אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שני חוזים חדשים לחלל תקשורת באפריקה – באסיה עדיין דממת אלחוט צילום: איי אף פי

שני חוזים חדשים לחלל תקשורת באפריקה – באסיה עדיין דממת אלחוט

מדובר על הסכמים ב-34.6 מיליון דולר שנחתמו מול ספקים של שידורי טלוויזיה באפריקה - באמצעות הלוויין עמוס 5

05.10.2014, 13:32 | גיל קליאן

חלל תקשורת ממשיכה להגדיל הכנסות באפריקה – בינתיים בלי פתרון לבעיה שלה באסיה. בימים האחרונים דיווחה חברת התקשורת הלוויינית על 2 עסקאות באפריקה בהיקף כולל של 34.6 מיליון דולר. היום דיווחה חלל תקשורת על הרחבה של הסכם קודם מ-2013 בסכום של 5.7 מיליון דולר, וביום חמישי דיווחה על הסכם של 28.9 מיליון דולר ל-10 שנים. שני ההסכמים נחתמו מול ספקים של שידורי טלוויזיה באפריקה, כאשר חלל תקשורת מוכרת לאותם ספקים "רוחב פס" לווייני באמצעות הלוויין שלה עמוס 5. 

קראו עוד בכלכליסט

עסקאות אלה מחזקות את מעמדו של עמוס 5 בתור "הלוויין הצומח" של חלל. בדוחות המחצית הראשונה של החברה שבשליטת שאול אלוביץ' עמדו הכנסות החברה מעמוס 5 על 21.9 מיליון דולר (צמיחה של 36% במכירות), ובמקביל רשם עמוס 5 זינוק של 80.4% ברווח הגולמי ל־10.7 מיליון דולר.

עמוס 4 , צילום: התעשיה האווירית עמוס 4 | צילום: התעשיה האווירית עמוס 4 , צילום: התעשיה האווירית

מנגד, עמוס 4, שהיה אמור לספק שירותים לשורה של חברות באסיה, לא כל כך סיפק את הסחורה. עמוס 4 הסב לחברה במחצית הפסד גולמי של 3.8 מיליון דולר – כאשר 93% מצבר ההזמנות של עמוס 4 (שעמד נכון לסוף המחצית על 102 מיליון דולר) נמצא בידי 2 לקוחות שטרם קיבלו אישורים לתחילת פעילותם. הלקוח הראשון, קבוצת תקשורת אסייתית שהתחייבה לקנות שירותים בהיקף כספי של 77 מיליון דולר בנובמבר 2013 (מעט אחרי שיגורו המוצלח של עמוס 4 באוגוסט אותה שנה), והשני, חברת תקשורת רוסית שרצתה לקנות שירותים ב־18 מיליון דולר עוד במאי 2013.

כאשר תוצאות לוויינים עמוס 2 ו־3 נותרו כמעט ללא שינוי במחצית הראשונה, היתה אפריקה מנוע הצמיחה והרווחיות של חלל תקשורת. כאשר מאחדים את כל הלוויינים יחד, עולה כי חלל תקשורת סיכמה את המחצית הראשונה של 2014 עם צמיחה של 16.2%, להכנסות של 55.6 מיליון דולר. הרווחיות הגולמית נשחקה מ־42.9% במחצית המקבילה ל־39%.

בשורה התחתונה עברה חלל תקשורת להפסד של 2.9 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 12.7 מיליון דולר במחצית המקבילה, כאשר במחצית המקבילה היה אירוע חד־פעמי, שבלעדיו החברה היתה רושמת הפסד.

תגיות