדי ביום שלפני בחירתו. הוא גילה לקהל שהצילום נחשף לציבור רק לפני כשבועיים. לעומת זאת, הוא הציג תמונה של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ביום בחירתו לקדנציה הראשונה ב-2008. התמונה, בה הוא מחבק את אשתו מישל, התפרסמה בטוויטר שניות לאחר התרחשות האירוע שאותה היא תיעדה.

כדי להמחיש עד כמה מהירים השינויים, ועד כמה טוויטר, שכ-80% מהמשתמשים בו הם משתמשי מובייל, הפך רלוונטי, הציג סטוקס תמונות דומות מטקס בחירת האפיפיור ב-2005 וב-2013. בתמונה המוקדמת יותר היו רק שני סמארטפונים בידי הקהל המצולם, בתמונה המאוחרת כל המסך היה גדוש במסכים.

סטוקס. 80% מהמשתמשים בטוויטר הם משתמשי מובייל, צילום: נמרוד גליקמן סטוקס. 80% מהמשתמשים בטוויטר הם משתמשי מובייל | צילום: נמרוד גליקמן סטוקס. 80% מהמשתמשים בטוויטר הם משתמשי מובייל, צילום: נמרוד גליקמן

סטוקס דיבר על אחד האירועים המתוקשרים שנערכו לאחרונה: נשיכתו של מגן נבחרת איטליה ג'ורג'יו קייליני בידי חלוץ אורוגוואי לואיס סוארז במונדיאל האחרון שנערך בברזיל, זאת במטרה להמחיש כיצד יכולות חברות מסחריות לעשות שימוש באופן בו חדשות נפוצות בטוויטר כפלטפורמה פרסומית. לדבריו, השיח בטוויטר על האירוע החל כבר בזמן המשחק ונמשך שעות אחר כך. בשעה הראשונה שחלפה מאז הנשיכה הוצפה רשת טוויטר ב-140 אלף ציוצים בנושא. בשיאו של השיח המקוון, הצטרפה אליו רשת המזון המהיר מקדונדלד'ס והזמינה את סוארז לאחד מסניפיה, "אם הוא עדיין רעב".

מרבית הציונים בטוויטר, לדברי סטוקס, נוגעים לרגשות ולרצונות של המשתמשים. סטוקס חידד את הנקודה כשחשף ש-36% מהמשתמשים בטוויטר מצייצים גם על הקניות שלהם.

הוא סיפר שביולי האחרון חשפה החברה כלי לקידום הורדת אפליקציות בפיד של טוויטר, שמגיב בזמן אמת לתמונות המשתמשים. כך למשל, אם משתמש או משתמשת מצייצים שהם נמצאים בהופעה ונהנים בה, אפליקציית שיתוף מוזיקה תוכל לפרסם עצמה בפיד של אותו משתמש באופן מיידי.

סטוקס גילה שטוויטר גם עובדת על כלי שיאפשר למשתמשים לבצע קניות בתוך הפיד, מבלי שהמשתמש יידרש לצאת ממנו.

תגיות