אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מקצרים את הדרך לבירה: הושלמה כריית המנהרות בכביש החדש לירושלים צילום: יוסי זמיר

מקצרים את הדרך לבירה: הושלמה כריית המנהרות בכביש החדש לירושלים

שבוע לאחר שנפרצה מנהרת הרכבת האחרונה בקו ת"א-ירושלים הושלמה כרייתן של שתי מנהרות מתחת לרכס הראל ומבשרת ציון; קטע הכביש שצפוי לקצר את הנסיעה לבירה ייפתח לנסיעה בעוד שנתיים

13.10.2014, 16:35 | ליאור גוטמן

חברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר) השלימה היום (ב') את כריית שתי המנהרות שנחפרו בחודשים האחרונים מתחת לרכס הראל ומבשרת ציון, זאת שבוע לאחר פריצת מנהרת הרכבת האחרונה בפרויקט הרכבת המהירה בין ת"א לירושלים.

אורך כל מנהרה הוא כ-800 מטרים, קוטרה 15 מ' והן נחפרו בעומק של כ-40 מטרים מתחת לאדמה. המנהרות יכללו שלושה נתיבי נסיעה בכל כיוון, מעברי חרום בין המנהרות ואמצעי בטיחות אש ובקרת תנועה. את העבודות בצעה חברת "חופרי השרון – אלקטרה".

טקס פריצת המנהרה, צילום: יוסי זמיר טקס פריצת המנהרה | צילום: יוסי זמיר טקס פריצת המנהרה, צילום: יוסי זמיר

עלות חפירת המנהרות נאמדת בכ-150 מיליון שקל, זאת מתוך עלות כוללת של כ2.5 מיליארד שקל לכל עבודות השדרוג של כביש מס' 1 בין מחלף שער הגיא לכניסה לעיר הבירה.

ראש מנהלת פרויקט כביש 1, דוד לנדסמן, מסר כי, "חפירת המנהרות נעשתה בשיטה בה חומר נפץ הוחדר לתוך חורים שנקדחים בסלע. לאחר הפיצוץ המבוקר פונו הסלעים והעפר החוצה כדי לאפשר את המשך ההתקדמות העבודה. בסך הכל נחפרו כרבע מיליון קוב עפר וסלעים בשתי המנהרות יחד– כמות שפינוי שלה דורש 14 אלף משאיות".

לדברי שר התחבורה ישראל כץ הנסיעה בכביש 1 החדש, שאמור להיפתח בעוד כשנתיים, תקצר "באופן משמעותי את זמן הנסיעה לירושלים והוא חלק ממערך תחבורה מקיף שמשדרג את ההגעה לבירת ישראל".

תגיות