אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בורסת טוקיו: טעות מסחר בהיקף של 617 מיליארד דולר צילום: בלומברג

בורסת טוקיו: טעות מסחר בהיקף של 617 מיליארד דולר

שוק המסחר מעבר לדלפק בבורסה היפנית הוצף ביותר מ-40 הזמנות שגויות, אולם הן בוטלו בטרם הוצאו לפועל. ההזמנה הגדולה ביותר - 1.96 מיליארד מניות, היתה של חברת טויוטה

02.10.2014, 14:02 | בלומברג

שוק המסחר מעבר לדלפק (OTC) הוצף היום (ה') ביותר מ-40 הזמנות שגויות בהיקף 67.78 טריליון ין (617 מיליארד דולר) של עשרות תאגידים מובילים באסיה. ההזמנות בוטלו בטרם הוצאו לפועל.

על פי נתונים של איגוד הברוקרים היפני (JSDA), מדובר ביותר מ-40 בקשות למניות בהיקף זה. האיגוד קיבל דו"ח על הטעות מאחד מחבריו ועדיין מברר את פרטי האירוע, כך מסר אחד מנציגי הארגון.

ההזמנה הגדולה ביותר הייתה בהיקף 1.96 מיליארד מניות של חברת טויוטה – או 57% מהון המניות של יצרנית הרכב הגדולה בעולם, בשווי 12.68 טריליון ין במסחר מחוץ לבורסה. הזמנות אחרות שבוטלו הן מחברה הונדה, קאנון, סוני ונומורה.

טעויות כגון אלו מתרחשות לעיתים במסחר האלקטרוני. ב-2009 בנק UBS הגיש בטעות בקשה בהיקף של 3 טריליון ין לאג"ח סחירות של חברת קאפקום. ב-2005 בנק מיזוהו לא הצליח לבטל הזמנה שגויה של מניות J-Com – טעות שעלתה לבנק 27 מיליארד ין.

טקאשי יושימאדה, מנכ"ל טויוטה, צילום: בלומברג טקאשי יושימאדה, מנכ"ל טויוטה | צילום: בלומברג טקאשי יושימאדה, מנכ"ל טויוטה, צילום: בלומברג

"מעולם לא שמעתי על הזמנות בסדר גודל שכזה. בוודאי חלה פה טעות", אמר לבלומברג אייקו סרה, אסטרטג שווקים בבנק סומיטומו מיטסואי בטוקיו. 

סגן נשיא ג'פריס ג'פאן אמר כי "אני לא חושב שניתן היה לבצע את ההזמנה. במסחר OTC אתה יכול לבטל כל הזמנה בשעות המסחר. בנוסף, הכמות היתה גדולה אז מישהו בוודאי שם לב לטעות טרם סיום המסחר".

תגיות