אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חדש בת"א: 'חניופן' - חניית אופניים מגודרת במקום מכונית

חדש בת"א: 'חניופן' - חניית אופניים מגודרת במקום מכונית

המתקן הראשון הוצב ברחוב הארבעה; דגם חדש ומשודרג של אופני ה"תל אופן" יכנס בימים הקרובים לשירות

13.10.2014, 15:03 | תומר הדר

עיריית תל אביב, בשיתוף עם עמותת "מרחב" חשפו אתמול את ה"חניופן", מתקן לחניית אופניים המאפשר העמדה של עשרה זוגות אופניים בשטח חניה המאוכלס בדרך כלל על ידי מכונית אחת.

מתקן ראשון הוצב ברחוב הארבעה בתל אביב ומתקנים נוספים יוצבו בשדרות רוטשילד, רחוב הרצל, רחוב שנקין וכיכר מילאנו.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב יפו אמר כי "כיום עשרות אלפי תושבים רוכבים בכל בוקר לעבודה, ללימודים ולפנאי. לטובת אותם רוכבים סללנו ברחבי העיר כ-120 קילומטרים של שבילי אופניים, הקמנו את מערך התל אופן והצבנו מעל 3,000 מתקני קשירה לאופניים".

מתקן מתקן 'חניופן" ברחוב הארבעה בת"א מתקן

מתקן החניופן עוצב על ידי סטודיו טננבום חזן כצללית של מכונית, על מנת להדגיש שמדובר במקופם חניה של רכב-שהוסב לטובת שימוש באופניים. 

בתוך כך, דגם חדש ומשודרג של אופני ה"תל אופן" הירוקים יכנס בימים הקרובים לשירות ברחבי העיר. האופניים החדשים ישמשו את השוכרים לצד צי האופניים הקיים המונה כ-1,600 זוגות. 

הדגם החדש של אופני "תל אופן" הדגם החדש של אופני "תל אופן" הדגם החדש של אופני "תל אופן"

האופניים החדשים נמוכים מן הדגם הקיים ויאפשרו גם למי שעד כה התקשה להגיע לדוושות לרכב בנוחות. בנוסף, האופניים החדשים יצוידו בתאורת LED ובפעמון, לטובת הולכי רגל. אופניים החדשים הוסרה ה"רמה", מה שמפחית ממשקל האופניים ומסייע לרכיבה נוחה. על פי נתוני עיריית תל אביב, כיום כולל הפרויקט כ-17 אלף מנויים שנתיים. האופניים החדשים ישמשו את השוכרים לצד צי האופניים הקיים המונה כ1,600 זוגות אופניים.

תגיות

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
רק האופנים\תחבורה ציבורית זה הפתרון
העיצוב של המתקן החדש באמת מכוער אבל הוא בא לאותת לכולם שתל אביב מעודדת אופניים על פני מכוניות, וכדאי לכולם להתכונן לזה. זה מהלך הצהרתי! ולטענתך, שלא בונים מספיק חניונים, הצוואר בקבוק האמיתי זה הפקקים. היו יכולים לבנות עוד חניות אבל זה היה יוצר רק יותר עומס על הכבישים. הכבישים בתל אביב כבר גדושים מעל יכולתם. בנוסף הכבישים היום רחבים יותר ממה שצריך. בשביל להגיע למצב אידאלי, לפי דעתי, יש לצמצם בנתיבים הפרטים לטובת נתיבי תחבורה ציבורית בלבד, נתיבי אופניים והרחבת המדרכות. כמו כן, יש לבטל חלק ממקומות החנייה שנמצאים בשולי הכביש בכדי לתת יותר מקום לדברים שהזכרתי. במקום למחות על מחסור במקומות חנייה תמחה על מחסור בתחבורה ציבורית. וללכת 10 דקות לא יהרגו אותך, אם כן, קח מונית.
לזה מ 10 , תל אביב  |  19.10.14
14.
ל 10 - כמי שמידי פעם חייב להגיע לזוועתון, יש לי כל זכות להתערב
ולדרוש וועדת חקירה, על כך שהתכנון מכוון למספר מקומות חניה שמראש אינו מספיק לצרכי המקום. כמו שהממשלה חשבה שאם יתכננו בכוונה, ומראש מספר דירות מצומצם במרכז, יחנך אנשים לגור בפריפריה, וכל העובדות מראות היום שזה ממש לא המצב, כך התכנון המכוון של מיעוט חניות, במטרה "לחנך" אנשים להשתמש בתחבורה הציבורית, שבפועל לא רקיימת, לא מתפקדת, ולא שמישה, לא באמת נובע מהרצון שאנשים יישתמשו בתחבורה ציבורית, אלא ישלמו קנסות, וגרירות לכיסה של עריית תל אביב.
17.10.14
13.
6-חולדאי בנה מחדש מדרכות בכל ת"א. לפניו היו מדרכות שבורות או קטנות
כנראה שאתה לא יודע, או שהספקת לשכוח איך נראו המדרכות בעיר בשנות ה 90, לפני שחולדאי הפך לראש עיר. שכחת את המרצפות השבורות והעקומות שהיו. חולדאי תיקן את העיר, בנה מדרכות בכל מקום, ועכשיו הוא מטפל בתשתית לאופניים.
תגיד תודה  |  17.10.14
12.
10 צודק
זה מתחיל בגודל האיים (במדרכה) לעצים, למתקני חשמל וליציאה מחניות פרטיות, כך שתהיה חניה ל x-1 מכוניות ולא לx המכוניות שיכלו לחנות. זה ממשיך בהארכה מוגזמת של הצבע האדום-לבן על חשבון הכחול-לבן. במתן מטרים מיותרים לבתים בבניה (רווח כפול) ומשם זה עובר לרישוי מרושע המכריח את הדיירים בעלי המכוניות לשלם קנס אחד לפחות מדי חודשיים. ועדת חקירה!!!
י , תל אביב  |  17.10.14
לכל התגובות