אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנצ'סטר יונייטד - מלכת החסויות של אירופה צילום: איי אף פי

מנצ'סטר יונייטד - מלכת החסויות של אירופה

דו"ח חדש חושף כי מנצ'סטר יונייטד מייצגת 11% מכלל ההכנסות מחוזי ספונסרשיפ בקרב הקבוצות בשש הליגות המרכזיות באירופה

05.10.2014, 11:54 | שירות כלכליסט

דו"ח חדש חושף כי מנצ'סטר יונייטד מייצגת 11% מכלל ההכנסות מחוזי ספונסרשיפ בקרב הקבוצות בשש הליגות המרכזיות באירופה.

קראו עוד בכלכליסט

פלקאו.לפי הדו"ח עולה כי ברחבי הליגות הבכירות באירופה, חוזי הספונסרשיפ של הקבוצות מסתכמים ב-1,321 מיליון יורו, צילום: רויטרס פלקאו.לפי הדו"ח עולה כי ברחבי הליגות הבכירות באירופה, חוזי הספונסרשיפ של הקבוצות מסתכמים ב-1,321 מיליון יורו | צילום: רויטרס פלקאו.לפי הדו"ח עולה כי ברחבי הליגות הבכירות באירופה, חוזי הספונסרשיפ של הקבוצות מסתכמים ב-1,321 מיליון יורו, צילום: רויטרס

הנתונים, שפרסמה Sponsorship Today, נאספו מ-1,179 עסקאות של קבוצות בפרמיירליג, הבונדסליגה, לה ליגה, סריה A, ליג 1 הצרפתית וליגת העל ההולנדית (Eredivisie). מהם עולה כי מנצ'סטר יונייטד מרוויחה סכום מוערך של 146 מיליון יורו עבור חוזי הספונסרשיפ לעונה הנוכחית, זאת מבלי להחשיב את עסקת אספקת הציוד עם נייקי (שבקרוב תוחלף על ידי אדידס, בעסקה בשווי 96 מיליון יורו).

ברצלונה מדורגת שנייה עם הכנסה של 107 מיליון יורו מספונסרשיפ. מהנתונים עולה כי מנצ'סטר יונייטד מרוויחה קרוב ל-40 מיליון יורו יותר בשנה מספונסרשיפ מאשר ברצלונה, ופי 95 יותר מברנלי, הקבוצה בפרמיירליג שמרוויחה את הסכום הנמוך ביותר מחוזי ספונסרשיפ – 1.54 מיליון יורו.

"מנצ'סטר יונייטד זיהתה את תחום הספונסרשיפ כמקור הכנסות מרכזי בניסיונות שלה להתחרות בריאל מדריד, ברצלונה ובאיירן מינכן, שלהן הכנסה כוללת גבוהה יותר", הסביר את הממצאים מחבר הדו"ח סימון ריינס. "מכיוון שלקבוצה האנגלית מספר רב יותר של אוהדים ברחבי העולם, בין השאר בשל ההצלחה של הפרמיירליג, היא הפכה למותג אטרקטיבי, בייחוד באסיה שם מאגר האוהדים שלה הוא הגדול ביותר.

מלבד העסקה החדשה עם שברולט, המוערכת בשווי של 61 מיליון יורו בשנה, לקבוצה גם הסכם משני עם Aon, לשעבר ספונסרית החולצות של הקבוצה שהפכה כעת לספונסרית מגרש האימונים. עם זאת, הפרט המשמעותי ביותר הוא שהקבוצה אימצה אסטרטגיה במסגרתה היא מוכרת זכויות לפי אזורים. כתוצאה מכך, מותגים במדינות כמו וייטנאם או תאילנד יכולים לרכוש זכויות ספונסרשיפ במועדון, שיתפרסמו אך ורק במדינה עצמה. מהלך זה מאפשר למועדון להתרחק ממה שמכונה "בלבול ספונסרים", כלומר שמרוב ספונסרים אף מותג לא מצליח לבלוט.

"ברצלונה, מנצ'סטר סיטי, ארסנל, צ'לסי וליברפול מאמצות גם כן את המודל הזה, אך עד כה הן נחלו פחות הצלחה מאשר מנצ'סטר יונייטד, שפתחה משרד מיועד בלונדון כדי לשרת את הספונסרים הבינלאומיים".

הקבוצות בפרמיירליג מרוויחות את הסכומים הגבוהים ביותר מחוזי ספונסרשיפ.

לפי הדו"ח עולה כי ברחבי הליגות הבכירות באירופה, חוזי הספונסרשייפ של הקבוצות מסתכמים ב-1,321 מיליון יורו, כשקבוצות הפרמיירליג מרוויחות מכך 460 מיליון יורו, הבונדסליגה הגרמנית שנייה עם הכנסות של 313 מיליון יורו מספונסרשיפ, ולה ליגה הספרדית שלישית עם 233 מיליון יורו.

עם זאת, העלייה הגדולה ביותר באחוזים נרשמה בצרפת, בזכות הצמיחה המשמעותית בהכנסות המסחריות של פריז סן ז'רמן בשנים האחרונות. עסקת החולצות שלה עם אמירייטס, לדוגמה הכניסה לה 4.9 מיליון יורו ב-2012, בעוד שכיום הסכום עומד על 24.7 מיליון יורו.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות