אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קריאייטיבי זה אפקטיבי: רכבת הורים צילום מסך: Youtube

קריאייטיבי זה אפקטיבי: רכבת הורים

הלקוח: חברת הרכבת V/Line, אוסטרליה; משרד הפרסום: מקאן

07.10.2014, 08:47 | ניב חורש וזיו קורן

LINE/V, חברת הרכבות של מערב אוסטרליה, חוותה בשנים האחרונות ירידה בכמות הנוסעים. לאחר שעובדי החברה גילו את תמהיל הנוסעים ברכבת, הם גילו שנוטשים אותם בעיקר סטודנטים וצעירים.

עובדי הרכבת, שחיפשו אחר הסיבות לנטישת הצעירים, גילו כי אחת מאלה היא הגירה של מסיימי תיכון מהאזורים הכפריים באוסטרליה לערים הגדולות. התברר שהצעירים שעוזבים את בית הוריהם כדי ללמוד ולעבוד בסידני ובמלבורן, למשל, ממעטים מאוד לבקר את הוריהם. חלקם לא חוזרים הביתה אפילו בחגים ובאירועים משפחתיים.

הפרסומת לחברת הרכבת האוסטרלית V/line, צילום מסך: Youtube הפרסומת לחברת הרכבת האוסטרלית V/line | צילום מסך: Youtube הפרסומת לחברת הרכבת האוסטרלית V/line, צילום מסך: Youtube

חברת הרכבות החליטה להפוך את הבעיה להזדמנות ולצאת במהלך פרסומי נרחב תחת השם GUILT TRIP, שיקרא לצעירים האוסטרלים לנסוע לבקר את הוריהם הגרים מחוץ לערים הגדולות. לטובת המהלך הושקה אפליקציה דיגיטלית, המאפשרת להורים לשלוח לילדיהם כרטיס הלוך־חזור ברכבת, בצירוף מסר אישי הומוריסטי שיגרום להם להרגיש כמה שיותר אשמים על כך שהם לא באים לבקר.

יותר מ־100 אלף כרטיסים נשלחו, בצירוף סרטונים או ברכות משעשעות, והעלו את כמות הנוסעים ברכבת. במסרים המביכים והמצחיקים ביותר שהעלו ההורים נעשה שימוש בשילוט חוצות, שהשלים את הבאזז סביב הקמפיין. המודעות לנסיעה ברכבת עלתה תוך זמן קצר, והתוצאות בהתאם.

בשורה התחתונה:

  • 160 אלף כרטיסי הלוך־חזור ברכבת נמכרו בתקופת הקמפיין
  • מכירות הכרטיסים עלו ב־15% בחודש שלאחר המהלך
  • החברה קיבלה חשיפה בשווי מוערך של 5 מיליון דולר

הכותבים הם מנכ"לים משותפים בראובני פרידן IPG

תגיות