אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ענקית הפרסום הדיגיטלי קנשו רוצה להנפיק לפי שווי של 750 מיליון דולר צילום: יובל חן

ענקית הפרסום הדיגיטלי קנשו רוצה להנפיק לפי שווי של 750 מיליון דולר

ב-8 שנות פעילותה החברה גייסה 50 מיליון דולר מסקויה, טנאיה, ביין קפיטל וארטס אליאנס. היא מעסיקה 430 עובדים ברמת החייל ובעמק הסיליקון

07.10.2014, 15:44 | אסף גלעד

מנכ"ל ענקית הפרסום הדיגיטלי הישראלית קנשו, יואב יזהר פראטו מדבר כבר כמה שנים על הרצון שלו לקחת את החברה להנפקה בניו יורק, אבל הפעם הוא גם מעניק להנפקה הזו תג מחיר.

קראו עוד בכלכליסט

בשיחה עם 'בלומברג' אומר פראטו כי ברצונו לקחת את קנשו להנפקה לפי שווי של כ-750 מיליון דולר כבר בשנה הבאה. עם זאת, מודה פראטו כי החברה עדיין לא נוקטת בצעדים קונקרטיים בכדי להתכונן להנפקה, מלבד שיחות עם גופים מוסדיים.

אין ספק שפראטו מעודד מההנפקות הישראליות בנאסד"ק, ובעיקר אלה של מובילאיי, סייברארק ו- Wix. ועם זאת, מרבית עמיתיו הישראלים מתחם הפרסום המקוון פנו דווקא לבורסה בלונדון, שם הליכי ההנפקה קלים ומהירים יותר, כמו קרוסריידר, מטומי ומרימדיה.

קנשו, חברה טכנולוגית יותר מהן, המעסיקה עובדים רבים וניצבת עם רגל אחת בחוף המערבי בארה"ב צריכה למצב את עצמה בנאסד"ק, שם עדין נאבקות חברות הפרסום הגדולות עם הנפקות שלא צלחו. Rocket Fuel עדיין נסחרת במחיר הנמוך בכ- 70% ממחיר ההנפקה, וכמעט שלא מתאוששת מאז השפל של אוגוסט. גם Criteo, המתחרה הצרפתית של MyThings הישראלית לא מתאוששת מאז ההנפקה. הכנסותיה של קנשו בשנה מוערכות בכ- 60 מיליון דולר, ותחזית אופטימית יכולה אף לצפות כי היא תסיים את השנה עם 70 או 80 מיליון דולר, מה שמעניק לה שווי הגיוני של מעל 700 מיליון דולר, אפילו אם אינה רווחית.

בינתיים, תפקיד סמנכ"ל הכספים בקנשו, מי שאמור לנהל את תהליך ההנפקה, הוא אחד מהתזזיתיים בענף: בשנה וחצי האחרונות מכהן בתפקיד יגאל שני, לשעבר סמנכ"ל הכספים של סייפן עם מכירתה לספנשן, ולאחר מכן סמנכ"ל הכספים של סולל שנמכרה לסימנס. לפניו שימשה בתפקיד שרית פירון, מי שכינה בתפקיד סמנכ"לית הכספים של מדיה מיינד, ולפניה אודי ברויר.

עובדי קנשו, צילום: אוראל כהן עובדי קנשו | צילום: אוראל כהן עובדי קנשו, צילום: אוראל כהן

קנשו היא כיום חברת טכנולוגיית הפרסום הגדולה בישראל המעסיקה 430 עובדים ברמת החייל ובעמק הסיליקון פיתחה מערכת שתסייע למנהלים ומנהלי שיווק ומכירות בארגונים להקצות תקציבי פרסום כוללים ופרסום ברשת ולנבא באמצעות מערכת סטטיסטית מורכבת על התשואה על ההשקעה.

המערכת שמפותחת בימים יכולה לסייע למנהל השיווק או המנכ"ל קבל החלטות קריטיות כגון היכן לשים את תקציבי הפרסום ולחשב את ההחזר ברמה הרבעונית, ובפילוח גיאוגרפי וסקטוריאלי עוד בטרם השיק את הקמפיין שלו, מעין ניבוי עתידי המבוסס על סטטיסטיקות רבות וטרנדים קיימים במנועי החיפוש וברשתות החברתיות. למשל, היא מסוגלת לומר למנהל מסוים כיצד יצליח קמפיין לשיווק מוצר באירופה, או מוצר חדש לנשים בגילאי השלושים.

המערכת העתידנית מבוססת על הידע הרב שצברה קנשו בפעילות הנוכחית שלה ושבזכותה הפכה לענקית טכנולוגיית פרסום המגלגלת כ- 5 מיליארד דולר בתקציבי פרסום: מערכת אוטומטית לבדיקת יעילות של קמפיינים פרסומיים ברשת, המאפשרת לה לדעת בדיוק מה מתרחש בכל רגע במקומות החשובים ברשת. קנשו מנטרת את פעילות הפרסום במנועי החיפוש דוגמת גוגל, בינג ויאהו, וגם ברשתות החברתיות דוגמת פייסבוק, טוויטר ופורסקוור. היא מנטרת בזמן אמת את התנועה ברשת, בוחנת מה הגולשים מחפשים במנועי החיפוש, אילו פרסומות זוכות לפופולריות בפייסבוק ומהם הנושאים החמים ברשת. היא מתריעה על כך בזמן אמת ובאופן אוטומטי ללקוחותיה המפרסמים, ומאפשרת להם לשנות את הקמפיין בתוך שברירי שניות כדי להוזיל את עלותו ולהגביר את יעילותו.

החברה גייסה 50 מיליון דולר מסקויה, טנאיה, ביין קפיטל וארטס אליאנס במשך 8 שנות פעילותה. יואב יזהר פראטו לא הגיב לפניית 'כלכליסט' בדבר שיחתו עם בלומברג.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
חשבון
לחברה 450 עובדים נגיד 40000 שקל משכורת לעובד זה מוביל ל : 450X40000 X12 זה הסכום שהחברה דורשת לשנה : 54 מיליון דולר המכירות השנתיות של החברה הן "בין 50 מיליון דולר ל-100 מיליון דולר",והחברה קרובה לרווחיות זה מלמד שהבחור חייב לפטר !!! ומהר , דבר נוסף , למה לבורסה למה אף חברה לא רוצה לקנות כמו גוגל פייסבוק ועוד ... . איך אחרי 8 שנים החברה בלי רווח , מה תוך 8 שנים הבחור לא למד איך לקצץ , לא אומרים את כל האמת ...
חשבון , חשבון  |  08.10.14
2.
מכירות השנתיות של החברה
המכירות השנתיות של החברה הן "בין 50 מיליון דולר ל-100 מיליון דולר", והחברה קרובה לרווחיות , זה אומר שבמחזור מכירות של 100 מיליון אין רווחיות , זה אומר שלחברה אין רווח נקי זה אומר שהיא לא שווה 750 מיליון ,
מכירות השנתיות של החברה , מכירות השנתיות של החברה  |  07.10.14